Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Sprinter - mersu käibekasvataja?

Kristo Kiviorg 27. september 2006, 00:00

Eelmisel nädalal toimunud tarbesõidukite näitusel Hannoveris (IAA) tunnistati masin Ford Transiti ning ühistööna valminud Cito?n Jumperi, Fiat Ducato ning Peugeot Boxeri järel kolmandaks.

Proovisõidul sai Sprinteriga kokku läbitud üle neljasaja kilomeetri.

Kuidas siis sprinterist veerandmailer mulle tundus?

Esmalt salong. Armatuur millegi erilisega silma ei paista, õnneks pole kasutatud nagu ka Fordil Salvo kelgust tuntud plastikut, nagu täna veel paljudes sõiduautodeski leida võib. See on hea märk mitte ainult Sprinteri, vaid ka teiste tarbesõidukite puhul.

Ühtlasi võikse see olla ka signaaliks, et autotootjad ei hakka enam kunagi sõiduautodessse odavat plastikut toppima, ka mitte odavatesse autodesse.

Uue Sprinteri puhul võib kindlalt väita, et juhi mugavus on tublisti edasi läinud. See on isegi tunduvalt parem kui vanemate Vitode puhul, kas või seetõttu, et vajalikud lülitid, nupud ja panipaigad on tunduvalt paremini käeulatuses.

Kui kaubikute puhul on sageli probleemiks õige isteasendi leidmine, siis julgen küll väita, et Sprinteris seda muret ei ole - mugava sõiduasendi peaks leidma seal iga sohver, võib-olla vaid kahemeetristel korvpalluritel tekib probleeme.

Salongis ei riivanud kõrvu ka vali mootorimüra, mürataset salongis võib kindlasti nimetada klassi üheks madalamaks, kui mitte kõige madalamaks. Raske muidug öelda, kas konkurentidel on müra väiksem või suurem.

Juhil on sõites hea vaade nii masina nina ette kui ka taha. Üllataval kombel ei piiranud juhi vaatevälja A-piilarid, mis tavaliselt kaubikute ja väikebusside puhul häirivaks teguriks on olnud.

Juhi töökohalt tooksin miinusena välja istme peatoe, mida kuidagi ei saa praktiliseks ja mugavaks nimetada.

Sarnaselt teiste kaubikutega on kõrvalistuja eluolu tunduvalt ebamugavam kui juhil, kuid vähemasti on kõrvalistujal jalaruumiga kõik korras.

Tõsi, kolmekohalises kabiinis jääb kolmele mehemürakale kitsaks, seda eelkõige käiguvahetuse korral, kui keskmise inimese jalad käiguvahetust segama kipuvad. Samas õla- ning istmikuruumi jätkub.

Juhi kõrval asuva topeltistme all peituvad kaks vaheseinaga eraldatud panipaika, kuhu mahub vajadusel kenasti kaks seljakotti. Samuti võib nendesse näiteks tööriided või jalanõud panna.

Lisaks leiab istme seljatoest lahtiklapitava minilaua, millelt saab väga vabalt lõunasööki süüa. Sprinteri kaubaruumi suurus jääb vahemikku 7-17 m".

Lisavarustuse nimekiri on pikk. Ühena võimalikest pakub Mercedes selle aasta lõpus ka süsteemi, mille abil saab masinale lähenedes või kaubaruumist lahkudes kaubaruumi uksi automaatselt avada ning sulgeda.

Põhimenüüst leiame aga täiustatud stabiilsuskontrolliseadme, mis arvestab ohuolukorras koorma iseärasutega ja üritab masinat sellele vastavalt stabiliseerida.

Nagu tavaliselt ei leia me ei konditsioneeri ega kliimaseadet- nii on ka kõikide teiste tarbesõidukityega lood. Aga ükski töömees ei taha palaval suveilmal tööriietes higisena kaupa vedada.

Samuti võtke pööramissuunas süttivad staatilised biksenoontuled. Viimastele annaksin kõrge hinnangu, sest sõidutee on silme ees sama nähtav kui mängufilm kinolinal, metsast ettejooksvat ulukit on võimalik märgata tunduvalt varem kui muidu.

Seega aitavad ööpimeduses kurvilisel teel sõites sellised tuled suurendada turvalisust, aga võimaldavad ka kiiremat sõitu.

Sprinteri puhul tekib küsimus, kas valida 6käiguline manuaalkast või eelistada automaati. Esimesele saab vajadusel lisavarustusest juurde võtta kohaltvõtu abisüsteemi. Isiklikult eelistaksin manuaalkasti. Maitse asi.

Lisaks eelpool nimetatule on võimalus ka V6 mootoriga automaatkäigukast valida, mis bensiinimootori puhul on Sprinteril põhivarustuses, diisli korral aga lisade hulgas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:20
Otsi:

Ava täpsem otsing