Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muugas arendatakse kiiresti tööstuskinnisvara

    Tallinna lähiümbruse tööstuspiirkondadele on lisandumas üha uusi võimalusi tootmise, transiidi ja laomajanduse rajamiseks. Üks nendest asub Maardu ja Tallinna vahel - Muugal.
    Jõelähtme vallas, Läänemere ühe suurima kaubasadama vahetus läheduses asuv tööstusala pakub hulgaliselt tegutsemisvõimalusi nii väike- kui ka suurettevõtetele.
    Varem on Muugat tuntud peamiselt 1987. aastal avatud sadama poolest. Tänaseks päevaks on piirkond jõudsalt arenenud, mida kinnitavad hulgaliselt algatatud detailplaneeringud, omavalitsuste soodustavad arengukavad ning uuendused infrastruktuurides.
    Eelmisel aastal renoveeriti ja laiendati Nuudi tee, mis on peamine liiklustee sadamasse.
    See omakorda väärtustab mainitud teega piirnevaid alasid, mis eelnevalt olid vähem atraktiivsed ja unustuse hõlma vajunud. Märkimist väärib ka tööjõu hea kättesaadavus Lasnamäe ja Maardu linna elanike näol.
    Muugal leiavad endale asukoha ennekõike ettevõtted, kellele on vajalikud sadama lähedus, raudteetranspordi kasutamise võimalus ning hea ligipääs magistraalteedele.
    Kinnistute suurused jäävad vahemikku 0,5-1 ha. Ilma planeeringuta maade hinnad algavad 300 kroonist ruutmeetri kohta. Tootmismaa hinnad jäävad vahemikku 450-800 krooni ruutmeetrist olenevalt kinnistu suurusest, asukohast ning kommunikatsioonide olemasolust krundil.
    Peagi jõuab lõpusirgele ka Tallinna Sadama arendatav Muuga tööstuspark, mille planeeritav suurus on kokku 75 ha. Tööstuspark ehitatakse välja kahes etapis. Esimeses etapis valmistatakse hoonete ehituseks ette ja varustatakse infrastruktuuriga 40 hektari ulatuses kinnistuid, kokku 16 krunti. Ülejäänud osa valmib vastavalt suurklientide laienemisvajadustele.
    Tänase seisuga valmistatakse ette riigihanget, leidmaks ehitajat nii tööstuspargi teedele kui ka kommunikatsioonitrassidele. Nende valmimist planeeritakse sügiseks 2007.
    Hetkel Muugal pakutavatest kruntidest on broneeritud ca 2/3. Peamisteks klientideks on seni olnud Tallinna Sadama operaatorid ja nendega seotud ettevõtted. Hoonestusõiguse seadmise ning hoonestuse rajamisega on esialgsetel andmetel võimalik algust teha kevadsuvel 2007.
    Tallinnast ida poole jäävat tööstusmaastikku mõjutab kindlasti ka Lasnamäe tööstuspark, mille pindala on ca 14 ha. Linna kavade kohaselt peab tööstuspark looma vähemalt 1500 uut töökohta. Lasnamäe tööstuspargi suureks plussiks on ettevõtete hinnangul võimalus nii ladu kui ka tootmine kokku viia. Töölised elavad valdavalt tööstuspargi vahetus läheduses ning seega puuduvad transpordiprobleemid. Lasnamäe tööstuspargi krundid müüdi enampakkumise teel.
    Autor: Harry Truu
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.