Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maavalitsus otsib Ruhnule lennukit
Samal ajal käib Ruhnu sadamas ehitus.
Hiljuti algatas Saare maavalitsus kolmanda riigihanke, et novembris alustada taas Kuressaare ja Ruhnu vahel kevadel lõppenud regulaarlende. 1. novembril algav talvine navigatsiooniperiood tähendab, et liinilaevad kuni kevadeni Ruhnu ja Saaremaa vahet ei sõida.
Ruhnu vallavanem Aare Sünter rääkis, et praegu kaalutakse sobiva suurusega lennuki ostmist või rentimist. Saare maavalitsus vaatab koostöös Eesti lennuettevõtjatega ringi välismaal. Eelmise nädala lõpul käidi tutvumas ühe võimaliku Britten Normani variandiga Inglismaal.
Sünter ütles, et ei soovi ära sõnuda, kuid on vaadatud variandi suhtes lootusrikas. "Loodame, et lahendus on tulemas," sõnas ta. "Paanikaks pole põhjust, ühendus jätkub novembris igal juhul," kinnitas ta. Kui novembriks ei peaks lennukit leitama, jätkub ühendus piirivalve kopteriga, mille lennuhind on tunduvalt kõrgem lennuki omast.
Üle mere sõitev lennuk peab olema kahemootoriline ning sobilik lühikesele ja mullakattega maandumis- ja stardirajale.
Eestis sobivat lennukit pole. Esimesel riigihankel pakuti vaid An-28 tüüpi lennukit, mis sõitis Ruhnu vahet varem, kuid ei vasta enam Euroopa Liidus seatud ohutusnõuetele. Teisel riigihankel pakuti Britten Normani tüüpi kahemootorilist ja kaheksakohalist lennukit, mida kasutatakse Suurbritannias ja Taanis, kuid oli kahtlus, et sellel pole piisavalt võimsust.
Järgmisel aastal muutub tuntavalt mugavamaks Ruhnu laevaühendus, sest praegu on Saarte Liinidel käsil ümberehitustöö 2005. aasta jaanuaritormi järel ohtlikuks muutunud Ruhnu sadamas. Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup rääkis, et Ruhnu sadam saab uue näo 15. novembriks.
Tegemist on esimese sadamaprojektiga Eestis, mis renoveeritakse Euroopa Liidu struktuurifondide abil. Projekti esimese osa maksumus on 38 miljonit krooni, millest euroliidu raha moodustab 15 miljonit krooni. Projekti kogumaksumus on orienteeruvalt 100 miljonit krooni.
"Sadama laienduse esimese järgu käigus muutsime sadamakai oluliselt suuremaks ja tugevamaks," rääkis Oopkaup. "Seni on ilmad olnud head, aga sügistormide ees oli sadam kaitsetu ning tuuliste ilmadega laevadele ja reisijatele ohtlik," selgitas ta.
Saarte Liinidel on plaanis sadama rekonstrueerimisprojektiga jätkata, näiteks laiendada sadama akvatooriumi ja pikendada muulid. "Vajadus on olemas, kõik oleneb sellest, kuidas meile nüüd raha taha tuleb," kommenteeris Oopkaup.
1960. aastate lõpul ehitatud sadamas renoveeriti viimati rampi 2000. aastal.
Autor: Airi Ilisson