Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Spetsialistid ennustavad peatset internetireklaami hinnatõusu

    Media House'i arendusjuht Hanno Kindel ütleb, et käibe kasvu üheks põhjuseks on suuremate keskkondade reklaamihindade tõus.
    Näiteks Neti ja Delfi jäävad oma nädalase auditooriumi suuruselt alla ainult telekanalitele, seega on reklaamihindade kasv Kindeli arvates täiesti põhjendatud.
    Internetiturundusfirma Sevenline juht Priit Kallas prognoosib, et ilmselt kasvab lähitulevikus internetireklaami kontaktihind veelgi. Peamiseks põhjuseks on nõudmise suurenemine.
    Üha rohkem ettevõtteid avastab, et internet on turunduskanalina odav ja annab häid tulemusi, märgib Kallas.
    Balti Investeeringute Grupi Pank ASi (BIG) turundusjuht Svea-Elen Peters nõustub Kallasega, märkides, et internet pakub võimalust teha suunatud reklaami konkreetse info otsijale ja jõuda nii väiksemate kulutustega õige inimeseni. Petersi sõnul ei ole ükski teine reklaamikanal nii kiire ja paindlik kui internet.
    "Kõige kindlam paik leidmaks potentsiaalseid kliente internetipõhisele teenusele on keskkond, kus saab nimetatud teenust kõige mugavamalt kasutada ja kust sihtrühm infot hangib.
    Kuna BIG pakub teenuseid ka internetis, siis oleme netireklaamile panustanud juba aastaid," nendib Peters.
    Küsimusele, kas netireklaami hinnatõus mõjutaks BIGi reklaamialast tegevust, vastab Peters, et BIGi meediakanalite valik sõltub eelkõige kanali efektiivsusest.
    Ordi kommertsjuht Jaan Pikk ütles, et Ordi kasutab enda reklaamideks mitut erinevat reklaamimeediumit ega piirdu vaid internetiga. "Kui internetireklaami hind tõuseks, siis suure tõenäosusega hakkaksime seda vähem kasutama, kuna meie jaoks pole see väljund ennast veel piisavalt tõestanud," sõnab Pikk.
    Baltic FCB klienditeenindusdirektoril Meelis Villil pole internetireklaami vastu midagi. Räägitagu selle turu katastroofilisest kasvust mis tahes, jääb internetireklaami osakaal põhimeediatega võrreldes Villi veendumusel ikkagi marginaalseks.
    Villi arvates on netireklaami häda selles, et mida popimaks meedium muutub, seda vastikumaks ning tülikamaks arenevad väljaanded.
    Kiusatus ekraan reklaami täis müüa on valdav, ütleb Vill, kuid kui kolmandik või pool ekraanipinnast on ikka pöörlev, hüplev ja vilkuv, siis ei soovita tema kliendil oma bännerreklaamiga sinna ronida.
    Vill nendib siiski, et kui eelarve on piisav, õnnestub eristuva ja nupuka lahendusega internetis imesid teha.
    Delfi Eesti tegevjuht Andrus Raudsalu lausub, et internetireklaam on hetkel kindlalt kõige kiiremini kasvav reklaamivaldkond.
    Tema prognoos on, et suure tõenäosusega jätkub internetireklaami osakaalu kasv üldises meediakasutuses ka 2007. aastal.
    Kui reklaamituru aastane kasv tervikuna ületab suurtel turgudel harva 5 protsendi piiri, siis Eesti esimese poolaasta 74protsendiline interneti reklaamituru kasv ei ole arenenud turgudel mingi erandlik saavutus.
    Kasv on tulnud näiteks suuremate keskkondade reklaami hinnakirja tõusust
    Kuna Neti ja Delfi jäävad oma nädalase auditooriumi suuruselt alla ainult telekanalitele, siis on reklaamihindade kasv on täiesti põhjendatud.
    Arenenud turgudel on internet püüdnud kinni mõned vanematest traditsioonilisematest meediakanalitest.
    Kui see ka Eestis toimub, alles siis saame rääkida interneti tugevatest positsioonidest.
    Et internetireklaami turuosa on Eestis vaid 5%, võib tuleneda näiteks sellest, et iga suurem reklaamiinvesteering nõuab tagasisidet investeeringu tasuvusest.
    Pädev interneti auditooriumiuuring jäi aga 5-6 aastat tagasi soiku ja "preemiaks" oli näiteks 2004. aastal vaid mõneprotsendiline internetireklaamituru kasv võrreldes eelneva aastaga.
    Eksisammud maksavad end kätte ja tõusta tuleb tunduvalt kehvematelt positsioonidelt.
    Nüüdseks on detailsemaid veebilehtede auditooriumiuuringute läbiviijaid meie kitsukesel turul lausa kaks - TNS Emor ja Gemius.
    Kindlasti pole laita internetireklaami arengud 2006. aasta teisel poolel, kuid hästi läheb ka teistel meediakanalitel.
    Võrreldes Soome andmetega, kaldutakse Eestis rohkem elektroonsete meediatüüpide tarbimisele.
    Eesti 15-74aastaste elanike päevane interneti kasutusaeg on 1 tund ja 7 minutit. Kui näit on niivõrd suur, siis seda enam tuleb järgmisel aastal keskenduda turunduses agaraimatele interneti kasutajatele.
    Mõeldamatu oleks interneti väljajäämine näiteks noortele ja äriklientuurile suunatud kampaaniate meediatüüpide valikust.
    Vajadus integreeritud kommunikatsioonilahenduste järele on sel aastal järsult tõusnud ning internetti on senisest enam kasutatud nii reklaamis kui ka suhtekorralduses.
    Euro RSCG PR on tänavu kasutanud pea igas suhtekorraldusprojektis mõnd internetilahendust. Näiteks lastele mõeldud mänge, mis kindlat infot või ideed kannavad, projektide (keskkonnahoid, tervislik toitumine) kodulehtede loomist, foorumeid, kalkulaatoreid, blogisid ja paljut muud.
    Ka meediasuhetes on portaalidel üha suurem osakaal. Uudisteportaalid, naiste-, laste- ja erialasaidid on reklaamis ja suhtekorralduses arvestatav väljund.
    Reklaamis suureneb bännerite osakaal veelgi. Üha enam kasutatakse videobännereid. Usun, et kasvab ka niinimetatud mängulise internetireklaami osakaal ning kindlasti toovad lähiaastad uusi originaalseid lahendusi.
    Teataval määral sõltub internetireklaami tulevik meediaturu enda arengust, lehtede ja portaalide omanikusuhetest.
    Kindlasti mõjutab seda turgu digitelevisiooni areng ja selle kasutamine reklaamikanalina. Sel nädalal avatud ETVPluss on näiteks üks uus potentsiaalne reklaamikanal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.