Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Säästa integreeritud turundusega

    Elioni kommunikatsioonijuht Sigrid Karu-Holloway ütleb, et massimeedia integreerimine hästi valitud reklaamiga väljaspool massimeediat (BTL, below-the-line reklaam) võimaldab müügitulemusi saavutada oluliselt väiksema eelarvega, kuna vähem panustatakse kallimale meediale.
    Ta lisab, et iga toote või pakkumise puhul ei ole integreeritud turunduskommunikatsioon otstarbekas, kuid kampaaniat planeerides tasub teada, et õnnestunud kombinatsiooniga BTL- ja ATL- (reklaam ostukohas) lahendusest on võimalik saavutada suurepäraseid tulemusi.
    "Integreeritud turunduskommunikatsiooni kasutamise heaks näiteks on praegu käimasolev Elioni kampaania "Pöörane pakkumine", kus sõnum - liitu Kodulahendusega ja saad tasuta arvuti - on lihtne," räägib Karu-Holloway.
    Kampaanias on esmakordselt integreeritud tavapärane massimeedia BTLiga. Massimeedia eesmärk on tagada kampaania alguses sõnumi jõudmine massideni, saavutada tarbijaga personaalsem side ja panna kampaania elama.
    BTL kommunikatsioonis on sõnumiga "Tasuta arvuti" illustreeritud arvutikastid, millega käivad ringi tavalised inimesed rahvarohkemates kohtades. Sama sõnum on kinnitatud suuremates liiklussõlmedes autode katustele ning ripub ka tänavavalgustuspostidel.
    Media House'i arendusjuht Hanno Kindel möönab, et 1990. aastatel komeedina esile kerkinud integreeritud turunduskommunikatsiooni mõiste on tänapäeval varju jäänud, kuid iga turundaja kasutab neid iseenesest mõistetavalt koos.
    Sõltuvalt reklaamitava brändi elutsüklist võivad massimeediareklaam ja BTL-tegevused Kindeli sõnul olla erineva tähtsusega. Näiteks brändi lansseerimisperioodil on oluline massimeedias edastatav lugu brändi kohta. Sama tähtis on uue brändi selge eristuvus ostukohas.
    Lansseerimisele järgnev brändi kasvuperiood annab edasiseks kaks teed. Selgelt eristuv ja hea turuosaga bränd peaks panustama massimeedia reklaamile. Ostukoha tegevus võib, aga ei pea väga intensiivne olema. Vähese eristuvusega tootel aga tuleks kasutada võimalusi intensiivse väljapaistvusega ostukohas.
    Brändi küpsedes valikud ei muutu. Tugev bränd tähendab lojaalset kasutajaskonda, keda köidetakse ikka massimeedias. Kehvalt arendatud bränd sunnib endiselt usinalt poodides allahindlusi kasutama. "Kuid üks on selge - lisaraha brändi premium-staatuse eest makstakse ikkagi massimeediast saadava emotsiooni najal, ostukoha meediakanalid ei ole suutelised võistlema ühe võimsa teleklipiga," möönab Kindel.
    Reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht Kent Raju ütleb, et aina enam firmasid mõistab, et kommunikatsioon ei saa olla ühepoolne sõnumi tampimine, vaid eeldab, et tarbijagi sõna sekka öelda saaks.
    Selleks on Raju sõnul väga head võimalused loonud internet, mida Kala Ruudus soovitab oma klientidele just integreeritud turunduskommunikatsiooni osana.
    Kampaanialehele suunavad bännerid on hea lisavahend kampaania elavdamiseks, kuid üldjuhul päris iseseisvalt veel piisavalt ei toimi. Internet loob aga tohutult reklaamivõimalusi, millest bänner on algelisim.
    Populaarsetesse portaalidesse sisseimbumine, info lekitamine, videod, kommuunid, blogid - alternatiivseid võimalusi on palju.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooni põhiline eelis on terviklik ja mitmeastmeline kommunikatsioon tarbijaga. Terviklik, sest kommunikatsioon põhineb brändistrateegial ja tarbija mõtteviisil.
    Mitmeastmelisus väljendub selles, et kombineeritakse erinevaid kommunikatsioonivahendeid (näiteks reklaam, üritusturundus, PR) loomaks tõhusamat kokkupuudet brändi ja tarbija vahel. Tähtis on, et tarbija mitte ainult ei saaks teada, et müüki on jõudnud mingi toode, vaid sooviks seda ka tundma õppida.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooniks ei saa nimetada aga näiteks tegevust, kus toote telekampaaniale eelneb näiteks pressikonverents, mis kasvatab tootja mainet.
    Tegemist on küll kahe üksteist toetava, kuid siiski erineva projektiga, reklaami- ja PR-kampaaniaga.
    Kaudselt töötavad need projektid sama toote, ka brändi, kasuks, kuid tervikut need ei moodusta.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.