Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väävlivaba kütus toob kaasa hinnatõusu
2009. aastast on Euroopa Liidus keelatud väävlisisaldusega diislikütuse müük, mis võib Eestis kaasa tuua diislikütuse täiendava hinnatõusu.
Vedelkütuse hulgimüüja MMK Trade OÜ juhatuse esimees Madis Mets usub, et nõue müüa vaid väävlivaba kütust toob kaasa diislikütuse hinnatõusu, sest Venemaa tootjad pole veel valmis minema üle uuele tootmistehnoloogiale ega ka suurendama tootmismahtu. Väävlivaba kütuse tootmise alustamiseks peavad tootjad tegema tehnoloogilisi uuendusi. "See nõuab väga suuri investeeringuid, mille maksavad kinni lõpptarbijad," rääkis Mets.
Vastavalt keskkonnaministri määrusele ei tohi Eestis pärast 2009. aasta 1. jaanuari väävlit sisaldavat diislikütust müüa. See nõue kehtib kõikides ELi liikmesriikides.
Keskkonnaministeeriumi välisõhu ja kiirgusohutuse büroo juhataja kohusetäitja Viktor Grigorjev ei usu, et väävlikeeluga kaasneks hinnatõus, sest praegu on väävlisisaldusega ja väävlivaba diislikütus maailmaturul enam-vähem sama hinnaga.
Kuna Vene kütusetootjad ei ole praegu veel valmis väävlivaba diislikütust tootma, lükati nõude jõustumine kütusetootjate palvel kolme aasta võrra edasi.
"Kui Vene tootjad ei lähe muudatustega kaasa, on Lääne turg neile suletud," selgitas Grigorjev, kelle kinnitusel on Lääne-Euroopa riigid juba ammu väävlivaba diislikütuse kasutamisele üle läinud.
Nõue on vajalik, sest väävlivaba diislikütus on keskkonnasõbralikum.
Eesti Statoil ASi kontseptsioonijuhi Kai Realo sõnul müüvad Statoili teenindusjaamad selle aasta algusest alates vaid väävlivabu tooteid. "Mingit kardetud hinnatõusu Eesti turul ei ole sel põhjusel toimunud. Pigem on Eesti tarbijal saamata jäänud väävlisisaldusega kütuse "eriti madal hind"."