Remondihinnad tõusevad detsembrist 10 protsenti

Kristo Kiviorg 03. oktoober 2006, 00:00

"Põhjuseid hinnatõusuks on mitmeid, kuid olulisim on neist on see, et tänapäeva tehnoloogia juures ei ole võimalik tööde kvaliteedi osas järeleandmisi teha, seetõttu nõuab elukalliduse tõus ja kvalifitseeritud mehhaanikute üldine nappus, et hoiaksime mehhaanikute palga konkurentsivõimelisena," selgitas Allemann. Eelmise aasta detsembris tõsteti Allemanni tähelepanekut mööda hindu kuni 10%.

Põhjusi hinnatõusu tulekuks tasub otsida ka veokite kasvanud müüginumbrites. Loogiline: mida rohkem masinaid müüakse, seda suurem hulk külastab ka hooldust.

Volvo Estonia OÜ rootslasest juhataja Johan Köhleri arvates on praegu siiski vara hinnatõusu suuruse üle spekuleerida. Köhler nimetab hinnatõusu peamiste põhjustajatena jooksvate kulude kasvu soojus-,

vee- ning elektrikulu näol. Tallinnas paiknevate töökodade jooksvaid kulusid peaks enim mõjutama vee kallinemine. Seda on Tallinna Vee esindajad varem ka ajakirjandusele teada andnud.

Põhiline kulu on siiski mehaanikute palkade kasv, mida tiivustab Allemanni ja Köhleri hinnangul üldine elukalliduse ning palgakasv.

Hoopis tõsisem on probleem Köhleri sõnul mehaanikute osas, kuna uusi tegijaid ametikoolidest peale ei kasva.

ASi Iv Pluss raskeveokite turundus- ja müügijuht Ardi Sillaorg rääkis, et neil spetsialiste puudu ei ole. "Samas saaks hakkaja inimene tööd küll," lausus Sillaorg.

Kodulehe andmetel vajab AS Silberauto diagnostikut ja elektrikut. Firma esindaja Jaan Vare teatel tõsteti teeninduses autoremondi hindu viimati eelmise aasta lõpus. "Siis tõusis teeninduse tunnihind 340 kroonilt 400 kroonile," kostis Vare.

Käesolevaks aastaks ei oska Silberauto hinnatõusu prognoosida. Kuigi paljudel remonditöökodadel on teeninduse hinnatõus alles ees, nentis Iv Plussi turundusjuht, et nemad korrigeerisid hindu juba esimesest septembrist.

Tänu suurele läbimüügile ning uue tööhooaja algusele võivad remondijärjekorrad Scania Eesti töökoja juhataja Tarmo Allemani arvates pikeneda.

Sõltuvalt töö keerukusest on järjekordade pikkus Allemanni arvestust mööda praegu päevast kuni kahe nädalani.

"Tänu edukale veokimüügile viimase aasta jooksul on remondi- ja hooldustööde mahud kasvanud ning seetõttu oleme järjekordade lühendamiseks planeerinud pikendada oma töökodade lahtiolekuaegasid Tallinna ja Rakvere osakonnas. Tartu osakonnas alustame lähipäevil töökoja juurdeehitusega," selgitas Allemann.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing