Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Naelrehv vs lamell
GoodYear Dunlop Tires Baltics ASi müügijuhi Marek Mooruse sõnul tulevad naelrehvi eelised välja jääl ja kinnisõidetud lumel.
Naela eelistamine lamellile on tema arvates peas kinni neil paljudel, kes arvavad, et kui nael on maas, siis peab ta peaaegu sama hästi kui suverehvid suvel. Moorus naelrehvi keelamise poolt ei ole. Pigem arvab ta, et võiks olla kaks kontingenti ehk ühed sõidavad naelrehviga ja teised lamelliga. Põhjusena toob ta välja selle, et kui oleks ainult lamellide kasutajad, siis nad lihviksid teekatte liialt siledaks, kuid naelrehvi kasutajad tasakaalustaks olukorda sellega, et nad karestaks eelnevalt siledaks lihvitud pinda.
Vianori tegevdirektor Kaspar Sepp leiab samuti, et olemas olgu mõlemad, nii lamell- kui ka naelrehv. Kui inimene sõidab ainult suurtel maanteedel või linnas, siis piisab lamellist, kuid kui on vaja minna kuskile, kus on jää all ja vesi peal ehk mõningad maakohad, siis seal jääb lamellrehv selgelt hätta.
Mõlemad mehed toovad naastrehvi suure miinusena välja müra. Nimelt tekitavad naelrehvid tohutut teemüra, seevastu lamellrehv on peaaegu sama vaikne nagu suverehv. Suure plussina lamellrehvi kasuks rõhuvad mõlemad ka sellele, et kuna lamellrehv on oma olemuselt M+S-rehv, siis võib teda kasutada aastaringselt. See pole küll soovitatav, sest lamellrehv muutub tavaasfaldil suhteliselt vedelaks ja auto võib teel ujuma hakata.
Hulgalise lamellrehvi kasutuselevõtmisega saaks oluliselt vähendada rehvivahetusjärjekordi.
Kui naastrehvi võib alla panna alles novembrist ja pannaksegi tavaliselt esimese lume tulekuga, siis lamellid võib juba oktoobri teises pooles alla panna ja sõita kuni kevadeni. Marek Mooruse sõnul oleks see väga mõistlik, sest suverehviga +5 kraadi juures on suhteliselt ohtlik sõita. Nimelt tuleb neil töötemperatuur tavaliselt alles +7 kraadi juures ja madalamate soojakraadidega muutub rehv jäigaks nagu plastmass ja mingit pidamist nii jäigal materjalil nii ehk naa ei ole.
Hinnavahesid naastrehvi ja lamelli puhul eriti pole. Kui hinnavahe on, siis natuke naastrehvi kasuks. Naastrehvi tootmine on kallim kui lamellil. Hind naela kasuks on tingitud tihedast konkurentsist, sest siinmail müüakse naastrehvi endiselt märksa rohkem kui lamelle.
Vabu rehvivahetusaegu veel jagub
Helistades läbi mitmeid rehvide vahetamisega tegelevaid firmasid, selgus, et praegu veel on võimalik saada vabu aegu kas lausa samasse päeva või vähemalt järgmisse.
Esimene kõne Oscarrehvid OÜsse õnnestus, kus selgus, et aegu oleks nii samasse kui ka järgmisse päeva. Järgmine päev oli peaaegu tervenisti vaba ja valikuvõimalus erinevate kellaaegade vahel väga suur.
Vianorist pakuti aegu kaks päeva ette, kuid nenditi, et talvemöll võtab vaikselt tuure üles ja kolmapäeva päeval oli juba hooaja alguse lõhn täiesti olemas. Iga-aastane tõik on see, et päris pööraseks läheb rehvivahetustes kas siis, kui lund sadama hakkab või jää maha tuleb. Üks variant on veel ka see, et praegust ilma jätkub kuni novembri lõpuni ja tõsised järjekorrad tekivad 1. detsembri saabumisega, mil talverehvi kasutamine muutub kohustuslikuks.
Praegu võiks talverehv juba all olla ja sestap peakski kohe minema ja laskma need paigaldada.
Vianor avas sel sügisel Lasnamäel Baltimaade suurima rehvihotelli.
Paljud elavad kohtades, kus pole võimalik parajasti kasutuses mitteolevaid rehve hoiustada. Neile on rehvifirmadel välja pakkuda rehvide hotellid. Hetkel suudetakse mahutada 8000 auto rehvid. Kui tekib vajadus, võidakse rehvihotelli ka laiendada. Ühe hooaja hoiustamise hind on 400 krooni.
Lisaks sellele, et rehve hoiustatakse, pestakse velgedel rehvid puhtaks ja tasakaalustatakse. Velgedeta rehve ei pesta, sest pesuga võib vesi rehvi sisse jääda. Kui pesu või tasakaalustamise käigus selgub, et rehvid on oma kulumispiiri ületanud, võetakse kliendiga ühendust ja pakutakse talle uusi sobivaid rehve. Kui hooaja lõpp on lähenemas, helistatakse kõik kliendid läbi ja otsitakse koos neile sobiv rehvivahetusaeg.
Kui rehvid on velgedel, siis on nad tasakaalus ja nende allakruvimine võtab maksimaalselt viisteist minutit.
Ei sissemurdmist ega ka maavärinat rehvihotellis ole samuti põhjust karta, sest kogu ladu on kindlustatud ja juhul kui midagi juhtub, korvatakse kliendile kõik kahjud.