Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotootjad uute autonimedega hädas

    Näiteks 50ndate aastate algul palkas Ford oma mudelitele uute nimede väljamõtlemiseks poeedi Marianne Moore'i, mille tulemusel laekus töölauale nimedena Utopian Turtletop ja Intelligent Bullet. Õnneks või kahjuks ei jõudnud need nimed kunagi tootmises olevatele autodele.
    Autotööstuse algusaegadel oli asi oluliselt lihtsam. Tootjad eristasid kallimad ja luksuslikumad mudelid odavamatest ja lihtsamatest nimelisanditega nagu "Deluxe" ja "Standard". Nii tundsid rikkamad autoostjad ennast odavama mudeli ostjast erinevana. Näiteks Fordi mudelitähisest Club Coupé tekkiv hõng oli piisav, eristamaks seda autot tavapärasest toodangust.
    Autode numbritega eristamine tundub väga lihtne ja selge. Kuid ka see tekitab erinevate valmistajate vahel vaidlusi. Võib-olla kuulsaim oli aastakümneid tagasi peetud tuline "lahing" Porsche ja Peugeot' vahel. Nimelt oli Porschel algselt plaan mudel 911 turule tuua numbrikombinatsiooniga 901.
    Seepeale tõstis Peugeot protesti ja väitis, et ainult neil on õigus ristida oma sõidukid kolmekohaliste numbritega, millest keskmine on 0.
    Seepeale oli Porsche sunnitud ristima oma kuulsaima mudeli 911-ks. Porsche suurimal turul USAs on see nimetus tänaseks mõneti negatiivseks muutunud. Nimelt meenutab see ameeriklastele liialt musta kuupäeva, 9. septembrit 2001.
    Ebameeldivasse olukorda võib autotootja sattuda ka seetõttu, et eri keeltes võib mingi nimi tähendada midagi kohatut, naljakat või koguni ebatsensuurset.
    Klassikaline näide on Mitsubishi maastur Pajero, mis hispaania keele slängis seostub otseselt eneserahuldamisega. Seega on mõnel turul see maastur müügil Mitsubishi Montero nime all. Fordi Brasiilia turule mõeldud sõiduk Caliente tähendas slängis prostituuti. Või Chevy Novat ei saatnud müügiedu hispaaniakeelsetes riikides, sest Nova kõlas sealses keelekeskkonnas väga sarnaselt sõnaühendiga "mitte liikuma".
    Huvitav on ka, et paljud margid on eri turgudel eri nimedega. Näiteks Opel on Suurbritannias tuntud hoopis Vauxhallina ja veel hiljuti kandsid Lexuse mudelid Jaapanis emafirma Toyota embleeme. Viimase põhjus peitus selles, et Jaapani kultuuris ei ole jõukuse näitamine hea tava.
    Et paremini sihtmärgini jõuda, on mõned autofirmad oma sõidukid ka vastavalt nimetanud. Chrysleril oli 1955. aastal prototüüp nimega La Femme! Tänapäeval autole mõeldamatu nimi (kujutage ette naisõiguslaste pahameeletormi) oli sel ajal täiesti omal kohal. Seda enam, et auto oli disainitud spetsiaalselt naisjuhtidele, kere värvus oli roosa koos valgega ja auto varustusse kuulusid huulepulgahoidja ning polstrivärvi ja disainiga kokkusobiv käekott.
    Mercedes-Benz, Lexus, Peugeot, BMW ja veel mõned tootjad on jäänud numbrikombinatsioonide juurde. Kuid ka siin selgub, et numbreid lihtsalt ei jätku piisavalt või ei ole erinevad kombinatsioonid turundusinimestele meele järgi. Samas ei ole 2005. aasta 3-seeria BMW enam kaugeltki see auto, mis oli 1977. aasta 3-seeria. Suured erinevused on nii kaalus, suuruses kui ka hinnas ja sihtrühmades.
    Automaailmas on erinevatel aegadel esinenud väga kummalisi mudelinimesid: Daihatsu Naked, Honda That's, Suzuki Cappuccino jne.
    Kuid tõenäoliselt on kummaliste nimede aeg alles eest, sest kohe on jalgu alla saamas Hiina autotööstus ja võib vaid aimata, millega meid üllatatakse. Mõningaid "pärleid" on juba kuulda olnud: Geely Rural/Urban Nanny Van, Beauty Leopard Coupé. Ootame põnevusega, mida tulevik toob.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.