Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oh seda Prantsusmaad küll!

    Keset juulikuu palavust sain pealtnäha lihtsa tööülesande. Pidin leidma kolme nädala pärast valmivale kaubale autotranspordi suunal Prantsusmaa-Eesti.
    Esialgu tundus vedaja leidmine käkitegu, sest paljud Eesti ekspediitor- ja transpordifirmad veavad kaupa Prantsusmaalt. Kirjutasin hinnapäringusse kauba koguse, laadimise aja ja linna andmed ning saatsin kolmele suuremale ekspediitorfirmale. Lootsin samal päeval laekuvate hinnapakkumiste vahel madalaima hinna järgi võitja valida.
    Vaatamata lõunale saabus paari minuti pärast esimene hinnapakkumine, kuid veoaega kirjas polnud. Hinnapäringusse olin rasvases kirjas märkinud, et soovin teada ka veoaega. Kaup oli tingimata vaja Eestisse toimetada võimalikult kiirelt ehk reedel peale tõstetud kaup pidi kolmapäeval juba meie laoriiuleid koormama.
    Tarneajaks pakkus ekspediitor nädal varasema kuupäeva kui laadimisaeg. Milline imeline firma, suudab kaupu minevikku toimetada!
    Hiljem selgus, et ajamasinat neil ikkagi pole ja kauba veoaeg on kaks nädalat. Küsisin nädalase veo võimalikkust, aga kuna nende regulaarveod väljusid Prantsusmaalt neljapäeviti, polnud nädalaga võimalik kaupa kohale toimetada. Regulaarvedude peamine valupunkt on jäikus: kui kaup jääb maha, tuleb oodata terve nädal.
    Jätsin pakkumise kõrvale kui juba heliseb telefon ja järgmine transpordifirma teatas: "Prantsusmaalt EI OLE võimalik kahe nädalaga 17 alust Eestisse tuua."
    Pööritasin silmi ja kritseldasin paberile kuuldud vabandusi. Esiteks pole Prantsusmaal veoautosid, sest firmadel on suvepuhkused ja kaupa sinna peaaegu ei veetagi. Teiseks on Euroopas kuumuse tõttu liikluskeelud. Kolmandaks on tegemist osakoormaga, nii et isegi kui leitaks auto, poleks kedagi, kes täidaks teise poole autost. Neljandaks…
    Kuidas pole võimalik nädalaga kaupa Eestisse vedada? Nui neljaks, me peame selle kindlasti nädalaga Eestisse saama!
    Paar päeva hiljem potsatas veel viie transpordifirma postkasti Prantsusmaa-transpordi hinnapäring. Lisaks hinnapakkumistele sain veel mõned vabandused, miks Eestisse ei saa nädalaga kaupa tuua.
    "Meil on küll auto Prantsusmaal, aga juht peab vahepeal puhkama. Teate, neid digitaalseid sõidumeerikuid ei saa ju nii vabalt käsitleda," kostis telefonist.
    Tean, tean. Kevadest saadik olen seda vabandust pidevalt kuulnud.
    Miks keegi ei paku lahendusi? Kas ekspediitoritele ei õpetata klienditeenindust? Naerata ja paku lahendusi, mitte vabandusi.
    Saatsin veel viiele firmale hinnapäringu. Üks firma teatas, et nemad ei tegele Prantsusmaa kaubavedudega. Sain firma kontaktaadressi Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni kodulehelt ja eeldasin, et Lõuna-Euroopa vedude alla kuulub ka Prantsusmaa. Nädalast veoaega ei paku endiselt ükski firma.
    Peast käib läbi mõte ise ekspediitoriamet ette võtta ning ekspordi ja impordiga tegelevate tuttavatega üks auto kokku komplekteerida.
    Uurisin tuttavalt, kuidas tal Prantsusmaalt import edeneb. "Ei saa kurta, homme tuleb üks auto ja..." Tunneli lõpus hakkas koitma valgus.
    Ekspediitorid, kes lubasid nädala pärast uuesti kontakteeruda, et täpsustada autode saadavust, polnud nädal hiljem märku andnud. Laadimiseni jäi 10 päeva.
    Näitasin ise aktiivsust üles, helistasin firmadele ja pakkusin lahendusi. Kui me maksame täiskoorma eest, kas siis saame 100% garantii, et kaup nädalaga kohale jõuab? Ei saa. Kas on võimalik kombineerida auto- ja meretransporti, et vältida Poola sõidukeelde ning samal ajal saaks autojuht puhata? On võimalik, aga ei saa kindlustada, et kaup nädalaga kohale jõuab.
    Lõpuks saabus pikaajaliselt partnerilt teade, et neil on Prantsusmaal auto olemas ja nädalaga toovad nad kauba kohale. Haarasin õlekõrrest ja täpsustasin tarneaadressi.
    Mõned päevad hiljem edastas müügiassistent e-kirja transpordifirmalt, kus küsiti, kas nende Prantsusmaa hinnapakkumine sobib. Kah huvitav viis kliendiga suhelda.
    "Aga hind?" küsite te. Kui kolmeteistkümnest firmast pakub lahenduse vaid üks, siis ei olegi hind oluline. Samas võin välja tuua seaduspärasuse: kõige kallimat transporti pakkuvad firmad leiavad kõige rohkem vabandusi.
    Tunnistan, et aastatega on transpordi hinnapäringutele vastamine paranenud. Sain kõigilt firmadelt vastused, isegi kui nad vajalikul suunal vedu ei teostanud. Logistikutel soovitan ka kõige kibedamal ajal transpordifirmade vabandustega mitte leppida.
    Autor: Urvika Palts
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.