Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene lehed rebivad reklaamiraha pärast
Venekeelse meedia potentsiaali mõistsid lõpuks ka eestlased, mistõttu möödunud aasta teises pooles alustas tegevust tasuta venekeelne Linnaleht. Leht tõusis kohe tiraažilt suurimaks venekeelseks päevaleheks, mida trükiti septembris 20 600 eksemplari. Loetavuselt on tugevaim samuti möödunud aastal ilmuma hakanud venekeelne Postimees, millel on hinnanguliselt 57 000 lugejat.
Postimehe peadirektori Erik Roose sõnul peavad nad venekeelsele ajalehele sel aastal mõned miljonid kindlasti peale maksma, kuid eesmärk on jõuda tuleva aasta lõpuks kasumisse ja kindlustada liidriroll venekeelsete päevalehtede turul.
Linnalehe peatoimetaja Tiina Kangro venekeelse lehe majandusnumbreid nimetada ei osanud, sest kõiki Linnalehti toodetakse koos.
Esialgu on enamik lehtedest kahjumis ja üsna levinud on endiselt mudel, et vene ajalehte peab üleval mõni ärimees. Nii kuulub kahjumis Molodjož Estonii kirjastaja ärimees Igor Savenkovile, kes selle kõrval omab ka viinatootjat Onistar ja turvafirmat Alfastar.
Selle aasta olulisim ja samas keerulisim muutus on samuti seotud ärimeestega. Suve hakul ühendas Andres Tiisler kaks nädalalehte - Vesti Nedeli ja Den za Dnjom - ning päevalehe Vesti Dnja üheks firmaks Merger Meedia OÜ. Ühinemine sai võimalikuks, kui investeerimisfirma Holgeris OÜ, mille ainuosanikuks on märgitud advokaat Avo Greebe, omandas transiidiärimees Endel Sifile kuuluva Vesti Nedeli ja Vesti Dnja väljaandja Vene Meedia OÜ.
Vene Meedia OÜ käive oli eelmisel aastal 20,5 miljonit krooni ja kahjum veidi alla 10 miljoni krooni.
Uue lehe arendusjuht Mihhail Kremez on seadnud ambitsioonika eesmärgi saavutada kindel esikoht venekeelsete trükimeediaväljaannete seas. "Olulisel kohal on internetiga seonduv, näiteks septembris avasime lehe esimese internetiversiooni," lisas ta.
Nädalalehe MK-Estonija väljaandja Margus Merima sõnul saab nende leht alles kaheaastaseks, kuid vene nädalalehtede seas ollakse esikohal ja kõigi venekeelsete lehtede seas esimesel-teisel kohal. "Selle aasta kokkuvõtteks prognoosime netokäivet ca 11 miljonit krooni ja väikest kasumit," lisas ta.
Äripäevaga koos Bonnier Gruppi kuuluva ja sel nädalal kümneaastaseks saava Delovõje Vedomosti peatoimetaja Allan Soon peab numbritest kõige olulisemaks tellijate arvu ja loetavust sihtgrupis ehk siis ettevõtjate hulgas. Samas on leht olnud ka pidevalt kasumis, eelmisel aastal 1,7 miljoni krooniga ja aasta varem 1,5 miljoni krooniga. Eelmise aasta käive oli 12,3 miljonit krooni.
"Delovõje Vedomosti kümne tegevusaasta järel oleme nüüdseks ületanud 5000 tellija piiri, mida pean väga tugevaks saavutuseks," ütles Soon. "Samuti loodan, et valdavalt eestikeelsed reklaamiraha üle otsustajad hakkavad üha enam nägema ka siinset n-ö vene turgu, mis on nõudlik ja ostuvõimeline, oleks vaid pakkumist," lisas ta.
Eelmine aasta oli vene meedias murranguline. Juunis hakkas ilmuma MK Estonija, mis on muutunud tugevaks juhtivaks nädalaleheks. Aasta lõpul alustasid ilmumist kaks päevalehte: venekeelne Postimees ja Linnaleht. Selle aasta suvel ühinesid Den za Dnjom ja Vesti Nedeli.
Väikese turu jaoks on üleriiklikke lehti ilmselgelt liiga palju. Kõik lehed on suuremates või väiksemates majanduslikes raskustes. Ennustan ühinemisi või ilmumise lõpetamisi.