Showbiz nooruslikult ja kõigile

Henrik Aavik 27. oktoober 2006, 00:00

Eestisse ostetud MTV frantsiis on võtnud sisse kindla koha kaabliga kodude televisioonimenüüdes ja digiTV paketes. Järgmisest nädalast lisandub valikusse veel üks noortekanal TakeTV. Aasta lõpust muutub isegi õhk meie ümber digitaalseks ning ühed ja nullid toovad teleritesse ka antenni kaudu head pilti. Pea kõigile on avanenud võimalus luua endale telekanal, kui vaid ideid, võhma ja raha on. Ilmselt just ideede külluse tõttu ongi noortekanalid esimene uue ajastu telematerjal.

MTV on olnud alternatiivne ja uuenduslik läbi aegade, ilmselt seetõttu ka maailmas pidevalt meediabränd number üks. Lõuna-Eestis tuntum kui Tallinnas, kus Soome kanalite nähtavuse tõttu satelliiditaldrikud vähem levisid. Nüüd on ta järsku kodune ja oma, eesti keeles, tuttavad bändid esinevad - ime, et veel eesti keeles ei laula - ja ta on endiselt sama heas mõttes hullumeelne. MTV Eesti juht Karoli Hindriks vaatas kunagi MTV Nordicust, kuidas blond Charlotte kätega vehkides lugusid sisse juhatas. Nüüd tundub maailm väiksem, kätega vehib Eesti poiss ja video on teinud Vaiko Eplik.

Hindriksi sõnul on Eesti selles suhtes vägagi unikaalne. "MTV Europe katab näiteks 20 riiki. See, et nii väikese turu jaoks nagu Baltikmaad tehti kolm kanalit, on enneolematu, nagu ka see, et me need kõik poole aastaga käima saime. Türgi alustas kaks aastat tagasi, kuid siiamaani ei ole hakkama saanud. Londoni peakorter kutsub meid nimega The Magic Baltic," seletab ta, "muusikakanalitest vaadatakse meid enim juba praegu, just selle mugavuse pärast, et meil on kohalik hõng juures, edetabelid ja uudised on kõik eestikeelsed."

MTV Eesti töötab võrdväärselt iga teise MTVga, kinnitab Hindriks: "Korraldame MTV Euroopa muusikaauhindade jagamist ning meie oma ansamblid konkureerivad seal, antakse välja Baltimaade parima artisti tiitel, 2. novembril on Taanist otseülekanne. Vaatajad võivad koguneda nagu Eurovisiooni ajal telerite ette ning Padarile ja Ninjadele pöialt hoida, kui õhtu juht Justin Timberlake võitjat välja kuulutab."

Ehkki Karoli Hindriks ise Justinit ei tunne, puutub ta MTVs töötades staaridega pidevalt kokku. See ongi tema töö, suhelda mänedžeridega, planeerida ühisprojekte. "Näiteks oleme 50 Centi Helsingi kontserdi meediapartnerid. Selle raames on vaja teha intervjuu bändiga - kohtumine A-klassi artistiga võib mõnel jalad nõrgaks võtta. Meie VJd saavad hakkama. MTV ei ole ka selline kanal, kus kõik asjad on väga korras ja väljapeetud. Meil on noortekanal. Teeme vigu, oleme veidi hullud, väga palju on spontaanseid otsuseid, aga see ongi see, mis MTV juba 25 aastat olnud on. Vilniuses tööl käimine ei heiduta kedagi - noored inimesed ikkagi, saavad hakkama," arvab Karoli Hindriks.

Sama arvab ka VJ Kadri Bussov: "Sõitmine on veidi närvesööv, aga muidu on ainult positiivne. Tuttavate puudumine on isegi hea, kuna tihti venivad tööpäevad kuni kella üheksani õhtul ja nii ei ole midagi, mis tähelepanu kõrvale tõmbaks. Olen viis päeva tööl ja üheksa vaba - see on mõnus graafik. Teen seda tööd, kuni see ennast minu jaoks ammendab, aga sinna on veel palju aega. Naudin seda elustiili, isegi kõiki neid ületunde."

Eesti Televisiooni juhatuse esimehe Ainar Ruussaare sõnul on kogu telemaastik muutumas: "Esiteks hägustub telekanali identiteet. Tulevikus ei vaata inimesed lihtsalt ETVd või Kanal 2, esiplaanile tõuseb saade, toode, persoon. Tehniliselt on juba lihtne teha endale telekanal, olemas on palju kõrgtehnoloogilist ruumi, mis tuleb täita sisuga. Prantsusmaal nägin HDTV kvaliteedis filmitud putukate saadet, mille kvaliteet oli nii uskumatu, et paneks arvama, et tegu on animatsiooniga, aga ei olnud. Kuidas sipelgas veetilka purustas! Selline kvaliteet hakkab tugevalt sisu toetama."

"Interneti ja digiplatvormi pakutav lisaväärtus muudabki seda maailma nii, et võib mobiili kaudu vaadata Eesti sportlase kullasõitu või mängida arvutis samal ajal, kui vaatad "Foorumi" saadet, saad kaasa mängida mälumängu ning ka võita reaalajas. Tuleb veel video-on-demand ehk

koosta-ise-oma-teleprogramm, kus ostad vaadatavat saate kaupa. Telekanaleid tuleb lähiaastatel juurde mitu, kindlasti ka kodumaiseid. Nad peavad eristuma - uudistekanal, spordikanal, filmikanal, nostalgia-arhiivikanal. Siiski ei saa olla kodumaise sisuga kanaleid liiga palju, kuna piirid seab meie rahvaarvu väiksus, neid tuleb ilmelt kaks-kolm," ennustab Ainar Ruussaar.

Novembrist eetrisse minev TakeTV ongi spetsialiseerunud MTV-laadselt noortekanaliks, kuid ennast nende konkurendiks ei loe, mastaabid on teised. "Me oleme palju kohalikum kanal. Meil hakkab ikka igal nädalal olema lülitusi Pärnust, Tartus, Narvast. Kui ennast järgneva poole aastaga käima saame, küllap siis jätkub vaatajaid mõlemale kanalile," arvab uue telekanali juht Toomas Valsberg.

TakeTV plaanib olla esimene telekanal Eestis, mis GSM-võrgu kaudu voogesitusena inimeste taskutesse jõuab, samuti hakatakse levima igal kaabliga ja digitaalsel viisil, teemadeks muusika ja noored. "Noortekanalit teha on keeruline ning see nõuab palju ressurssi, muusika on aga juba valmis. Meie suund on teha noortekanal, alustades muusikast, mis nii palju raha ei nõua. Selleks, et lasta muusikat huvitavalt, on vaja häid mõtteid - uuendus on, et muusikat valivad Eesti muusikaspetsialistid, aga ka teised tuntud inimesed. Nemad valivad ligikaudu 30% lugudest ja loevad sisse ka oma kommentaarid lugude juurde. Me ei tea, kas need on positiivsed või negatiivsed kommentaarid - kui lugu ei meeldi, võib see olla vägagi laitev. Ülejäänu valib Aivar Havi, meie muusikatoimetaja."

TakeTV tulek on olnud kuni viimase ajani saladus, seetõttu ei ole kuigi palju teada ka saadetest, mis seal olema hakkavad. Toomas Valsberg kergitab veidi saladuseloori: "Esimene põhiline saade on saatejuhtide koolitusest, läbi tiheda sõela on valitud kümme neiut, kes hakkavad ennast arendama soovitud suunas ning juhtima meie kanali saateid. Samas meie ei suuna - nad ise otsustavad, mida nad teha tahavad, karated või laulmist. Kui keegi saab seal saates heaks lauljaks, hoolitseme, et ta ka esineda saaks. Samuti püüame võimalikult ruttu ära täita tühjad nišid telemaastikul, teha ära kas või ekstreemspordisaate ja muud sellised asjad. Kõik produtsendid, kellele tuleb pähe hea kontseptsioon ja kes suudavad teha hea proovisaate, võivad pöörduda, me anname neile võimaluse."

Nii MTV kui ka TakeTV on panustanud tugevalt internetisaidile. Ajad meedias ongi uued, muutuma peavad kõik, MTV võib-olla kõige vähem, kuid kindlasti teised telekanalid, raadiod ja ühel päeval ka ajakiri Visioon.

Fotod: Meeli Küttim, Indrek Susi - Äripäev, Tomas Kauneckas

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:22
Otsi:

Ava täpsem otsing