Autotootjad dikteerivad rehvimõõdud

Ardo Kalda 20. september 2006, 00:00

Autotootjad on tekitanud olukorra, kus rattad muutuvad üha suuremaks. Põhjus on iseenesest imelihtne - pidurid muutuvad suuremaks. Nimelt on pidurdusmaa lühendamiseks vaja suuremaid pidureid ja neid ei saa panna väikeste rataste sisse. Standardvarustuses pannakse alla suuremad rattad, mis omakorda tähendab, et vaja on suuremaid ja, mis parata, ka kallimaid rehve.

GoodYear Dunlop Balticsi müügijuht Marek Moorus kinnitab, et tõepoolest tahetakse aina suuremaid rehve.

Mooruse mäletamisi olid murdepunktiks aastad 1999-2000, mil autotootjad suuremaid jalanumbreid kasutama hakkasid. Tõusev trend aga ei tähenda seda, et kümne aasta pärast sõidame kõik 20tolliste rehvidega.

Mooruse arvates jääb kiire jalanumbri kasv pidama 16-17tolliste rehvide peale, sest oleks üsna mõeldamatu väga suurte rehvidega liigelda.

Tänased rehvide hinnad dikteerib Marek Mooruse hinnangul konkurents. Ajal, mil GoodYear ja Michelin alustasid, oli olukord hindade suhtes lihtsam, sest konkurents puudus. Praegu on aga peale voolamas palju n-ö kollast rehvi Aasiast.

Sealsed tootjad toodavad samuti 16-18tolliseid rehve, mis on sundinud tuntud firmasid oma hindu langetama.

Marek Mooruse tunnistust mööda on tuntud tegijate hinnad väga tugeva surve all, mis sundiski neid hindu alla laskma. Samas ei mõtle keegi sellele, kas Hiina ja Malaisia tootjad on arendustöösse nii palju panustanud, et nende toodetud rehvidega võiks Saksamaa kiirteedel 240 kilomeetrit tunnis sõita.

Hind ja erinevate mõõtude hinnakäärid on tegelikult samuti autotootjate poolt dikteeritud. Nimelt tuleb iga rehvi tootmiseks teha arendus- ja katsetustööd, mis nõuab omajagu raha, selle tagasisaamiseks peab rehvivalmistaja teatud hulga rehve tootma. On loomulik, et mida rohkem rehve nõutakse, seda suurem on tõenäosus kulutatud raha ka tagasi saada. See tähendab aga, et enamlevinud rehvide hinnad on soodsamad kui eksklusiivsemate mõõtudega rehvidel.

Autotootjad, kes praegu rehvimõõdu dikteerivad, on jõudnud niikaugele, et muidu mõõtude kaupa stabiilselt kasvavad hinnad on ühtlased kuni 16tollise rehvini. Samas on 16-17tolliste rehvide hinnakäärid juba palju suuremad.

Selle põhjuseks on fakt, et 17 tolli pole enam nii nõutud mõõt. Küll söandab Moorus oletada, et ka 17 tolli mahub varsti normaalse hinnakasvu piiridesse, suurem vahe tekib siis 17- ja 18tolliste rehvide vahele.

Hetkel on enimmüüdud rehvimõõduks 15/195/65, kuid juba selle aasta lõpuks võib Mooruse sõnul olla enimmüüdud mõõduks 16/ 205/55.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:20
Otsi:

Ava täpsem otsing