Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parkimisandur päästab stange
Parkimisandurite süsteemi on võimalik paigaldada igale autole, kuid paigalduse maksumus oleneb autost. Ettevaatlik tuleks olla autodega, millel on tehasegarantii.
Nimelt võite suvalises kohas parkimissüsteeme paigaldades Topauto müügidirektori Erkki Otsa sõnul kaotada neilt ostetud autodel garantii süsteemi paigaldamisega seonduvatele osadele ja komponentidele, näiteks elektrisüsteemile ja polstrite eemaldamisest tekkivate probleemide korral.
Kogu autodele paigaldatav süsteem on iseenesest lihtne ja koosneb kolmest komponendist: anduritest, ajust ja märku andvast elemendist. A-Soundi autoelektri paigaldaja Juri Spirenkovi kinnitusel on andurid igal süsteemil samad, vahe on ainult selles, kas nad asuvad ees, taga või mõlemas kohas. Lisaks on vahe ka selles, millist takistuse lähenemisest märku andvat seadet klient endale autosse soovib. Tavalised süsteemid on sellised, kus andurid pannakse vaid tagumisse stangesse ja elektrooniline abimees on olemas vaid tagurdamisel. Saab ka süsteeme, millel on andurid esimese stange tarvis.
Andureid pannakse ühte stangesse neli. Neist kaks asuvad stanges otsevaatega taha ja kaks kerge nurga all, et nad näeksid ka kõrval asuvaid takistusi. Auto salongis olevaid takistuse lähenemisest märku andvaid seadmeid on samuti mitmesuguseid. Kõige odavam variant on näiteks lihtsalt piiksuv heli salongis. Cobra parkimisandurite süsteeme paigaldav Marko Kukk DB-HPst nendib, et neil ongi salongi võimalik paigaldada ainult piiksujaid. Teine variant on, et tagumise akna kohale tuleb näidik, mida tahavaatepeeglist on võimalik jälgida.
Sellised näidikud paigaldatakse loomulikult peegelpildis, et tahavaatepeeglit vaadates oleks kõik asjad õigetpidi.
Kolmas variant on, et ette paigaldatakse näidik, mis näitab kas lisaks tagumistele ka esimeste andurite signaale või ainult tagumiste andurite signaale.
Andurid ja näidik on omavahel ühendatud kas juhtmega või raadio teel.