Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Honda raketiteaduse osakonna imeloom

    Honda Civic diiselmootoriga kuulub raketiteaduse valdkonda, sest just raketiks see mootor väikese autokese teinud ongi.
    Civicu välimuse kohta pole enam mõtet midagi rääkida, sest nii ehk naa on kõik autoajakirjad Civicust selle väljatulemise hetkest tänaseni päevast päeva leierdanud, nii et mingeid uusi nüansse on pea võimatu leida.
    Sisuga on tegelikult sama lugu, sest see on kõigil mudelitel sama. Proovisõiduauto oli küll mulle kõige meeldivamas ehk sportvarustuses, millesse kuuluvad sametit meenutava kattega mugavad ja kerge sportliku tooniga istmed.
    Kahetasandiline armatuur meenutab tavaautost Civicusse istudes endiselt lennukisse ronimist.
    Seekord oli asjal tõsi taga, sest mitte ainult kokpit ei meenutanud lennukit, vaid tõsise inseneritöö tulemusena valminud diiselelukas kapoti all hingas liialt lennuki taktis.
    Kui rullnokkade üle naerdes kasutatakse väljendit, et ta ei sõitnud kiiresti, vaid lendas madalalt, siis vaevalt nad seda diiselautodega teevad. Küll on selleks võimeline diiselmootoriga Civic.
    Algselt töötati mootor välja Accordi tarbeks ja tegi seda mees, kes tegelikult oli varem vormelimootorite insener ning vihkas kõikvõimalikke "traktorimootoritega" isendeid. Just talle antigi Hondas ülesandeks ehitada uus diiselmootor.
    Accordiga sõites sportlikkusest väga aru ei saa. Kerge Civicuga kulgedes annab kapotialune elukas aeg-ajalt aimu, kes tema looja ja isa tegelikult ameti poolest on.
    Parem pedaal põhja - ning traktori kärina saatel lennutatakse juht ja kaassõitjad sügavale mugavatesse istmetesse. Järgmine käik - sama efekt, järgmine - ikka sama.
    Tundus, et see minek ei lõppe kunagi või lõpeb küll, kuid alles piirajas. Nagu öeldud, saadab kogu minekut traktorilärin, kuid kohati hakkab mootorikatte alt märku andma ka jõudu tekitav turbolaadur, mis vihiseb ja sisiseb just nagu kõige vihasem ja mürgisem madu maailmas.
    Diiselmootori suureks eeliseks on jõu tekitamisel ka see, et kõik kärts ja mürts, mis mootoril pakkuda on, tuleb kohe pöörete alguses ja seda ei pea bensiinimootoriga sarnaselt ootama alles sealtmaalt, kus mootori vingumise peale kartma peab, et olulised tükid lahkuma hakkavad.
    Kogu uue mootoriga kaasnev minek ja dünaamika on tore, kuid olulisima punktina on endiselt säilitatud diiselmootorite kõige olulisem põhimõte - säästlikkus.
    Nimelt võis autoga arutult minna anda, kuid olenemata rohkest linnasõidust näitas raketi pardakompuuter keskmiseks kuluks ikka kõigest 6,7 liitrit.
    Proovisõiduauto polnud veel ka sissesõitu saanud, mis tähendab, et kulu väheneb veelgi ning ka minek läheb kõvemaks.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Lõpule on viidud Indrek Kasela tagasi astumine PRFoodsi juhi kohalt ja tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest, selgub börsiteatest.
Lõpule on viidud Indrek Kasela tagasi astumine PRFoodsi juhi kohalt ja tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Töötlevast tööstusest on kadunud 6% töökohtadest
Võrreldes tippajaga on töötlevas tööstuses praegu umbes 6% vähem palgasaajaid, hõive langus on jõudmas ka teenuste sektorisse.
Võrreldes tippajaga on töötlevas tööstuses praegu umbes 6% vähem palgasaajaid, hõive langus on jõudmas ka teenuste sektorisse.