Uusi põrutavaid rehviuuendusi pole

Ardo Kalda 20. september 2006, 00:00

Autojuhtide seas viidi läbi uurimus, milliseid uuendusi soovivad nad autodel näha. Teisel kohal oli soov, et rehvid ei puruneks ehk kui rehv katki läheb, siis võiks olla võimalik edasi sõita.

Sellised rehvid on nüüd enamikul rehvitootjatel olemas.

Purunematu rehvi tulekuga tehti rõõmu nii autojuhile kui ka autotootjale.

Viimasele sel põhjusel, et enam ei pea oma pead vaevama küsimusega, kuhu panna tagavararatas. Seda pole lihtsalt vaja. Õhust tühja rehviga saab nüüd vabalt mingi rehvitöökojani longata ja sealt abi otsida.

Mis edasi? Kas rehvitootjad tulevad varsti välja jahmatavate toodetega, mille peale autojuhid võiksid ah ja oh teha?

GoodYear Dunlop Tires Baltics ASi müügijuhi Marek Mooruse sõnul on see vägagi vähetõenäoline. Mingeid uusi vajadusi, mida rahuldada, ju tegelikult pole.

Moorus nimetab, et praegu töötatakse enamjaolt juba olemasolevate rehvide kallal.

Näiteks mõeldakse välja uusi ja ilusaid mustreid ja otsitakse võimalusi, kuidas oma firma nime rehvi küljel rohkem silmapaistvaks teha. Inimene ostab ju silmadega ja rehvitootjate eesmärk ongi teha rehv võimalikult atraktiivseks ja seda just nimelt kirjade ja mustrite abil.

Mooruse sõnul on erinevate tootjate rehvid ka väga sarnaseks muutunud. Kui GoodYear oli esimene, kes tuli välja n-ö V-kujulise mustriga ja müüs seda hästi, siis nüüd on selline muster olemas kõigil tootjatel.

Erinevate uute segude tulek on samuti kahtlane. Imepidamisega rehve võib Mooruse sõnul teha küll, kuid turule pole võimalik selgitada, et uue rehviga saab kaks korda paremini pidama, kuid sõita saab vaid 5000 kilomeetrit, sest rehvisegu on väga pehme ja kulub ruttu.

Hädas ollakse ka uute tehnoloogiate turule toomisega.

Toyota Baltic ASi turundusjuht Raido Toonekurg räägib, et Toyota pani oma uuele RAV4-le alla Bridgestone'i rehvid, millel sama tehnoloogia, mis GoodYearilgi ehk Runonflat. Kuid neid ei saa Põhjamaade turgudele müüa ega siin ka osta, sest puuduvad võimalused nende teenindamiseks.

Nimelt on teeninduseks vaja spetsiaalseid pinke, mis maksavad väga palju ja seda väljaminekut pole enamik veel teinud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:20
Otsi:

Ava täpsem otsing