Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pariisi näituse hitiks oli Auris
Igal pool algasid juba varajastel hommikutundidel pressikonverentsid, kus näidati uusi mudeleid. Igal pool seisis ajakirjanike hord, kuid neid oli siiski kuidagi vähe. Ei, ajakirjanikke oli näitusel küllaga, ainult pressikonverentsidele ilmus neid mitte just väga palju. Põhjust polnud vaja kaugelt otsida, see oli neljandas hallis. Sinna oli Saksa markide vahele oma stendi üles sättinud Toyota.
Hiiglasliku lava ette hakkasid usinamad kohe pärast sissepääsemist oma kaameraid üles sättima. Kõik need olid suunatud ühte kohta, lava tagaseinas asuvale ja oma suuruse poolest igale pangale au tegevale seifile. Iga natukenegi autondusega kursis olev isik teadis, mis seal sees on, ja seepärast oodatigi. Seifis oli Toyota tippu viinud Corolla järglane. Kui enamik autofirmasid lekitab pressile pilte ja infot oma uute mudelite kohta juba enne näitust, siis sellest autost polnud kuulda ega näha muud, kui lobasuust töötaja kaudu lekkinud info, et auto nimi muutub Corollast Auriseks. Kui muidu on autofirmad üksteise tegemistest suhteliselt hästi informeeritud, siis seekord näriti ka teistes boksides küüsi ja oodati pinevalt uue müügihiti tulekut.
Sekundipealt kell 15.30 läksid turvamehed seifi juurde, toksisid sisse õiged koodid ja avasid tohutud uksed, et välja saaks sõita miski, mis oma nime vääris. Auris varastas kõikide teiste aupaiste, kuid näidatud auto on ju tegelikult ka Toyota jaoks murranguline. Toyota on vabanenud oma konservatiivse disaini ikkest ja visandatud jooned on märksa julgemad, kui muidu sellele autofirmale kombeks.
Aurise tootmisküpse mudeli esmaesitlus Euroopas toimub Bologna autonäitusel, mis algab 5. detsembril. Muutused pole arvatavasti suured. Nagu ikka, vahetatakse veljed väiksemate vastu, tuled saavad normaalse kuju, sisu tehakse natuke odavamaks ja ehk muudetakse natuke ka põrkeraudu.
Iga autofirma stendis oli midagi uut, mida vaadata. Kõik püüdsid ennast oma võimaluste piires võimalikult ahvatlevalt eksponeerida. Ei tea, kas mulle tundus vaid tundus nii või olid Prantsuse markide stendid teiste omadest pisut suuremad. Võib-olla see ainult näis sedaviisi, kuid lõppude lõpuks toimus autonäitus siiski Prantsusmaal.
Uhiuus Kia cee'd mudeliperekond saab kaasa parima uue sõiduki garantii, mida Euroopas müüdavatele autodele iial on pakutud.
Igale Kia cee'd-ile antakse seitsmeaastane või 150 000 km läbisõidu garantii, mis koosneb viieaastasest auto täisgarantiist ja lisaks veel kaheaastasest jõuülekandesüsteemi garantiist. "Kia cee'd-ist saab tähelepanuväärne auto, tõeline väljakutse praegustele staaridele väga tiheda konkurentsiga C-segmendis. Tänu uhiuues Slovakkia tehases toodetavate autode kõrgele kvaliteedile on Kia'l heameel näidata, kuivõrd pühendunud on ta kliendi rahulolu maksimaalsele tagamisele. Me näeme selles garantiis väga tähtsat pikaajalise kliendisuhte mõõdupuud," rääkis Kia Motors Europe'i asepresident J.-C. Lievens.
Jaak Heinola, Kia Auto juhatuse esimehe sõnul on see ka Eesti tarbijale märk sellest, et Kia autode kvaliteet on kindlasti jõudnud teiste Euroopa autodega samale tasemele: "Kui Kia alustas Eestis teise autofirmana viieaastase garantii pakkumist, siis nüüd oleme Eestis esimesed, kes on astunud nii suure sammu auto omamise üldkulude vähendamise suunas. Milline oleks veel parem garantii auto usaldusväärsusele?"
Kuigi Pariisis esines Mondeo alles kontseptina, ei muudeta selle auto juures enam palju.
Arvatavasti kaovad liialt suured veljed, uhked tuled vahetatakse märksa tagasihoidlikumate vastu, stanged trimmitakse "rahulikumateks" ja pigem Aston Martinisse sobiv kallisse nahka riietatud interjöör saab väheke fordilikuma kuju.
Kui Ford esmakordselt Iosise kontsepti näitas, vihjati küll, et midagi sellist saab ka uuest Mondeost, kuid kui palju neid julgeid on, kes tõstavad käe püsti ja tunnistavad, et nad seda juttu uskusid?
Praegune Mondeo lööb küll hinnaga, kuid sellest ei piisa, et võidelda Audi, BMW ja Mercedesega. Ehk pole see ka viimased 10 aastat Fordi eesmärk olnud, kuid uue kineetilise disainisuuna võtmisega Galaxyl ja S-Maxil anti märku, et tavapäraste Fordi-ostjate kõrval soovitakse meelitada ka premium-klassi markide ostjaid. Kui S-Max oli Saksa premium-brändidele tormihoiatus, siis uus Mondeo on esimene kahuripauk vastu Baieri lossimüüri.
Peale tavapäraste mudeliesitluste olid Pariisi näitusel näha ka Hiina autotootjaid oma "imedega". Oleme ju juba ühte sellist "imet" ka siinmail kohanud.
Seekordki oli Landwind oma näidistega väljas. Uudisena näitas ta mahtuniversaali Fashion. Siin peab tunnistama, et välimusel iseenesest pole vigagi ja auto, erinevalt Frontera koopiast, näeb tänapäevane välja, kuid jälle tuleb kvaliteedi pärast viriseda. Ukse all oleva karbi alaosast paistis kole serv, mis nägi välja, nagu oleks seda keegi purjus hiinlane plekikääridega trimminud. Teine silmapaistev stend näitas midagi iseäralikku - maasturid, mis olid üks ühele maha viksitud viimase Toyota Land Cruiseri pealt. See on justkui Adidase asemel Adibasside ostmine.
Kõige muljetavaldavam väljapanek oli autofirmal nimega Great Wall.
Nende stendi uhkeimaks ja eksponeeritavaimaks autoks oli maastur nimega Hover. Esimesed ohhood tehtud, hakkasid aga silma jälle pisivead. Kui üks tagumine uks kinni, siis jäi sinna ikka piisav vahe, et näpud vabalt vahele läheks. Neil kõigil on ikkagi veel pikk tee minna, enne kui eurooplane suudab nad omaks võtta.