Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nahk või tekstiil?

    Autodele puhastusteenuseid pakkuva Carzone OÜ juhataja Kristjan Petersoni sõnul on riidest sisu tegelikult oluliselt kergem puhastada kui nahksisu.
    Nimelt kogub riie ainult tolmu ja selle või siis sinna tekkinud plekkide väljavõtmiseks on vajalik vaid keemiline pesu.
    Samas tuleks Petersoni sõnul tulla nahast sisuga autoga juba peale ostmist otse hooldusesse. Kui te seda ei tee, tekivad istumiskohale mõrad. Edasise murenemise käigus arenevad nendest omakorda praod ning lõpuks läheb nahksisustus katki.
    "Olen näinud aastavanust autot, millel on nahkistmed katki," kinnitab Peterson.
    Hooldus tähendab seda, et kõigepealt puhastatakse pinnad kõikvõimalikust tolmust ja mustusest, seejärel kuivatatakse ja siis kreemitatakse. Kreemitamine on tähtis, sest see teeb naha pehmeks ja ei lase tal kõvaks minna. Just liigne jäikus ongi tihtipeale põhjus, miks nahkistmed pragunevad ja hiljem puruks lähevad. Kõige lõpuks pannakse istmetele nahakaitse.
    Kõikvõimalikest odavatest nahahooldusrasvadest soovitavad nii Smart Service'i juht Eduard Aleksašin kui ka Carzone'i juht Kristjan Peterson hoiduda.
    Rasv teeb küll naha pehmeks, kuid seda peab nahale pidevalt kandma hakkama ja sellel on ka kõrvalmõjud. Nimelt teeb rasv naha libedaks, võib võtta maha naha värvi ja ühe ebameeldiva nüansina võib see ka riideid määrima hakata.
    Samas on nahksisustuse hooldusaeg tõepoolest märksa lühem kui keemilise pesu korral. Nimelt peab keemilise pesu läbinud auto kuivama ning kogu tööprotsess kestab terve ööpäeva. Naha puhul saab hakkama kõigest nelja tunniga.
    Äripäeva projektijuht Asso Laido nahast sisusid eriti ei armasta.
    Nahast sisu peamise miinusena toob ta välja selle, et talvel muutub iste külmaks ja kõvaks, samas ei saa suvel tumedale istmele päikese käes seisnud autosse lühikeste pükstega istuda, sest nii võib jalad ära põletada. Nahast sisu eeliseks peab ta küll kerget puhastatavust, kuid nendib, et pole iialgi ostnud autot, et seda puhastada.
    Paljud kipuvad arvama, et tekstiilist sisu säilib paremini, kui istmetele katted panna. Selle lükkab kohe ümber Kristjan Peterson, kes nendib, et tegelikult on katte ja istme vahel hõõrumine ikka olemas ja iste kulub endiselt, kuid kui midagi juhtub, määrduvad nii iste kui ka kate, pealegi on istmed katete all lõpuks üsna läpatanud olekus. Lisaks kipuvad katted istmetele värvi andma ning seda pole hiljem isegi keemilises puhastuses kuigi kerge välja võtta.
    Olen kasutanud nii tekstiil- kui ka nahksisuga sõidukeid. Viimatimainituga olen liigelnud viimased kaks aastat.
    Sajand ja rohkem tagasi sõitsid ringi tõldautod, millel autojuhi kabiin oli ilma katuseta ja iste kaetud nahaga. Härrastekambris kasutati seevastu rohkelt plüüši. Tänapäeval on autoostjatel salongimaterjalide valikusse mõneti kummaline suhtumine. Millegipärast eelistatakse võimaluse korral nahka.
    Minu isiklik lemmik on siiski plüüš- või kvaliteetne tekstiilsalong. Riie on hubasem ja soojem. Suvel muutub tume nahk päikese käes ülituliseks ja talvel on istmesoojendusel tükk tegu enne, kui keha ebameeldiva külma tunde minetab. Suvel pikemalt sõites hakkab inimese enda nahk konditsioneerist hoolimata higistama ja lühikeste pükstega autost sisse-välja hüpates on jalad lõpuks katki hõõrutud.
    Teisest küljest on nahkkattega istmeid oluliselt lihtsam ja mugavam hooldada. Natuke puru või ka veerand pudelit koolajooki ei tee tumedale nahkkattele suurt kahju. Paraku on tänapäeval häda selles, et enamiku automarkide kallimatel mudelitel kuulub nahksisustus standardvarustusse ja ostjal ei saagi valida tekstiilist salongiviimistlust.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.