Ilves-Extra peab oma brändi ellujäämise tagatiseks

Liis Kängsepp 04. oktoober 2006, 00:00

2001. aastast eelmise aasta lõpuni on Ilves-Extras oma brändi ISC arendusse investeeritud 20 miljonit krooni, tänavu lisandub sellele veel 7 miljonit krooni. Kui suur on järgmise aasta turunduseelarve, ettevõtte juht ja omanik Arvo Kivikas veel ei teadnud.

Peale orienteerumisvõistluse Jukolan Viesti toetamise jätkub leping Eesti suusatajatega. Lisaks kauplusele Lätis on plaani võetud oma boksi avamine Müncheni messil.

Praegu on Ilves-Extral kolm kauplust Tallinnas ja sama palju Tartus, mõeldakse ka Pärnu poe peale, kuid Kivikas pole kindel, kas seal leidub piisavalt ostujõulisi kliente.

"Me tahame teistest eristuda - hea küll, meie asjad on kallivõitu, aga vähemalt materjal on korralik ja inimesed on südamega töö juures olnud," rääkis Kivikas, kes kavandab kauplusevõrgu laiendamist Tallinnas ning tahab kulude kokkuhoiuks vähendada töötajate arvu.

"Meie jaoks on see suur summa," ei tahtnud Kivikas täpselt öelda, kui palju Jukolan Viesti toetamine maksma läheb.

Kui veel paar aastat tagasi oli Kivikas oma brändist rääkides tagasihoidlik, siis nüüd on ta märksa julgem. Mulluse majandusaasta aruande järgi moodustas spordirõivaste bränd ISC juba kolmandiku Ilves-Extra käibest ning tulevikus plaanib Kivikas allhanke osakaalu veelgi vähendada. Kavas on võtta allhanke korras ette neid töid, mis nõuavad kvaliteeti ja spetsiifilisi teadmisi, kus eksimine võib maksta isegi inimelu. Nii näiteks on Ilves-Extra aidanud välja töötada keemiakaitseülikondi NATO-le.

Välismaal müüdud rõivaste käive oli mullu 2,3 miljonit krooni ning Kivikase sõnul on tänavu Eestist väljaspool müüdud juba enamgi. "Usun, et see kasvab oluliselt - kui müük välismaal kasvab ainult kaks korda, siis ma pole rahul," ütles Kivikas, kes on veendunud, et muud teed kui oma brändi arendamisega edasi minna ellujäämiseks ei ole.

Ilves-Extra suurim konkurent Eestis on Haapsalus asuv OÜ PVMP-Ex ehk Nurme Vabrik, millele kuulub bränd Freewear. Selle osa ettevõtte käibes on aga üsna tagasihoidlik ning peamiselt teeb ettevõte allhanget.

"Oma bränd on meil lisalugu, mis kahjumis ka ei ole, eks me tasa ja targu arendame seda," rääkis PVMP-Exi müügijuht Õie Liivlaid, kelle hinnangul on oma kaubamärgi osa tootmises 10 protsendi kandis. Liivlaiu kinnitusel müüakse Freeweari tooteid praegu Eestis ja Lätis, kuid oma kauplusi neil ei ole. "Ei ole ju mõtet suuri poode teha, kui seal erilist käivet ei ole."

Tulevikus on ettevõttel plaanis oma kaubamärgi osatähtsust suurendada, praegu kasvab Freeweari tellimuste hulk iga hooajaga.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 16:18
Otsi:

Ava täpsem otsing