Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuhmunud tuled jälle selgeks

    Smart Service'i tegevjuhi Eduard Aleksašini sõnul tulevad tulede kahjustused mitmetest asjadest. Esiteks muidugi automaatpesulates käimine.
    Teine levinud kahjustamisviis on see, kui kehva ilma korral on mustus laterna klaasile jäänud ja siis parema nähtavuse saavutamiseks tuled kuskil bensiinijaamas kuiva paberiga puhtaks on hõõrutud.
    Viimasel juhul lihtsalt kriibitakse klaasi sinna sattunud liiva ja muu mustusega. Aleksašin soovitab igal juhul kas või natukenegi vett kasutada, et jumala eest midagi ei kriibitaks. Carzone OÜ juhataja Kristjan Peterson soovitab võimalusel hoopis suvalisse lähimasse pesulasse minna, kus tuledelt mustus survepesuriga maha lastakse.
    Tulede kehv läbipaistvus tuleneb peamiselt sellest, et klaasid on kriibitud, mistõttu mustus sinna kergemini kinni jääb, või ei jookse veetilgad mööda klaasi maha, vaid jäävad tule peale, kus need valguskiired igale poole peale tee prismana laiali suunavad, või on klaasid lihtsalt tuhmunud.
    Esmalt tuletab Smart Service'i tegevjuht Eduard Aleksašin meelde, et tulesid saab poleerida vaid neil autodel, millel on tulede ees plastklaas. Kellel on esilaternate kate mitte plastist, vaid klaasist, peaks arvatavasti mõtlema tuleklaaside väljavahetamisele.
    Teiseks nendivad nii tema kui ka Carzone OÜ juhataja Kristjan Peterson seda, et tulede poleerimine ei tee tuld paremaks kui see algselt oli. Lihtsalt taastatakse tehasest tulnud tule originaalne konditsioon.
    Tulesid peaks poleerima iga paari-kolme aasta tagant. Loomulikult peaks seda tihedamini tegema need, kes sõidavad rohkem maanteel, kus kiirused on suuremad ja tolmu rohkem.
    Üleüldse on Aleksašini sõnul iga tule tegemise mõttekus personaalne ja see, kes tegema hakkab, peaks selle mõttekusele oma hinnangu andma.
    Kahe esitule tegemine võib kahjustatusest olenevalt võtta ühe kuni neli tundi. Tulesid tehakse eri pastadega ja kui kriimud on ikka väga sügavad, siis tehakse ka vesilihvi.
    Lihvijatega (peaaegu kuni nullpaberini) lastakse tuled üle, seejärel seda lüüakse klaas mitmesuguste pastadega läikima. Tulesid autolt maha ei võeta, kõik tööd tehakse auto peal. Pigem jäetakse alles mõningad täkked, kuid väga sügavaid sooni välja võtma ei hakata, sest kriimude väljavõtmiseks hõõrutakse klaase ju õhemaks ja väga õhukeseks ei taheta klaase teha.
    Aleksašini sõnul on pärast poleerimist mõõdetud keskmiselt 30 protsenti rohkem valgusjõudu.
    Carzone OÜ juhataja Kristjan Petersoni hinnangul oleneb tuleklaaside poleerimise hind eelkõige ikkagi tulede kahjustatuse astmest.
    Kõige lihtsam ja lühike töö maksab 100 krooni, sealt edasi läheb kõik juba tunnihinna alusel. Smart Service võtab korraliku lihvimisega täispika töö eest 600 krooni.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.