Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autot saab osta, kütust mitte

    Kel soovi ja entusiasmi, saab olenemata tankimisvõimaluse puudumisest bioetanoolil töötavaid Forde juba soetada. Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu kinnitusel võib neilt juba praegu osta C-Maxi ja Focust eri kerevariatsioonidega. Autode hinnad algavad 245 900 kroonist. Lillipuu teatel pole siiani küll ühtegi autot veel kaubaks läinud.
    Saab Eesti müügidirektori Timo Runge andmeil Eestis praegu veel E85 kütusel töötavat SAAB 9-5 BioPowerit soetada ei saa, kuid reaalselt peaks laienemisring jõudma meieni aasta-pooleteise jooksul. Selline on GM C&E Europe'i otsus, sest Eestis ei ole bioetanooli müüjat. Runge teada jääb BioPoweri mootor samasse suurusjärku hariliku bensiinimootoriga. Kui näiteks sedaankerega SAAB 9-5 VECTOR 2,0 LPT maksab 480 000 krooni, siis võrdväärse BioPoweri hind on 515 000 krooni suurusjärgus.
    Statoil Eesti AS kontseptsioonijuhi Kai Realo arvates on ka Eestis kindlasti võimalik E85 biokütuse müük koostöös mõne autode maaletoojaga. Pidurdab asjaolu, et bioetanooli tootmist mootorikütuseks vajaliku kvaliteediga Eestis ei eksisteeri. Teine negatiivne aspekt on, et isegi aktsiisivabastust arvestades on bioetanool samaväärsest bensiinist kallim.
    Realo ootusel tõuseb huvi E85 biokütuse vastu kindlasti, kui tõuseb mootoribensiini aktsiisimaks ja ilma aktsiisimaksuta E85 liitri hind muutub seeläbi konkurentsivõimelisemaks.
    Keskkonnaministeeriumi energeetikaosakonna nõuniku Ell-Mari Koppeli sõnul esitatakse detsembris valitsusele heakskiitmiseks "Biomassi ja bioenergia kasutamise edendamise arengukava aastateks 2007-2013".
    Arengukavas kavandatakse tegevused aastateks 2007-2013. Arengukava eesmärk on luua õiguslikult reguleeritud majanduskeskkond biomassi ja bioenergia kasutamise edendamiseks. Meetmete kavandamisel lähtutakse nende majanduslike, sotsiaalsete ja keskkonnamõjude hinnangust.
    Kõige eesrindlikumaks maaks bioetanooli levitamisel on maailmas Rootsi. Pole ka midagi imestada, sest valitsus ja autotootjad eesotsas General Motorsi ja Fordiga on teinud väga suurt lobitööd, saamaks inimesi enda klientideks.
    Fordi esindus hakkas pilootprogrammina Ameerikast nn flexi-fuel autosid tooma juba 1990. aastate alguses. Sama hakkas aastakümne keskel üle terve Rootsi tanklate rajamisega tegelema bensiinimüüja OK.
    Valitsuse poolt on Rootsis biobensiinile, bioetanoolile ja biodiislile ka väiksemad maksud. Linnad läbi kogu Rootsi pakuvad nn puhastele autodele tasuta parkimist. Töötajad, kes kasutavad puhaste kategooriasse mahtuvat firma autot, saavad isikliku tulumaksu pealt soodustusi.
    Paljud autotootjad on samuti hakanud flexi-fuel-autodesse panustama, sest ilmselgelt ei saa nad enam võita võidujooksu elektrihübriidmasinatega, mida valmistavatel Toyotal ja Hondal on sel turul juba tugev eelis ning arengus ja müügis teiste ees pikk edumaa.
    Näiteks müüdi Rootsis jaanuarist juulini 6100 Saab 9-5 BioPowerit ja 4214 Ford Focus Flexi-Fuelit, seevastu elektri- ja bensiiniajamiga hübriidautosid Toyota Prius läks samas ajavahemikus kaubaks vaid 1089 tükki.
    Paljud seisavad ka etanooli kasutamise vastu, sest maailma etanoolivarud on üsna limiteeritud ja kui neist piisab Rootsile, siis ei pruugi piisata kogu maailmale.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.