Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sillamäe-Kotka laevaliinil on arenguruumi
Allando Trailwaysi müügiosakonna juhataja Antoon van Rensi sõnul on mitu põhjust, miks neil ei ole kaubavoogude mahud Sillamäe-Kotka liinil võrreldavad Tallinna-Helsingi liiniga.
"Võrreldes Tallinna-Helsingi liiniga, tunduvad hinnad meie jaoks suhteliselt kallid. Teiseks võtab Sillamäe ning Kotka vahel reis aega kuus tundi, Sillamäelt lahkub laev kell üks päeval, mis tähendab seda, et koormate komplekteerimisega ei pruugi me selleks ajaks valmis jõuda.
Meie jaoks on kõige parem, kui laev lahkuks õhtul ning hommikul oleks teiselpool lahte," sõnas Rens.
Oma osa on ka selles, et Tallinna ettevõttena tuleks Allando Trailwaysil leida Ida-Virumaal partner, kes nende masinate kütusepaagid täidaks, vastasel korral muutuks Rensi sõnul nende logistiline skeem liialt keeruliseks.
Narva Line OÜ projektijuhi Karl Kolgi sõnul on kaubaveohinnad neil võrreldavad Tallinna-Helsingi suunaga, kaubavedude osas on see läbirääkimiste küsimus. Reisijateveo osas on piletihinnad fikseeritud.
Praegu on Sillamäel Kotkaga laevaühendus kuus korda nädalas. Sõidugraafiku tihendamine sõltub Kolgi sõnul eelkõige kaubavoogude mahu kasvust.
"Veebruarist alates oleme tihendanud sõidugraafikuid, lühendanud reisi kestust ning teinud muudatusi väljumisaegades vastavalt klientide tagasisidele," ütles Kolk.
Eesti ühe suurema veofirma SP Transiti tegevdirektori Roman Loovi sõnul ei sõltu laevaliinide kasutamine mitte kaubaartiklitest, vaid rolli mängib vedude geograafiline piirkond.
"Eesti-Soome suunal on Sillamäe-Kotka liin sedavõrd väikese veovõimsusega, et sellele ei saa nii või teisiti eriti palju üles ehitada. Hinnapoliitikast ja sadamate asukohast tulenevalt on võimalik seda liini kasutada ainult juhul, kui opereeritakse Soome ja Eesti idapiirkondade vahelisel suunal," sõnas Loov.
Seetõttu, kuigi veetavad kaubagrupid on sarnased, pole kaks liini otseselt omavahel Kolgi sõnul siiski konkurendid.
"Ma ei pea seda laevaliini Tallinna-Helsingi liini otseseks konkurendiks. Pigem on Kotka sihtkohana Helsingile alternatiiviks. Suund ise on jätkuks Via Hanseaticale," lausus Kolk.
Kolgi teada liigub mööda Sillamäe-Kotka liini peamiselt Kagu-Soome paberi- ja puidutööstuse toodang, oma osa on elektroonikal ning metalltoodetel.
Mõlemat kaubateed kasutava, Keilas paikneva ekspedeerimisfirma KMV logistiku Veikko Veersoo arvates saab Sillamäe-Kotka ühendusest lõpliku pildi, kui üks aastaring on täis, kuna talvel on tema hinnangul Sillamäe sadamas tavapärasest raskemad jääolud kui Tallinnas.