Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Defitsiidiajastu on tagasi
Neid lauseid kuuleb end ütlevat või mõtlevat nii mõnigi meist. See on tänapäeva reaalsus. Autosalongid ei suuda nõudlusega sammu pidada, arste ning müüjaid on liiga vähe, et inimesi ravida, neid teenindada. Uue kodu dekoreerimine võtab aega, sest isegi kui saad oma mööbli kätte, venib omakorda tehnika.
Äripäev uuris, milliste tarbekaupade ja teenuste ootamisele kõige kauem aega läheb. Lähtepäev oli kolmapäev, 4. oktoober 2006.
Kolmapäeva õhtul pärast tööpäeva tuli Järve Selveris kassasabas seista 26 minutit, kusjuures osa kassasid seisis samal ajal tühjalt.
Selveri juhi Ain Taube sõnul pole normaalne seista 26 minutit järjekorras, et oma kaupade eest maksta. Siiski on tema arvamus, et reeglina liigub kassajärjekord kiiresti. "Ei tea, mis olukord teil oli. Meil on muidu see laadakampaania käimas," ütleb Taube.
Et muude teenuste ja kaupade järel üle mõistuse kaua ootama peab, on ta aga kuulnud küll. "Notari järjekorrad näiteks. Sellepärast käiaksegi väljaspool Tallinna notarite juures," märgib mees.
Rimi juht Ruth Laatre lisab, et viimasel ajal valitseb nii kaubandusturul kui ka teenindussfääris suur tööjõupuudus.
"Seda võib iga päev kohata kohvikus, juuksuri juurde aega pannes või õhtul kassajärjekorras oodates," sõnab ta.
Praegu on Laatre sõnul olukord eriti keeruline ka seetõttu, et sügis toob kaasa töötajate sagedased haigestumised ning raskused haiguslehel olevate töötajate asendamisega tekitavad tavapärasest pikemaid järjekordi. "Kliendi rahulolematus olukorras, kus 20 kassakohaga kaupluses tipptunnil kõik kassad ei tööta, on täiesti arusaadav."
Autor: Gert D. Hankewitz