Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Biokütused on väikeettevõtja võimalus

    Energeetika on olnud pikka aega suurte ettevõtete pärusmaa, kuhu väikese ja keskmise suurusega firmasid ei oodata. Seoses taastuva energia aktiivse propageerimisega on aga tekkinud olukord, kus ka väikeettevõtjad võivad saada võimaluse energiasektoris kaasa rääkida ja sellest kiiresti arenevast valdkonnast kasu lõigata.
    Eestis on kohalike ettevõtjate võimaluseks hetkel eelkõige biodiisli ja biobensiini tootmise käivitamine.
    Eesti poliitikud on rõhutanud vajadust suurendada eksporttootmist ja muuta majandust rohkem teadmistel põhinevaks. Biokütus on toode, mille müügiga ELi riikides probleeme ei teki. Seda toetavad nii eurodirektiivid kui ka paljudes riikides vastu võetud seadused selle kohta, et teatud osa biodiislit tuleb segada fossiilse diisli hulka. ELi turult puudub praegu mitu miljonit tonni biodiislit aastas. Seega, kui tahta investeerida eksporttootmisesse, millel turuprobleeme lähema viie kuni kümne aasta jooksul karta ei ole, on biokütused õige valdkond.
    Eestis käib aktiivne diskussioon selle üle, kas 100%-list biodiislit saab ikkagi uutes mootorites kasutada. Eks igasse uude asja suhtutakse umbusklikult ja pigem öeldakse igaks juhuks ei.
    Samas sõidab kogu Euroopa üha rohkem biodiisliga ning regulatiivne ja tehniline baas selle kasutamiseks suureneb iga päevaga. Eesti peab lihtsalt Euroopale järele jõudma - või miks mitte ka eestvedajaks hakkama, nagu see on juhtunud infotehnoloogias?
    Minu praktiline kogemus biodiislitehaste loomisega näitab, et paljud ettevõtjad hakkavad mõistma kinnisvarabuumi lõpu paratamatust ning seda, et on aeg alternatiive otsida. Samuti ei kesta meie ostupaanika lõpmatult, mis tähendab siseturule orienteeritud ettevõtete käibelangust. Minuga kontakti võtnud biodiislitootmise huvilised on just tulevikuks pika perspektiivi ja suure tootlikkusega alternatiivse ärivaldkonna otsijad.
    Väiksema biodiislitehase võib käima panna umbes poole miljoni krooniga. See suurusjärk ei ole ületamatu näiteks kinnisvaras või puidukäitlemises tegutsenud väikeettevõtjale. Samas võib sellise tootmise pikaajaliseks tootlikkuseks arvestada vähemalt 20-25% investeeritud kapitalilt. Kui toorainet on võimalik soodsalt hankida, siis võib kogu tehas ennast ära tasuda aasta või paariga. Järgmine samm biokütuste tootmises, mis Eestis ilmselt ees seisab, on aktiivne bioetanooli- ehk biobensiinitehaste rajamine. Selle teemaga on Eestis teoreetiliselt tegeletud ja tean vähemalt kahte ärimeest, kes niisugust tootmist juba aktiivselt ette valmistavad.
    Samas ei ole biobensiinitehaste loomises täna veel sellist aktiivset sebimist nagu biodiisli ümber. Ilmselt hakkab biobensiini valdkond Eestis kiiremini arenema pärast seda, kui biodiisli tootmise turg on paika loksunud.
    Väga paljudes sektorites (laevandus, transport, ehitus) on üks kriitiline kuluartikkel kütus. Kui me suudaks toota Eestis odavat biokütust, mille valmistamine annaks tööd kohalikele ettevõtjatele ning teisalt suurendaks selle kütuse tarbijate konkurentsivõimet turul, toetaks see lahendus igati Eesti majandusarengut.
    Autor: Olev Tomson
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.