Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Erki müüb piksleid poole miljoni krooni eest
Sel sügisel gümnaasiumi viimasesse klassi astunud Belgias elav Erki Toomsalu soovib ärialast kõrgharidust omandada Eestis.
Selleks vajalikku raha üritab ta kokku saada oma kodulehel sponsorluse korras reklaami müües. Eesmärk on piksleid müües kokku saada pool miljonit krooni. Kui eesmärk ei täitu, on Erki rahul ka osa summaga.
Erki on loonud kodulehe, millele saab igaüks omale piksleid osta. Üks piksel maksab 50 senti ning minimaalselt on võimalik osta 20×20 piksli suurune ruut, mis maksab 200 krooni.
Klikates ostetud ruudule, avaneb piksleid ostnud ettevõtte kodulehekülg.
Erki õpib teist aastat Belgias, sest isa on seal tööl ning Erki jaoks tundus see hea võimalus õppida rahvusvahelises koolis ja tutvuda teiste riikide kultuuriga. Noormees oli enne Tallinna Kunstigümnaasiumi õpilane. Kõrghariduse soovib Erki omandada rahvusvahelise äri või turunduse alal.
Koduleht valmis tal selle aasta septembris, kuid mõte selleks on mõlkunud juba pikemat aega. Eeskujuks oli talle miljoni dollari koduleht, mis oli ja on siiani tohutult populaarne. "See tundub mulle päris geniaalne, kuid olen siiski pisut skeptiline, kas see ka Eestis läbi lööb," kommenteerib Erki. Kaotada pole midagi.
Üks selle ettevõtmise põhjustest on see, et Erkile ei meeldi olla võlgu ja ta üritab vältida ka õppelaenu, mida teised tudengid usinalt võtavad. "Nii on üks põhjus muretsemiseks vähem," selgitab noormees.
Kogutud raha kasutab ta ülikooli õppemaksu tasumiseks ning hea oleks ka võimalus omaette elamiseks ja ehk soetada ka väike ökonoomne auto. Oma elu alustamise all mõtleb ta vanemate juurest väljakolimist ja püüdlust ise hakkama saada.
Algkapitali ettevõtmise alustamiseks polnud tal kuigi palju, vaid 300 krooni serveriruumi jaoks. Ta on teinud kõike, mida on võimalik teha ilma rahata: kodulehte internetisaitidel tasuta reklaaminud, lisanud viited otsingumootoritesse ja meiliteel.
"Oleks rohkem algkapitali, siis muidugi ostaks Delfisse reklaampinda," selgitab noormees.
Vajalikku raha soovib ta kokku saada kooliaasta lõpuks, aga see ei tähenda lõplikku tähtaega. Piksleid on võimalik osta nii kaua, kuni kõik on välja müüdud.
Oma kodulehel reklaami plussiks toob Erki välja tõsiasja, et see reklaam jääb sinna seni, kuni koduleht on üleval ning maksab see kuni kümme korda vähem kui mõnepäevane reklaam suvalises portaalis.
Miinuseks võib osutuda see, kui kodulehel on pikslid enamvähem välja müüdud, muutub see ruudustik reklaamid all niivõrd kirjuks, et raske on midagi üles leida. "Et silma paista, tuleks osta suurem pind," on Erkil kohe abinõu tagataskust võtta.
Erki arvates pole siin tegu otsese reklaami ostmisega, vaid mingil määral sponsorlusega. Noormees loodab, et Eesti ettevõtted ei ole seadnud vaid ühte eesmärki - kasu suurendamist. Kodulehel on praeguseks üle paari tuhane külastuse ja see arv tõuseb.
Erki ei plaani kohe pärast gümnaasiumit asuda ülikooli õppima, vaid võtta ühe aasta koolist vabaks ja tööl käies korjata vajaminevat raha.
Kas see just parim moodus raha kogumiseks on, ei oska Erki öelda. Küll aga tundus see kõige parem mõte, sest kuna Erki käib igal koolivaheajal Eestis, ei taha keegi teda Belgias tööle võtta.
"Kõik tööandjad eeldavad, et ma saan nende jaoks tööd teha ka koolivaheajal, kuid just siis tahaks ma olla koos oma sõprade ja tüdruksõbraga koos Eestis," põhjendab noormees. Eestis kodus käimine on talle oluline, sest aeg-ajalt tuleb peale igatsus sõprade järele.
Aeg-ajalt on ta käinud raha teenimas ka kohtunikuna vilistamas väikeste poiste jalgpallimänge.
Erki kodulehele on ühe kasti 20×20 pikslit ostnud Styx.ee meeskond, kellega Erki võttis ise ühendust.
Erki pakkus välja variandi, et tema saaks www.styx.ee kodulehele reklaami kolmeks päevaks ning vastutasuks pakkus võimalust kasutada ühte ruutu ettevõtte bänneri jaoks oma kodulehel.
Styx.ee juht Guido Gröön uuris Erki kohta internetist ning avastas, et tegu on noore inimesega, kes plaanib teenitud tulu investeerida oma haridusse ja otsustas teha selle tehingu. Styx.ee reklaamis Erki kodulehte tervelt nädal aega.
"Tegelikult oleks ma seda lehte reklaaminud ka tasuta, sest tegemist on toreda noore ettevõtmisega," lisab Gröön, kelle arvates võib rohkem bännereid Erki kodulehel julgustada ka tulevasi reklaamiandjaid samuti sinna väheke raha investeerima, sest see ei maksa palju. Gröön elab Erki tegemistele kaasa ja soovib talle jõudu.
Altex Marketing OÜ on samuti soetanud ühe ruudu Erki kodulehel. Ettevõtte juht Robin Gurney nendib, et tegu pole küll uuendusliku ideega, kuid ta märkas viidet sellele ühel Eesti blogis. Arvates, et tegu on tõenäoliselt noore eestlasega, võttis ta Erkiga ühendust. Erki võttis vastu pakkumise osaleda ühel ettevõtte korraldataval internetiturundusteemalisel seminaril. "See pakkumine tundus sobiv, sest tegemist on just internetiturundusteemalise seminariga," selgitab Gurney. Kuigi Erki koduleht ei ole oluliselt suurendanud nende kodulehe külastajate arvu, on see üks moodus toetada noori Eesti tegijaid.