Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ökonoomsuse ökonoomsus
Dacia Logani müük on Eestis seni suhteliselt edukas olnud. Muidugi jääb küsimus, kas just nii edukas, kui maaletoojad ise ootasid. Millegipärast kipun arvama, et plaan oli algselt suurem, kui tegelik müük on.
Daciatega kauplejatele peaks andma uut hoogu diiselmootori valikusse lülitamine. Välimuselt ega sisult midagi muutunud ei ole. Välimus on endiselt hall ja kiretu, mõningad aastad praegustest trendidest maas olev kandilise olemisega idabloki disain.
Ta pole küll otseselt inetu, kuid liikluses kaob ülejäänud massi ära. Iseenesest on ju tegu Renault' omanduses oleva margiga, mis peaks tähendama väheke värvikamat olekut, kuid kahjuks see pole nii.
Sisu jätab oma välimuselt sama mulje kui välimuski - ehk ei jäta mingit muljet. Küll on kõik vajalik olemas ja täiesti praktiliselt paigutatud.
Kõik nupud kangid on seal, kus peavad, ja millestki ausalt öeldes puudust küll tundma ei pidanud. Ruumi on istujatel nii ees kui ka taga.
Neljakesi sai pikemat otsa täiesti lahedalt sõita ja kedagi pärast kohalejõudmist konserviavajaga autost välja urgitsema ei pidanud.
Dacia küljes olevat hinnasilti vaadates ootasin, et viimistlusmaterjalid ja armatuuriplastik oleks kileõhukesed. Üllatus-üllatus, tegelikkus oli hoopis teine ja positiivsem. Nimelt on armatuuris kasutatud täiesti asjalikku jämedat plastikut.
Kui nüüd enamik küsib, et mis plastikus positiivset on, see hakkab ju nagisema, siis olgem ausad, selle raha eest ei ole võimalik uuele autole pehme kattega armatuurlauda ehitada. Sellesse ämbrisse on autotööstuse ajaloos piisavalt palju astutud, et on liialt interjööriga üle pingutatud ja see on siis ka auto hinnasildis kajastunud.
Uus 1,5-liitrine turbodiisel on midagi millest peaks ülivõrdes rääkima.
On niigi teada tuntud fakt, et Renault diiselmootorid on väga head, kuid ma pole juba ammu nii ökonoomse autoga sõitnud. Vahepeal tuli tahtmine näidikupaneelile koputada ja avaldada kahtlust, kas kütusepaagi näidik üldse töötab.
Pika uhamise tagajärjel nägin, et vist ikka töötab, sest olenemata pikast läbitud teest, liikus näidik vaid paar millimeetrit. Nüüd tekib kindlasti küsimus: mille arvelt siis selline ökonoomsus? Tõele au andes - pole õrna aimugi.