Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
DHL võttis kasutusele uue kaubalennuki
Logistikafirma DHL võttis kullersaadetiste veoks Helsingi ja Tallinna vahel kasutusele senisest kolm korda suurema kandevõimega kaubalennuki.
Uus 5,5-tonnise kandevõimega AN26-tüüpi lennuk kiirendab kaupade kohaletoimetamist ning võimaldab kiirkullerteenusega mahukamaid ja raskemaid kaupasid vedada.
DHL Eesti tegevjuht Evert Kreek põhjendas uue lennuki vajadust üha suurenevate kaubamahtudega. "Kuna DHLi eesmärgiks on olla parim teenuse kvaliteedis, jälgime pidevalt klientide vajadusi. Kaubamahud ja nõudlus kiirkullerteenuse järele on viimastel aastatel kasvanud nii impordil kui ka ekspordil. See tingis vajaduse kiirendada ka saadetiste käitlemist ja suurendada lennuki kandevõimet," ütles Evert Kreek.
Enim kiirendab uus lennuk importsaadetiste kohaletoimetamist, mis moodustavad kogu kaubaveost kaks kolmandikku. Kui varasem lennuk viis kaupu Helsingist Tallinna kaks korda päevas, siis uus suurem lennuk toob need korraga ja tellitud kaubad jõuavad klientideni kiiremini.
Lennuki suured mõõtmed ja kandevõime lubab transportida kiireloomuliselt ka kuni 2000 kilogrammi raskeid ja mahukaid saadetisi.
Nii võib näiteks Aasiast nüüd mahuka kauba kätte saada kahe tööpäevaga senise kolme tööpäeva asemel. Lisaks lüheneb saadetiste kättetoimetamisaeg ka seetõttu, et lennukiga saab kasutada uusi konteineraluseid (Unit Loading Device), mille käitlemine on kiirem.
Sarnaselt DHLiga võttis TNT Eesti eelmise aasta märtsis kasutusele uue lennuki. Tegevjuht Asko Talu selgitas siis, et uue lennuki ja laadimissüsteemi kasutuselevõtu põhjus oli ELiga liitumise järgne nõudluse kasv kiirtransporditeenuse järele.
Uue lennuki väärtust lisavaks miinuseks pidas Kreek vaid DHLi logode puudumist.
Autor: ÄP