Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naelrehv vs lamell

    GoodYear Dunlop Tires Baltics ASi müügijuhi Marek Mooruse sõnul tulevad naelrehvi eelised välja jääl ja kinnisõidetud lumel.
    Naela eelistamine lamellile on tema arvates peas kinni neil paljudel, kes arvavad, et kui nael on maas, siis peab ta peaaegu sama hästi kui suverehvid suvel. Moorus naelrehvi keelamise poolt ei ole. Pigem arvab ta, et võiks olla kaks kontingenti ehk ühed sõidavad naelrehviga ja teised lamelliga. Põhjusena toob ta välja selle, et kui oleks ainult lamellide kasutajad, siis nad lihviksid teekatte liialt siledaks, kuid naelrehvi kasutajad tasakaalustaks olukorda sellega, et nad karestaks eelnevalt siledaks lihvitud pinda.
    Vianori tegevdirektor Kaspar Sepp leiab samuti, et olemas olgu mõlemad, nii lamell- kui ka naelrehv. Kui inimene sõidab ainult suurtel maanteedel või linnas, siis piisab lamellist, kuid kui on vaja minna kuskile, kus on jää all ja vesi peal ehk mõningad maakohad, siis seal jääb lamellrehv selgelt hätta.
    Mõlemad mehed toovad naastrehvi suure miinusena välja müra. Nimelt tekitavad naelrehvid tohutut teemüra, seevastu lamellrehv on peaaegu sama vaikne nagu suverehv. Suure plussina lamellrehvi kasuks rõhuvad mõlemad ka sellele, et kuna lamellrehv on oma olemuselt M+S-rehv, siis võib teda kasutada aastaringselt. See pole küll soovitatav, sest lamellrehv muutub tavaasfaldil suhteliselt vedelaks ja auto võib teel ujuma hakata.
    Hulgalise lamellrehvi kasutuselevõtmisega saaks oluliselt vähendada rehvivahetusjärjekordi.
    Kui naastrehvi võib alla panna alles novembrist ja pannaksegi tavaliselt esimese lume tulekuga, siis lamellid võib juba oktoobri teises pooles alla panna ja sõita kuni kevadeni. Marek Mooruse sõnul oleks see väga mõistlik, sest suverehviga +5 kraadi juures on suhteliselt ohtlik sõita. Nimelt tuleb neil töötemperatuur tavaliselt alles +7 kraadi juures ja madalamate soojakraadidega muutub rehv jäigaks nagu plastmass ja mingit pidamist nii jäigal materjalil nii ehk naa ei ole.
    Hinnavahesid naastrehvi ja lamelli puhul eriti pole. Kui hinnavahe on, siis natuke naastrehvi kasuks. Naastrehvi tootmine on kallim kui lamellil. Hind naela kasuks on tingitud tihedast konkurentsist, sest siinmail müüakse naastrehvi endiselt märksa rohkem kui lamelle.
    Vabu rehvivahetusaegu veel jagub
    Helistades läbi mitmeid rehvide vahetamisega tegelevaid firmasid, selgus, et praegu veel on võimalik saada vabu aegu kas lausa samasse päeva või vähemalt järgmisse.
    Esimene kõne Oscarrehvid OÜsse õnnestus, kus selgus, et aegu oleks nii samasse kui ka järgmisse päeva. Järgmine päev oli peaaegu tervenisti vaba ja valikuvõimalus erinevate kellaaegade vahel väga suur.
    Vianorist pakuti aegu kaks päeva ette, kuid nenditi, et talvemöll võtab vaikselt tuure üles ja kolmapäeva päeval oli juba hooaja alguse lõhn täiesti olemas. Iga-aastane tõik on see, et päris pööraseks läheb rehvivahetustes kas siis, kui lund sadama hakkab või jää maha tuleb. Üks variant on veel ka see, et praegust ilma jätkub kuni novembri lõpuni ja tõsised järjekorrad tekivad 1. detsembri saabumisega, mil talverehvi kasutamine muutub kohustuslikuks.
    Praegu võiks talverehv juba all olla ja sestap peakski kohe minema ja laskma need paigaldada.
    Vianor avas sel sügisel Lasnamäel Baltimaade suurima rehvihotelli.
    Paljud elavad kohtades, kus pole võimalik parajasti kasutuses mitteolevaid rehve hoiustada. Neile on rehvifirmadel välja pakkuda rehvide hotellid. Hetkel suudetakse mahutada 8000 auto rehvid. Kui tekib vajadus, võidakse rehvihotelli ka laiendada. Ühe hooaja hoiustamise hind on 400 krooni.
    Lisaks sellele, et rehve hoiustatakse, pestakse velgedel rehvid puhtaks ja tasakaalustatakse. Velgedeta rehve ei pesta, sest pesuga võib vesi rehvi sisse jääda. Kui pesu või tasakaalustamise käigus selgub, et rehvid on oma kulumispiiri ületanud, võetakse kliendiga ühendust ja pakutakse talle uusi sobivaid rehve. Kui hooaja lõpp on lähenemas, helistatakse kõik kliendid läbi ja otsitakse koos neile sobiv rehvivahetusaeg.
    Kui rehvid on velgedel, siis on nad tasakaalus ja nende allakruvimine võtab maksimaalselt viisteist minutit.
    Ei sissemurdmist ega ka maavärinat rehvihotellis ole samuti põhjust karta, sest kogu ladu on kindlustatud ja juhul kui midagi juhtub, korvatakse kliendile kõik kahjud.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.