Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Asukoha valikul on olulised piirkonna edasised arenguvõimalused ja raha
Lisaks ülal mainitule on oluline ka hind ning hea ligipääsu võimalus. Suuremad logistikaettevõtted vajavad pidevalt kasvavate veomahtude juures suure pindala ja ruumalaga ning kõrgetele nõudmistele vastavaid laopindasid. Turul pole hetkel enam piisavalt rendivõimalusi. Seetõttu rajatakse uusi ning laiendatakse olemasolevaid logistikakeskusi.
Samas annab logistikafirmade asukoha valik aimu ka sellest, millisesse piirkonda suundub lähitulevikus tootmise raskuskese ning muud sellega seonduvad harud.
Paljud logistikafirmad on kas kolinud või kolimas uude asukohta. Seoses sellega kerkivad päevakorda mitmed olulised küsimused. Mida peavad ettevõtete juhid asukoha valikul oluliseks? Milliste kriteeriumite põhjal tehakse valikud?
BLS Eesti tegevjuhi Tarmo Taeli hinnangul mängib kõige olulisemat rolli siiski hind. "Kuigi hind on kõige olulisem, soovitame jaotuskeskuse valikul pöörata piirkonna üldplaneeringule, aga ka tänasele teedevõrgustikule ning laienemisvõimalustele. Täna on neile tingimustele vastava pinna valik turul siiski mõneti piiratud."
Vajaduse uue jaotuskeskuse järele tingis ettevõtte kiire kasv. "Kuna viimase viie aasta jooksul oleme muutunud kohalikule turule orienteeritud teenusepakkujast logistikaettevõtteks, peame suutma oma klientide vajadustele optimaalselt vastu tulla," rääkis Tael.
Smarten Logisticsi juhatuse liikme ning müügi- ja turundusdirektori Mait Milleri sõnul tingis uue logistikakeskuse ehitamise asjaolu, et teist vastava suuruse ja kvaliteediga rendipinda Eestis lihtsalt pole. Samas näeb Smarten ette kaubamahtude kasvu. Ka märkis Miller ühe uue logistikakeskuse ehitamise põhjuseks asjaolu, et Smarteni rendileping olemasolevates ruumides sai läbi.
"Esimene kriteerium oli krundi õige suurus ja kuju ning samuti lähedus Tallinnale, kuna umbes poolte meid läbivate kaubavoogude sihtkoht on Tallinn. Teine meiepoolne oluline nõue oli transpordi juurdepääs logistikakeskusele.
Olulised olid ka töötajate transpordilahendused ja logistikakeskuse nähtavus põhimaanteelt. Krundi valikul lähtusime samuti detailplaneeringu kehtestamise- ning kommunikatsioonide ehitusajast. Asukoha valikul on kaubasaajate seisukohast oluline olla Tallinna lähedal, samas teenuste ostjate seisukohast pole see nii tähtis argument." Milleri meelest on Assakul täidetud kõik nende poolt asukohale seatud olulisemad kriteeriumid, ainukese puudusena tõi ta välja töötajate raskendatud transportimise. "Loomulikult oleks töötajate transpordi seisukohast kõige sobilikum olla Tallinnas, kuhu liigub ka linna ühistransport," märkis ta.
Kuna Smarten eelistas krunte Viljandi ja Tartu maantee piirkonnas ning nad esitasid ka kõrged nõudmised krundi suurusele ja kujule, ei jäänud valikuks just palju alternatiive. "Me ei looda, et leiame enamuse vajalikust tööjõust uue lao piirkonnast. Panustame palju tänastele töötajatele ja loome neile maksimaalsed paindlikud tööle ja koju liikumise lahendused," lausus antud teemal OÜ Balti Logistika juhataja Mait Marran.
Autor: Sigrid Vetevood