Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parim pruugitud auto 100 000 krooni eest
Kasutatud autode ostjad peavad oma eeliseks võimalust kasutada universaaltöökoja teenuseid, kus tunnihind tööle on soodne ja ollakse nõus kasutama remondis B-grupi detaile ja paigaldama ka lammutuskojast toodud sõlmi, mis kasutatud auto hooldamise ja remondi sellises töökojas tunduvalt odavamaks teeb.
Kasutatud auto ostmisel on esimeseks sammuks pakutavate sõidukite hulgast endale sobiv leida. Pakkumine müügiplatsidel ja internetis on tõesti suur. Reeglina vastavad ostja eelistustele mitme autotootja mudelid, vähemalt ostu tegemisel kaalume me mitme alternatiivi vahel. Üks valikukriteeriumeid on leida mudel, mis oma remondiga meile eeldatavasti minimaalselt peavalu valmistab. Vaatleme siin kasutatud sõidukeid, mis maksavad Eesti autoturul kuni 100 000 krooni ja mis on piisavalt suure pakkumise hulgaga.
Kasutatud autode pakkumise pingereas hinnaga kuni 100 000 on väga napilt esikohal Opeli toodang, mudelid Vectra, Astra ja Omega.
Järgnevad Audi mudelid 80, 100, A4 ja A6, edasi tulevad Volkswagen, BMW ja Mercedese mudelite pakkumised. Tuleb nentida, et kasutatud autode turul on esikohal ikka Saksa autotööstus ja rikkalikus lisavarustuses sõidukid.
Ehkki kõige enam autosid hinnaga kuni 100 000 krooni turul on Opeli mudeleid kokku, siis suveräänne liider on hoopis Audi 80.
Rahvas on oma ostueelistega selle mudeli aastaautoks hääletanud ja seda aastaid järjest.
Teise poole tunnustusest on välja teeninud Audi 80 oma madala ekspluatatsioonikuluga. Eestis on väga hästi kättesaadavad talle a-, b- ja lammutusosad.
On vähe autosid, mille ükskõik mis osa hind ei ületa poes kahte-kolmesadat krooni, lammutusest pole neid mõtet otsima minnagi, vahest ainult keredetaile võiks sealt tuua.
Lisaks on piisavalt palju ja hea hinnaga remonditöökodasid omanikku abistamas. Autoremonditöökoda on Audi 80-l märkinud ära õlilekked mootorist.
Opeli mudelitest on suurima valikuga autoturult leida Vectra mudeleid, mille ainuke etteheide on roostetamine. Osa on odavad, teeninduse kohtade valik lai. Rooste sellise auto puhul pole viga, vaid ostmisel on soovitav sellele tähelepanu pöörata. Tõrkeid põhjustab mootori juhtelektroonika.
Teisena on Opelitest turul pakkumises Omega mudelid. Omega kuulub täie õigusega luksusklassi ja just Omegas on kõige parem luksuse ja hinna suhe. Suurele autole iseloomulikult esineb tal rooli otste lõtke ning paistab silma ka Opelile omase roostekalduvusega. On täheldatud ka tõrkuvat mootori juhtelektroonikat, kus vänt- ja nukkvõlli asendiandurid kaotavad töövõime.
Kolmanda Opeli mudeli Astra kohta saab öelda, et väikeauto kohta on temaga väga hea sõita ja mudel on töökodade hinnangul täiesti remonditav.
Opelile pakkumistes järgnevad Volkswageni mudelid, mille esikoht on Golfi käes.
Väga headele sõiduomadustele lisandub väga lihtne pidamine. Kõiki osi igast grupist saadaval, väga palju normaalse tasemega remonditöökodasid. Golf IV-le on siiski lisandunud elektrisüsteemi tõrkeid.
Järgmine rahvamudelitest on Passat, kes on nii mugav ja ruumikas, et talle andestatakse vedrustuse ja pidurite tõrked. Multilink vedrustus tagab ülihea teel püsivuse ja auklikul teel sõiduomadused. Kahjuks on silla kulumisel välja vahetatavaid osi ja liigendeid palju. Ostmisel vaadake üle kõik, mis seondub piduritega, kaasa arvatud seisupidur. Volkswagen loobus vaakumsüsteemist ukse lukkudes ja asendas selle elektroonikaga, mis on toonud kaasa tõrked selles süsteemis. Valitseb oht, et pesulas satub vesi ukse juhtblokki.
Palju on ka selles hinnakategoorias BMW 300 seeria mudelid, mille kohta naljahambad on veaks öelnud: õlivahetus. Muud tõrkeid on üliharva, siiski suuremate mootoritega mudelitel on ka muid probleeme peale õlivahetuse. Ostmisel tasub pöörata tähelepanu šarniiridele, silla puksidele ja seisupiduri korrasolekule. Vaatamata neljale uksele on 300 seeria ehitatud sõitmiseks esiistmetel.
Väga hea auto on 500 seeria BMW, tema puhul lisanduvad tõrgetesse rooliotsad ja reaalne oht, et auto mootor on kannatada saanud ülekoormuse läbi - nn ärakeetmine.
Tehnika surm saabub ikka läbi kuumuse ja palju alumiiniumi sisaldav mootor saab ülekuumenemise tagajärjel endasse mõrad, kallid vead.
Fordi mudelite esikoht on Mondeo käes. Kuni 100 000 maksva Mondeo ostmisel oleks mõistlik kontrollida roolilõtke ja elektrisüsteemi, kas kõik nupud toimivad.
1995.-1998. a Ford Scorpio on luksusõiduk, mis on tehniliselt keerukas ja selle ostmisel on vaja tähelepanu pöörata esisillale, roolisüsteemile ja piduritele, ka ABS-pidurite tööle.
Turult on võimalik leida alla 100 000 hinnaga Mercedes-Benzi mudelid - E-klass ja C-klass.
Nende ühine joon on tehniline stabiilsus, tähelepanu tuleks pöörata esisillale, roolilõtkule ja tagasilla puksidele. Väga mugav auto, osad saadaval ja olemas hea remonditugi. Siiski on korralikku sõidukit Eestis raske leida.
Peatähelepanu ostmisel tuleks pöörata kere korrasolekule ja varasemate avariide leidmisele.
Iga auto on erinev, oma ajalooga. Siin oli juttu keskmisest, enamlevinust ja tüüpilisest - asjadest, millele on konkreetset vastet raske leida, aga millele kasutatud auto ostmisel tasub tähelepanu pöörata.
Artiklis on kasutatud Brani Instituudi andmebaasi, Fulcbon OÜ juhataja Olev Laadi kommentaare ja Põhjamaade sõltumatut tõrkestatistikat.
Autor: Rein Reinpõld