Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sillamäe-Kotka laevaliinil on arenguruumi

    Allando Trailwaysi müügiosakonna juhataja Antoon van Rensi sõnul on mitu põhjust, miks neil ei ole kaubavoogude mahud Sillamäe-Kotka liinil võrreldavad Tallinna-Helsingi liiniga.
    "Võrreldes Tallinna-Helsingi liiniga, tunduvad hinnad meie jaoks suhteliselt kallid. Teiseks võtab Sillamäe ning Kotka vahel reis aega kuus tundi, Sillamäelt lahkub laev kell üks päeval, mis tähendab seda, et koormate komplekteerimisega ei pruugi me selleks ajaks valmis jõuda.
    Meie jaoks on kõige parem, kui laev lahkuks õhtul ning hommikul oleks teiselpool lahte," sõnas Rens.
    Oma osa on ka selles, et Tallinna ettevõttena tuleks Allando Trailwaysil leida Ida-Virumaal partner, kes nende masinate kütusepaagid täidaks, vastasel korral muutuks Rensi sõnul nende logistiline skeem liialt keeruliseks.
    Narva Line OÜ projektijuhi Karl Kolgi sõnul on kaubaveohinnad neil võrreldavad Tallinna-Helsingi suunaga, kaubavedude osas on see läbirääkimiste küsimus. Reisijateveo osas on piletihinnad fikseeritud.
    Praegu on Sillamäel Kotkaga laevaühendus kuus korda nädalas. Sõidugraafiku tihendamine sõltub Kolgi sõnul eelkõige kaubavoogude mahu kasvust.
    "Veebruarist alates oleme tihendanud sõidugraafikuid, lühendanud reisi kestust ning teinud muudatusi väljumisaegades vastavalt klientide tagasisidele," ütles Kolk.
    Eesti ühe suurema veofirma SP Transiti tegevdirektori Roman Loovi sõnul ei sõltu laevaliinide kasutamine mitte kaubaartiklitest, vaid rolli mängib vedude geograafiline piirkond.
    "Eesti-Soome suunal on Sillamäe-Kotka liin sedavõrd väikese veovõimsusega, et sellele ei saa nii või teisiti eriti palju üles ehitada. Hinnapoliitikast ja sadamate asukohast tulenevalt on võimalik seda liini kasutada ainult juhul, kui opereeritakse Soome ja Eesti idapiirkondade vahelisel suunal," sõnas Loov.
    Seetõttu, kuigi veetavad kaubagrupid on sarnased, pole kaks liini otseselt omavahel Kolgi sõnul siiski konkurendid.
    "Ma ei pea seda laevaliini Tallinna-Helsingi liini otseseks konkurendiks. Pigem on Kotka sihtkohana Helsingile alternatiiviks. Suund ise on jätkuks Via Hanseaticale," lausus Kolk.
    Kolgi teada liigub mööda Sillamäe-Kotka liini peamiselt Kagu-Soome paberi- ja puidutööstuse toodang, oma osa on elektroonikal ning metalltoodetel.
    Mõlemat kaubateed kasutava, Keilas paikneva ekspedeerimisfirma KMV logistiku Veikko Veersoo arvates saab Sillamäe-Kotka ühendusest lõpliku pildi, kui üks aastaring on täis, kuna talvel on tema hinnangul Sillamäe sadamas tavapärasest raskemad jääolud kui Tallinnas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.