Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parim pruugitud auto 100 000 krooni eest

    Kasutatud autode ostjad peavad oma eeliseks võimalust kasutada universaaltöökoja teenuseid, kus tunnihind tööle on soodne ja ollakse nõus kasutama remondis B-grupi detaile ja paigaldama ka lammutuskojast toodud sõlmi, mis kasutatud auto hooldamise ja remondi sellises töökojas tunduvalt odavamaks teeb.
    Kasutatud auto ostmisel on esimeseks sammuks pakutavate sõidukite hulgast endale sobiv leida. Pakkumine müügiplatsidel ja internetis on tõesti suur. Reeglina vastavad ostja eelistustele mitme autotootja mudelid, vähemalt ostu tegemisel kaalume me mitme alternatiivi vahel. Üks valikukriteeriumeid on leida mudel, mis oma remondiga meile eeldatavasti minimaalselt peavalu valmistab. Vaatleme siin kasutatud sõidukeid, mis maksavad Eesti autoturul kuni 100 000 krooni ja mis on piisavalt suure pakkumise hulgaga.
    Kasutatud autode pakkumise pingereas hinnaga kuni 100 000 on väga napilt esikohal Opeli toodang, mudelid Vectra, Astra ja Omega.
    Järgnevad Audi mudelid 80, 100, A4 ja A6, edasi tulevad Volkswagen, BMW ja Mercedese mudelite pakkumised. Tuleb nentida, et kasutatud autode turul on esikohal ikka Saksa autotööstus ja rikkalikus lisavarustuses sõidukid.
    Ehkki kõige enam autosid hinnaga kuni 100 000 krooni turul on Opeli mudeleid kokku, siis suveräänne liider on hoopis Audi 80.
    Rahvas on oma ostueelistega selle mudeli aastaautoks hääletanud ja seda aastaid järjest.
    Teise poole tunnustusest on välja teeninud Audi 80 oma madala ekspluatatsioonikuluga. Eestis on väga hästi kättesaadavad talle a-, b- ja lammutusosad.
    On vähe autosid, mille ükskõik mis osa hind ei ületa poes kahte-kolmesadat krooni, lammutusest pole neid mõtet otsima minnagi, vahest ainult keredetaile võiks sealt tuua.
    Lisaks on piisavalt palju ja hea hinnaga remonditöökodasid omanikku abistamas. Autoremonditöökoda on Audi 80-l märkinud ära õlilekked mootorist.
    Opeli mudelitest on suurima valikuga autoturult leida Vectra mudeleid, mille ainuke etteheide on roostetamine. Osa on odavad, teeninduse kohtade valik lai. Rooste sellise auto puhul pole viga, vaid ostmisel on soovitav sellele tähelepanu pöörata. Tõrkeid põhjustab mootori juhtelektroonika.
    Teisena on Opelitest turul pakkumises Omega mudelid. Omega kuulub täie õigusega luksusklassi ja just Omegas on kõige parem luksuse ja hinna suhe. Suurele autole iseloomulikult esineb tal rooli otste lõtke ning paistab silma ka Opelile omase roostekalduvusega. On täheldatud ka tõrkuvat mootori juhtelektroonikat, kus vänt- ja nukkvõlli asendiandurid kaotavad töövõime.
    Kolmanda Opeli mudeli Astra kohta saab öelda, et väikeauto kohta on temaga väga hea sõita ja mudel on töökodade hinnangul täiesti remonditav.
    Opelile pakkumistes järgnevad Volkswageni mudelid, mille esikoht on Golfi käes.
    Väga headele sõiduomadustele lisandub väga lihtne pidamine. Kõiki osi igast grupist saadaval, väga palju normaalse tasemega remonditöökodasid. Golf IV-le on siiski lisandunud elektrisüsteemi tõrkeid.
    Järgmine rahvamudelitest on Passat, kes on nii mugav ja ruumikas, et talle andestatakse vedrustuse ja pidurite tõrked. Multilink vedrustus tagab ülihea teel püsivuse ja auklikul teel sõiduomadused. Kahjuks on silla kulumisel välja vahetatavaid osi ja liigendeid palju. Ostmisel vaadake üle kõik, mis seondub piduritega, kaasa arvatud seisupidur. Volkswagen loobus vaakumsüsteemist ukse lukkudes ja asendas selle elektroonikaga, mis on toonud kaasa tõrked selles süsteemis. Valitseb oht, et pesulas satub vesi ukse juhtblokki.
    Palju on ka selles hinnakategoorias BMW 300 seeria mudelid, mille kohta naljahambad on veaks öelnud: õlivahetus. Muud tõrkeid on üliharva, siiski suuremate mootoritega mudelitel on ka muid probleeme peale õlivahetuse. Ostmisel tasub pöörata tähelepanu šarniiridele, silla puksidele ja seisupiduri korrasolekule. Vaatamata neljale uksele on 300 seeria ehitatud sõitmiseks esiistmetel.
    Väga hea auto on 500 seeria BMW, tema puhul lisanduvad tõrgetesse rooliotsad ja reaalne oht, et auto mootor on kannatada saanud ülekoormuse läbi - nn ärakeetmine.
    Tehnika surm saabub ikka läbi kuumuse ja palju alumiiniumi sisaldav mootor saab ülekuumenemise tagajärjel endasse mõrad, kallid vead.
    Fordi mudelite esikoht on Mondeo käes. Kuni 100 000 maksva Mondeo ostmisel oleks mõistlik kontrollida roolilõtke ja elektrisüsteemi, kas kõik nupud toimivad.
    1995.-1998. a Ford Scorpio on luksusõiduk, mis on tehniliselt keerukas ja selle ostmisel on vaja tähelepanu pöörata esisillale, roolisüsteemile ja piduritele, ka ABS-pidurite tööle.
    Turult on võimalik leida alla 100 000 hinnaga Mercedes-Benzi mudelid - E-klass ja C-klass.
    Nende ühine joon on tehniline stabiilsus, tähelepanu tuleks pöörata esisillale, roolilõtkule ja tagasilla puksidele. Väga mugav auto, osad saadaval ja olemas hea remonditugi. Siiski on korralikku sõidukit Eestis raske leida.
    Peatähelepanu ostmisel tuleks pöörata kere korrasolekule ja varasemate avariide leidmisele.
    Iga auto on erinev, oma ajalooga. Siin oli juttu keskmisest, enamlevinust ja tüüpilisest - asjadest, millele on konkreetset vastet raske leida, aga millele kasutatud auto ostmisel tasub tähelepanu pöörata.
    Artiklis on kasutatud Brani Instituudi andmebaasi, Fulcbon OÜ juhataja Olev Laadi kommentaare ja Põhjamaade sõltumatut tõrkestatistikat.
    Autor: Rein Reinpõld
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.