Viru Õlu kaotab konkurentidele turgu

17. oktoober 2006, 07:19

Kuigi tänavu üheksa kuuga kasvas Eesti õlleturg
tervikuna 3,8 protsenti, loovutas Viru Õlu oma turuosast 4,6 protsendipunkti
konkurentidele, kirjutab Äripäev.

"Turuosa suurus ei ole firma edukuse näitaja, sellele rõhuvad tavaliselt ainult turuliidrid," sõnas ASi Viru Õlu tegevjuht Ott Licht, kelle sõnul olid tulemused nende jaoks igati ootuspärased.

Licht lisas, et Viru Õlut eristab konkurentidest suurem rõhumine ekspordile. "Sel suvel tootsime palju näiteks Saksa turule," rääkis Licht, kelle sõnul on tähtis omanikele kasumit toota, mitte turuosa numbrites kramplikult kinni olla. Viru Õlu suuraktsionär on alates 1992. aastast Taani õlletehas Harboes Bryggeri.

A. Le Coq Tartu Õlletehase ASi juht Tarmo Noop peab Viru Õlu turuosa kahanemise põhjuseks kvaliteetõllede vähesust. "Klaaspudelis või purgis õllede osakaal on neil plastpakendis toodete kõrval praktiliselt olematu," ütles Noop, kelle hinnangul on plastikpudelis odavama klassi õllede võidukäik lõppenud.

Licht vihjas uutele toodetele, millega neil on plaan konkurente üllatada. Samuti andis Licht mõista, et uuenduskuuri teeb läbi ka mõne aasta eest suure kampaaniaga turule paisatud, ent nüüd vaid regiooniti poelettidel leiduv õllemark Frederik.

Turuliider Saku Õlletehase AS kasvatas aastaga müüki 7,6% ja A. Le Coq Tartu Õlletehase AS 5,8%. Suurim üllataja on tänavu Pärnu õlletootja AS Puls Brewery, kelle müük kasvas rohkem kui kuus korda - 0,6 protsendilt 3,6 protsendile.

"Pulsi müügimahtude kasvu taga on meie sortimendi kõrge kvaliteet ja konkurentidest erinev Tšehhi tüüpi õlle maitse," ütles Puls Brewery juht Aivo Varem, kelle sõnul soosis õlle müügi kasvu ka erakordselt kuum suvi.

Saku Õlletehase juhatuse esimehe Ireneusz Piotr Smaga sõnul peitub nende edu saladus kvaliteetõllede osakaalu suurendamises kangete ja odavate õllede arvel. Samuti tõstis Smaga esile alkoholivaba Saku Originaali müügi hüppelist kasvu. "Saku turuosa alkoholivaba õlle kategoorias on 45%," märkis tehase juht.

Ka A. Le Coqi tootevalikus on esikohal kvaliteetõlled. "Plastpakendis õllede müük on vähenenud, samal ajal kui näiteks A. Le Coq Premiumi müük kasvas 22%," nentis Noop.

Möödunud aastal kasvas õlleturg üheksa kuuga 15,6%, mille kõrval tänavune 3,6protsendine tõus jääb tagasihoidlikuks. "Eesti õlleturg hakkab küllastuma, oleme juba teiste Põhjamaade tasemel," ütles Noop ja lisas, et nüüd iseloomustab turuolukorda pigem eri õllesortide osakaal, mitte niivõrd kogu turu kasv.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    17. October 2006, 07:15
    Otsi:

    Ava täpsem otsing