Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik ostis raudtee 2,45 miljardi krooni eest

    "Hind on liiga madal," ütles eilsel BRSi aktsiate võõrandamisele järgnenud pressikonverentsil osanik Guido Sammelselg. Hind, mida riik BRSile kahe kolmandiku Eesti Raudtee eest maksab, on tunduvalt väiksem nende soovitust.
    "Hind on ka hetkel kokkuleppeline, kuna selle peab heaks kiitma valitsus ja suveräänina ka Riigikogu. Ma usun, et lepingud lähevad läbi probleemideta. Samas on mul ääretult hea meel, et saime selle pika protsessi lõpetada. Me oleme viimased 28 päeva töötanud vaid selle lepingu nimel," sõnas majandusminister Edgar Savisaar. Ta lisas, et eilse kokkuleppega võõrandati BRSilt aktsiad ning lõpetati erastamisleping.
    Savisaare sõnul ei kaasne riigile ühtegi majanduslikku kohustust, kui Riigikogu ei peaks eilset otsust kinnitama.
    "See on nagu abielulahutus: kokkuleppeliselt saime kõik hea tehingu ja midagi, kuid päris seda, mille järele tulime, ei saanud. Läbirääkimised olid rasked, kuid tulemus on rahuldav," lisas Savisaar.
    Sammelseja näoilmest võis välja lugeda rahulolematust BRSi müügi tulemusega. Ta kinnitas, et kindlasti oleksid nad saanud rohkem raha, kui oleksid müünud osaluse mõnele välisinvestorile.
    "Kui äriettevõtte kaks osapoolt ei suuda adekvaatselt teineteisega koostööd teha, ei ole see kasulik kummalegi, sellepärast oli tark müüa. Kuid ma kinnitan, et hind on liiga madal ning mujalt oleksime saanud rohkem," sõnas Sammelselg.
    Sammelselja sõnul lahkusid aga kõik välismaised investorid, kuna ettevõtte seis ei oleks taganud arengut.
    BRSi teine omanik ja nõukogu esimees Edward Burkhardt ütles, et ta ei oleks kunagi arvanud, et müüb Eesti Raudtee riigile tagasi.
    "Viis aastat tagasi ostsime raudtee miljardiga ja nüüd saame 2,35 miljardit. Kuid me oleksime suuremat kasumit teeninud, kui oleksime selle raha kinnisvarasse investeerinud. Me anname tagasi raudtee, mis on tunduvalt paremas seisus kui siis, kui selle saime. Tulemus on aga sellest hoolimata ootamatu," ütles Burkhardt.
    Savisaarel oli hea meel selle üle, et kõik lepingud ja otsused vaadati põhjalikult üle, vältimaks võimalust, kus mõne aasta pärast peaks neid hakkama uuesti üle vaatama.
    "Meid pandi valiku ette, kas võtta aktsiad tagasi või mitte. Me otsustasime võtta. Eesti Raudtee peab kuuluma riigile ning toimima sarnaselt Eesti Energiaga," sõnas minister.
    Lepingu alusel makstakse BRSile välja 150 miljoni krooni eest dividende 2004. ja 2005. majandusaasta aruande alusel. Selle aasta kasumit välja ei jagata.
    Tehing viiakse lõpule detsembrikuus. Homme saadetakse dokumendid valitsusse ning loodetakse juba kahe nädala jooksul need sealt edasi Riigikokku teele panna. Raha tuleb lisaeelarvest.
    BRS jaguneb kolme ettevõtte vahel: USA kapitalile kuuluv Rail World Estonia LLC, Suurbritannias registreeritud EEIF Rail B.V. ning eestlastest omanikega Ganiger Invest.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.