Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus abiks töötajate otsingul

    ASi YIT Ehitus personalijuhi Kärt Kirso arvates on selleks, et ligi meelitada parimaid töötajaid, vaja millegagi eristuda ja silma paista.
    Tasemel personalijuhid on seetõttu alati mõelnud ka ettevõtte turundamisele ning seda mitte ainult tööjõupuuduse ajal.
    "Iga töökuulutus on firma reklaam. Kasutage seda võimalust, tooge välja, millega soovite eristuda: traditsioonid, stabiilsus, kiire kasv, üksmeelne kollektiiv," annab Kirso nõu. Ta möönab, et eelnevast lähtudes on personalijuhil kindlasti hea tunda natuke turunduspsühholoogiat.
    Baltika turundusjuht Anu-Mall Naarits ei soovita personalijuhtidel ennast siiski turundusjuhtideks ümber profileerida. Iga kingsepp jäägu ikka oma liistude juurde ning ettevõtte või brändi tuntuse kasvatamine on Naaritsa arvates kindlasti turundusosakonna töö.
    Küll aga pooldab Naarits tihedat koostööd personali- ja turundustöötajate vahel. On ju värbamine müügitöö, millesse saavad oma panuse anda nii turundus- kui ka personalijuht, valides koos värbamiseks õige strateegia, sobivad kommunikatsioonikanalid ja koostades täpse sõnumi.
    Nagu turunduses ikka, tuleb lähtuda sihtgrupi ehk potentsiaalsete kandidaatide analüüsist. Peab teadma, kes nad on, miks nad ettevõtte peaksid valima, missuguseid kanaleid nad üldiselt jälgivad ja mida loevad siis, kui otsivad uut töökohta.
    Naarits toob näite, et kui Baltika otsib Ukrainas kauplusesse töötajaid, siis arvestatakse, et potentsiaalsed töötajad on noored moeteadlikud inimesed, kes loevad naisteajakirju ning otsivad tööandjat, kes maksab makse ning kelle juures töötavad nende tuttavad. Seega on töötajate värbamisel kasutatud reklaame oma kauplustes ning küsitud oma töötajatelt soovitusi.
    Eesti Baltika peakontorisse töötajaid otsides aga arvestatakse, et tööle tullakse eelkõige töökogemuse saamiseks rahvusvahelises suurettevõttes. Sellise kuvandi on Baltika endale loonud tiheda pressisuhtluse, konkurssidel osalemise ning esinemisega seminaridel ja konverentsidel.
    Baltika senine kogemus ja tagasiside Eestist, Lätist, Leedust, Poolast, Venemaalt ja Ukrainast ütleb, et kui ettevõte on tuntud, hea kuvandiga ja meedias nähtav, toob see kaasa nii potentsiaalsete töötajate huvi kui ka olemasolevate enesehinnangu tõusu.
    Viis, kuidas firma inimesi otsib, moodustab osa tema imagost.
    Nii töökuulutused kui ka kogu värbamisprotsess kannavad kogu ettevõtte kohta olulist sõnumit, mis moodustabki firma värbamismaine. Personaliotsingut vaadeldakse üha rohkem kui turundusprojekti.
    Tööjõudefitsiidi olukorras on hea värbamismaine ellujäämiseks hädavajalik. Tegijad valivad töökohaks vaid hoolivad, usaldusväärsed ja arenevad firmad.
    Firma toodete tuntus ei tähenda aga veel seda, et ettevõte ka tööotsijate seas populaarne on.
    Eesti turul on palju firmasid, kes naljalt endale konkursside kaudu inimesi ei leia. Keegi lihtsalt ei kandideeri, kuna teatakse, et ettevõtte kultuur, töötingimused ja palk pole head. Või on värbamisprotsess vastuvõtmatu.
    Ei usu, et värbamismaine kujundamisel oleks abiks, kui personalitöötaja end turunduse alustega kurssi viib. Küll aga tuleks osata turundusinimestega koostööd teha. Alustada kas või sellest, et teha koos uuringuid ja värbamiskampaaniaid, vaadata üle tööpakkumiste sisu ja nägu.
    Ei ole ühest vastust küsimusele, kuidas firmat heade töötajate leidmiseks turundada. Palju oleneb valdkonnast ja sellest, keda otsitakse. Väär on arvamus, et iga firma peab endale saama vaid tööturu parimad. Mõnikord ongi tööturu kümnes tegija just konkreetsele ettevõttele oma ootuste, arengusoovide ja oskuste poolest parim. Liigne amokijooks tippude suunas pole otstarbekas ei tööandjale ega töötajale.
    Arvan, et ettevõttel peaks olema hea arusaam enesest ja selged ootused, keda vajatakse. Mida lihtsam ja ausam on sõnum, seda suuremat usaldust see tekitab. Kindlasti ei tööta ülbed kuulutused, samuti need, kus lubatakse trafaretseid asju, või pikk nõuete nimekiri kõrvu kasinate pakkumistega.
    Usun, et praegu on vähestel ettevõtetel kõik vajalikud ametikohad täidetud. See omakorda sunnib mõtlema välja uusi nippe ja lahendusi, et häid spetsialiste enda juurde tööle meelitada.
    Silma hakkavaid värbamisideid võib sageli leida turundusvõtteid kasutades. Personalitöötajad peaksid seega tegema aina rohkem koostööd ettevõtte turundusosakonnaga või õppima selgeks turunduse põhireeglid. Et tööotsijad firma välja valiksid, on vaja olla teistest ettevõtetest atraktiivsem ning millegagi eristuda.
    Kindlasti tuleb selle kõige taustal teha olulisi muudatusi ka firma sees, sest kui oled suutnud end välispidiselt väga positiivselt reklaamida, peab sisemiselt vastama kõigele, mis avalikult teada antud.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.