Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aita töötajal pühenduda
Koolituse erileht kirjutab, et inimeste rahulolu oma tööga kasvab aasta-aastalt, kuid pühendumus näitab langevat trendi.
Äripäev leiab, et pühendumine ei ole töötaja personaalprobleem, vaid seda saab mõjutada ka ettevõte ise.
Ühelt poolt mõjutavad pühendumist ühiskond ja selle suundumused - enam ei ole kuum rajult rabada. Juhid ja inimesed on aru saanud, et enda neljaks kiskumise eest enamasti ettevõtte osakuid ei jagata, töö ei ole enam elus olulisim. Teisalt suunab pühendumist see, kuidas töötajat tema tööl kasutatakse.
Esimese ja olulisima sammuna pühendumise suunas teeb ettevõte värbamisel, kui ametit ei täideta lihtsalt ära, vaid tööd hakkab tegema selleks tõesti sobiv inimene. Seda kriteeriumi ei ole kerge täita, kui turul napib töökäsi ning iga vähegi mõtlev töötaja on teretulnud.
Teisalt võib selline töökoha täitmine mõne aja pärast kätte maksta, kui valitud inimene ei sobi oma ametisse kas isikuomaduste või kvalifikatsiooni poolest. Eriti juhul, kui töötaandja värvatu puudujääkidest juba tööintervjuul teadis. Kannatavad nii firma kui ka valesti värvatu.
Avatud ja inimsõbralik õhkkond ettevõttes, eeskuju näitavad juhid, võimalus edasi areneda, selge visioon firma tulevikust, motiveeriv tunnustus ja kindel nägemus oma hetkeseisust on inimesele samuti olulised.
Kui töötajal tekib tunne, et ta on üksi, tema vajaduste, eripärade või soovidega ei arvestata ning tal puudub arusaam, et tema tööd väärtustatakse, nõrgeneb huvi oma tööd hästi teha.
Pühendunud töötajaid on lihtne ära tunda. Nad on rahulolevad, ei virise, kannavad rõõmuga tööandja logo ning räägivad tehtust ja tehtavast uhkusega.
Autor: ÄP