Baltika ootab neljandas kvartalis tugevat müügi kasvu

Lauri Matsulevitsh 25. oktoober 2006, 00:00

Baltika juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul on poodide käivitamisperiood 12-18 kuud. Ainult Eestis alustavad poed planeeritud efektiivsusega peaaegu kohe. Kuna eelmise aasta lõpus avati uusi kauplusi peamiselt Leedus ja Venemaal, siis hakkavad need tulemustele positiivset mõju avaldama alles selle aasta neljandas kvartalis. Oma panuse annavad ka sel aastal avatud poed.

Kogu aasta käibeprognoosiks on Baltika andnud 860 miljonit krooni ning Milder on kindel, et seda eesmärki suudetakse ka täita. See tähendab, et selles kvartalis peab müük kasvama suurusjärgus 25%. Järgmise aasta jaekäive peaks aga firma hinnangul kasvama üle 40%.

Eile avalikustas Baltika ka kolmanda kvartali kasumiaruande. Käibe kasv näitas endiselt tugevat kasvutempot, käive suurenes 26% võrra, 228 miljoni kroonini. Kolmanda kvartali puhaskasum kerkis 10,3% võrra, 20 miljoni kroonini.

Kuna kolmandas kvartalis avati hoogsalt uusi poode, siis kahandas see ettevõtte kasumlikkust. "Kiirel kasvul võib olla oma lühiajaline hind madalamate kasumimarginaalide näol," hoiatas ettevõtte juht.

Augustis ja septembris avati pooled üheksa kuu jooksul avatud kauplustest, kokku 10 poodi. Uute poodide müügiefektiivsus on käivitumisperioodil madalam, samas kajastuvad opereerimiskulud kohe täies mahus.

Kasumit mõjutas ka suvise allahindlusperioodi venimine ning hulgimüügi suurem osakaal. Selle tulemusel kukkus ärirentaablus 10,7 protsendilt 9,5 protsendile.

"Käibenumber oli kena ning vastas laias laastus meie ootustele, samas on kiire laienemine avaldanud mõju marginaalidele," kommenteeris Hansabank Marketsi analüütik Pavel Lupandin. "Kuigi pika suve tõttu venisid allahindluse perioodid tavalisest pikemaks, teatas firma, et septembri müük on tänu uutele kollektsioonidele edukas olnud."

Analüütik soovitab praegu Baltika aktsiat hoida, hinnasiht on üle vaatamisel.

Investorid suhtusid tulemustesse jahedalt, Baltika aktsia hind langes eile 1,41%, 16,76 euroni.

Järgmisel aastal on Baltikal plaanis kasvatada Ivo Nikkolo poodide käivet kaks korda, 45 miljoni kroonini.

Lähiaastatel laiendab Baltika Ivo Nikkolo poodide võrku riikidesse, mis on juba kaetud teiste Baltika kaubamärkidega. 2007. aasta lõpuks on plaanis suurendada Ivo Nikkolo poodide arvu üheksani.

Sel aastal on Baltika avanud kokku 19 poodi, aasta lõpuks on kavas avada veel 15. Septembri lõpus oli firmal 100 kauplust, neist 28 Eestis.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing