Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Krundi hind sõltub kaugusest linna piirini

    Tallinn on viimase kümne aasta jooksul laienenud ida ja lääne suunas. Kui Viimsi on juba ammu kõige hinnatum linnaäärne eramurajoon, siis Tabasalu piirkond astub Viimsile tihedalt kannale. Eramute hinnad Viimsis ja Tabasalus praktiliselt ei erine. Samas kui Viimsis on tühje krunte raske leida, siis Tabasalu suunal jagub veel maad, ehkki mereäärsete kruntide hinnad on tõusnud meeletult kõrgele.
    Selles valguses tasub krundiostjal vaadata pigem lõunasuunda. Pole mõtet maksta mere läheduse eest kuni kolmandiku võrra kõrgemat ruutmeetrihinda.
    Peale mere läheduse mõjutavad kruntide hinda ka kaugus linnast ning infrastruktuuri olemasolu. Nagu märgib Arco Vara Kinnisvarabüroo ASi elamispindade maakler Joonas Saks, toimuvad hinnamuutused kindlate seaduspärasuste järgi. "Ei saa öelda, et mida kaugemal asub piirkond linnast, seda odavam hind," sõnab ta. Ta rõhutab, et kõik oleneb kohast endast - infrastruktuurist, loodusest, ajaloost, elanikest.
    Saks toob näiteks, et Paldiski suunal on hind suhteliselt samaväärne nii Murastes kui ka sellest palju kaugemal asuval Laulasmaal.
    Samas mõjutab aga Pärnu maantee ääres 20 km vahemaa hinda juba mitmekordselt. Selliseid hinnakõikumisi võib leida teisigi. Välja on kujunenud teatud lemmikpiirkonnad, kus nõudlus on kõrge ja pakkumisi vähe.
    Ober-Haus Kinnisvara maakler Ene Arro toonitab, et elamumaa hind on Tallinnas tõusnud paljude ostjate jaoks liialt kõrgeks. Seetõttu on muutunud populaarseks linnalähedased ehituspiirkonnad. "Enam ei peeta kaugeks 20 km Tallinnast," osutab ta.
    Arro hinnangul kompenseerivad ebamugava kauguse maalähedane elukeskkond, värske õhk ja rahulik ümbrus.
    Hinna määravad eelkõige olemasolev infrastruktuur, kommunikatsioonide olemasolu ja loomulikult asukoht.
    Ober-Haus Kinnisvara maakler Ene Arro toob näite - põllupealne ehituskrunt on kindlasti odavam kui kõrghaljastusega elukoht. Veekogu lähedus kergitab kindlasti hinda jne.
    Hinnad võivad erineda ka elurajooni siseselt olenevalt krundi asukohast, näiteks on mõnede säilinud puudega nurgakrunt kallim kui naabritega ja lage ehitusala.
    Väga tähtis on transpordi olemasolu. Arro hinnangul planeerivad uusehitisi tavaliselt noored pered, kelle lapsed käivad linnas koolis, suhtlevad ja osalevad huvialaringides.
    Nende iseseisev liikumisvõimalus on vanematele väga oluline.
    "Seega makstakse ühistranspordi olemasolu arvestades krundi eest pisut enam," möönab ta.
    Pindi Kinnisvara maade ja majade maakler Olav Leok tunnistab samuti, et kilometraaž pole hinna kujunemisel määrav, tähtsad on eelkõige asukoha infrastruktuur ja väljakujunenud elukeskkond.
    "Pealinna lähedaste kruntide keskmine ruutmeetrihind võivad olenevalt asukoha headusest kõikuda 2-3 korda," räägib ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.