Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müügitöös lööb läbi konkreetsusega
Tänavusel võistlusel esitati võistlejatele rohkem küsimusi kui varem ja see andis objektiivsema pildi osalejatest. Finaali ülesanded olid samuti keerulisemad kui varem, kõige raskemaks peeti ülesannet, kus tuli teatada alluvale töösuhte lõpetamisest.
Žürii liige ning 2003. ja 2005. a müügiguru tiitli võitnud Bookinghouse ASi juhataja Matti Pruul tõdes üllatusega, kui palju oli tänavu hämamist ja valelikkust. See tuli välja loominguliste vastustega ülesandes, kus püüti probleemi varjata. "Võistlejad oleks pidanud olema otsekohesemad ja ausamad," märkis Pruul. Positiivse poole pealt üllatas Pruuli, et osavõtjad olid julged erinevaid lahendusi pakkuma.
Ostjana näeb Pruul iga päev, kuidas müük toimub, ja teab, et üpris palju on seal veel teha. Samas läheb paljudel ettevõtetel niigi hästi ja nad ei pinguta, lisas ta.
Teine žürii liige, EBS JKK müügijuhtimise arenguprogrammi juht Arne Kaasik soovitas müüjatel olla tähelepanelikud, harjutada kuulamisoskust ja teha endale selgeks, mida klient vajab. Võistlejate puhul torkas silma, et ei süvenetud, mis oli ülesande taga, selgitas Kaasik.
Teiseks soovitas Kaasik õppida kolleegidelt, leida endale mentoreid, kelle käest nõu küsida, ning mitte võidelda vaid enda eest. Sõltuvalt rollist on enamik müügiinimesi enda tulemuse eest võitlejad, kuid ei tohiks unustada kolleege, kellega koos õppida, märkis Kaasik.
Võistluse võitnud Simplika personalirendi konsultant Eva Lepikut hindas Pruuli sisetunne väga tubliks ja kui žürii punktid kokku lõi, selguski, et tema oli võitja. "Nii pidigi minema ja nii läkski," märkis Pruul. Kaasikule jäi võitja silma oma konkreetsusega: ta liikus lõpuni oma plaaniga ning tegi seda rahulikult ja kindlameelselt.
Pruul julgustas müügitöötajaid ka järgmisel aastal võistlusest osa võtma, sest see annab võimaluse võrrelda oma mõtteid teistega ning saada pärisolukordade jaoks tasuta ideid. Samas ei saa Pruuli sõnul Eesti müügimeeste taset selle võistluse järgi siiski hinnata, sest võistlus on mäng ning suur hulk tõsiseid müügimehi tegi sel ajal tublit tööd ega võtnud võistlusest osa.
Kuus aastat Müügiguru võistlust korraldanud CVO Groupi turundusjuht Helen Hinno lubas järgmise võistluse kavas uusi valdkondi ja sisu. Formaat jääb suures osas samaks ehk toimub internetis, finaal peetakse kohapeal.
Üks suuremaid väljakutseid müügitöös on minu meelest pidev inspiratsiooni leidmine selleks, et oma tööd huvitavalt teha. Seda nii enda kui ka kliendi jaoks. Kui müük muutub müüja jaoks rutiinseks või sunnituks, tajub klient seda väga hästi ja nii ei võida kumbki pool.
Kui müügimees/naine tunneb ise oma tegevusest rõõmu ja oskab seda teha teatud hasardiga, on ostjapool kindlasti rohkem valmis teda ära kuulama ja kaasa mõtlema.
Sama oluline ja võib-olla raskemgi on leida müüdavas tootes või teenuses üle see miski, mis iga kliendi jaoks asja vajalikuks teeb. Ehk siis omadused, mis mingeid kliendi vajadusi rahuldavad ja talle kasu toovad.
Mulle meeldib see osa müügitööst kõige rohkem, sest see eeldab kliendi kui inimese tundmaõppimist ja on igakord erinev. See, mis on huvitav, ei tundu raske.