Kolmapäev 1. märts 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

TV 3 kaotas ligi viiendiku vaatajaist

Mariliis Pinn 05. oktoober 2006, 08:14

Aastaga ligi viiendiku vaatajatest kaotanud
telekanal TV 3 peab suutma veel sügisel oma vaatajate arvu kasvatada, - vastasel
juhul hakkavad vähenema firma reklaamitulud.

Statistika ei näita viimaste aastate vaadatuimale kanalile midagi rõõmustavat - septembri 20 vaadatuma saate sekka TV 3-l asja ei olnud, kirjutab Postimees.

Kõik see päädis nädala alguses uudisega, mis teatas kuus aastat TV 3 programmidirektori ametit pidanud Jüri Piheli lahkumisest. Kui ametlikult põhjendati Piheli lahkumist tema sooviga otsida uusi väljakutseid, tunnistas TV 3 juht Toomas Vara, et osalt tingis lahkumise langenud reiting.

"Läksime lahku sõpradena, aga on selge, et lahkumine ei tõusnud päevakorrale mõne päevaga," rääkis ta. "Kindlasti ei saa aga väita, et lahkumine oleks olnud pealesunnitud."

Kui seni stabiilselt vaadatuim kanal TV 3 ongi suviti oma positsiooni käest lasknud, siis igal sügisel on suudetud vaatajad taas enda juurde tagasi meelitada. Sel sügisel jääb TV 3 aga juba selgelt oma suurimast konkurendist Kanal 2st maha.

Kui seni on liidriroll andnud TV 3-le ka võimaluse kujundada reklaamihindu, siis praegused tulemused võivad firmat sundida hoopis hinnakirju muutma ning seda suuremate allahindluste suunas.

Telekanalite jaoks on kõige olulisem korralik vaatajate arv sügiskuudel, siis sõlmitakse enam kui pool reklaamilepingutest telemaailmas. Kõrget hinda ning soodsaid tingimusi saab aga küsida vaid see, kel aasta lõpus kõrge vaadatavus.

Meediafirma Media House juhi Raido Raamatu sõnul on vaatajate hulk reklaami seisukohast telekanalile kõige olulisem näitaja.

"Telemaastik on kõige paremini uuritud meediavaldkond ning siin müüakse kliendile iga vaatajat, nende arv on suhteliselt hästi teada," põhjendas ta.

Raamatu hinnangul ei ole reitingu langus siiani telekanali reklaamitulusid mõjutanud, kuid kui sügisega ei suudeta senisest enam inimesi enda juurde meelitada, võib vaatajate vähenemine agentuuri Media House juhi sõnul hakata tunda andma ka TV 3 rahakotis.

Seda tunnistab kaude ka Vara, kes on tuleviku suhtes siiski optimistlik, uskudes järjest paranevasse programmi ning sellega kaasnevasse populaarsuse kasvu.

Raamatu hinnangul on aga TV 3-l Kanal 2 raske lüüa seetõttu, et viimase vaatajaskond on väga lojaalne. "Kanal 2 on endale saanud lojaalsed vaatajad, kelleks on suuresti 18-49-aastased naised," rääkis Raamat. "Just nemad on reklaamijale kõige magusam sihtgrupp, kelle telekavaatamise aega püütakse oma reklaamid sokutada."

Pisut teisel arvamusel on aga meediafirma Carat juht Margus Sameli, kes usub TV 3 populaarsuse taastumisse. Sestap arvab Sameli, et telekanal jõuab ennast kiiresti koguda ja varasema liidripositsiooni taastada.

"Ajastus programmidirektori lahkumiseks ei olnud muidugi parim," rääkis ta. "Aga ma ei usu, et nad ennast väga kehvasti tunnevad ja allahindlusi tegema hakkavad."

Samamoodi kaheks, nagu jagunevad Raamatu ja Sameli arvamused, jagunevad ka teised meediaagentuurid, kelle tööks on reklaamikliente ja meediaettevõtteid vahendada. Ühel meelel ollakse aga selles, et TV 3-l tuleb vaatajate nimel pingutada ning ilma kogenud programmidirektorita on seda raske teha.

Vara sõnul ei ole uut programmi eest vastutajat veel välja valitud, kuid teada on inimesed, keda sellele kohale kaalutakse. "Loodame lähiajal valiku ära teha," lausus ta.

Teleasjatundjate hinnangul ei saa kanali languses süüdistada vaid programmidirektorit, vaid tuleks vaadata ka telekanali omanike poole, kelle peaeesmärk on olnud kasum. Seda on kanal küll teeninud, kuid pole piisavalt panustanud programmi arendamisse.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. October 2006, 08:14
Otsi:

Ava täpsem otsing