Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
OPC teeb Opeli pereautodest tõelised maanteeraketid
Nagu peaaegu kõigil autotootjatel, on ka Opelil sportlike autode divisjon koondnimetusega OPC - Opel Perfomance Center.
Praegu on OPC-tähisega võimalik osta nelja erinevat Opeli mudelit - Astra, Zafira, Meriva ja Vectra. Enamjaolt ostetakse ja müüakse OPC-autosid metalliksinisena, mis millegipärast on saanud selle auto firmamärgiks.
OPC pere uusim liige, pisimahtuniversaal Meriva on saanud 1,6-liitrise turbomootori. 180hobujõuline mootor teeb vagura olemisega autost tõelise sleeper'i.
Rajal võis väikese autoga üha kiiremini ja kiiremini kurvi võttes lausa üllatuda, piir oli märksa kaugemal, kui ükski proovijaist jõudis. Kõrge isteasend annab küll hea ülevaate, kuid paneb jällegi tundma, et kohe-kohe läheb auto ümber.
Tegelikult ei lähe, kuid aju keeldub jalale pedaali sügavamale vajutamise signaali andmast. Salongi on vallutanud Recaro istmed, mis suurele mehele natuke kitsavõitu.
Perekonna kõige kiirem jooksja on Astra. Kaheliitrisest turbomootorist võib pigistada väikse auto jaoks pöörased 240 hobujõudu, mis kiirendavad sinise kuuli nullist sajani 6,4 sekundiga.
Istmed on mugavad ja ka juhitavus rajal ei anna märku, et midagi võiks teisiti olla. Küll peab jälle virisema rumala käigukangi asukoha tõttu, mis vähendavad sportlikkuse tunnet olles roolist liialt kaugel.
Sama mootor, mis elutseb Astra aiste vahel, on pandud Zafirassegi, tehes sellest jälle kõige kiirema mahtuniversaali maailmas. See on siiani kõige enimmüüdav OPC mudel Eestis, sest koos praktilisusega saab ka paraja maanteemürsu omadused. Kel soovi võib kogu suguvõsa nullist sajani lennutada 7,8 sekundiga.
Omamoodi fenomeniks võib pidada Vectrat. Selle auto võib tegelikult tituleerida OPC perekonna parimaks pojaks. Nimelt on suudetud ühendada mugavus, suur auto ja väga jõuline minek.
Vectra mootoris müdiseb 255 hobujõudu, mis teeb temast võimsaima tootmises oleva esiveolise auto.
Tippkiirused, mis ulatuvad Vectral 260 kilomeetrini tunnis teevad sellest ka ühe kiireima sedaani maailmas, eespool vaid väga kallid autod. Veojõukontroll peal ja "sport"-kirjaga nupp all, muundub rahulik pereauto rajal tõeliseks lõviks.
Auto on saadaval ka universaalina, mis muudab selle praktiliseks. Kõik ühes pole võimalik? On - ja Vectra OPC on sellele fenomenile väga lähedal.