Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolitust tehes turunda oma ettevõtet

    Koolitusturunduse all mõistetakse seda, kui ettevõte korraldab potentsiaalsetele või olemasolevatele klientidele koolituse, kus jagab oma valdkonna kohta teavet, mida osalejad töös vajavad.
    Ekspertteavet jagatakse väljapoole eelkõige lootuses, et koolitusel osalejatega tekib hilisem koostöö koolitusel puudutatud valdkonnas. Koolitusturunduse sõbralik konks peitubki selles, et kui kliendi teadlikkust valdkonnast suurendada, teab ta hakata koolituse korraldanud firma teenust tahtma.
    Näiteks kui lillede müügiga tegelev ettevõte tahab sekretäridele koolitusega endast teada anda, tuleks eeskätt mõelda, missugune on info ja õpetus, mida see sihtrühm igatseb. See võib olla näiteks kontori kujundamine lilleseadetega, teave toalilledest või elementaarsed lilleseadetõed.
    Sekretäridele võib pakkuda ka näiteks ajajuhtimise, hääle ja selge eneseväljenduse koolitust, klienditeenindust või muud taolist, mis koolituse korraldaja tegevusvaldkonnaga seotud. Kui aga koolituse sihtgrupiks on personalijuhid, vajavad nad ilmselt teavet värbamisest, intervjueerimisest, inimeste juhtimisest. Võib-olla psühholoogiast ja miks mitte ka enesekehtestamisest.
    Pärast sobiva koolitusteema valimist tuleb leida koht ja esinejad. Esinejad peaksid teemade kõrval olema magnetid, kelle pärast koolitusele tullakse. Edasi on vaja paika panna päevakava ja paluda esinejail ette valmistada sihtgrupile sobiv võimalikult praktiline ning inforikas loeng.
    Kui enda tooteinfo suudetakse koolitusväärtuslikuks vormida, võib sedagi pakkuda kas ettekandena või panna infolehed mapi vahele. Lisaks saab pastakate, infomappide ning kogu kujundusega teada anda, kes on koolituse korraldaja. Välja võib loosida teemakohaseid auhindu, viia läbi küsitlusi ja katsetada oma toodete teenuste tundmist.
    Koolituse tagaside tasuks korraldajafirmal enda peale võtta. Siis säilib suhtlusliin potentsiaalsete klientidega.
    Kõik eeltoodu peab aga jääma hea maitse piiridesse, mitte olema liialt domineeriv või läbinähtavalt reklaamimaiguline. Klientide tänulikkus vallandub alles siis, kui nad saavad koolituselt tegeliku lisaväärtuse oma töö paremaks korraldamiseks.
    Sidudes positiivse emotsiooni korraldava firmaga, on tõenäosus, et tooteid edaspidi sealt tellitakse, kordades suurem kui reklaami lehest lugedes.
    Iga ebaõnnestumine seostub korraldava firmaga ja laieneb suhtumises tema toodetesse. Seetõttu on laitmatu organiseerimine kõige olulisem.
    Põhilised kulutused lähevad ruumidele, tehnikale, kohvipausidele, materjalide tootmisele. Kui tahta tähelepanu äratada juba kutse saatmisega, võib ka teabekorraldus olla kulukas.
    Kui ei ole teada täpne osalejate arv, on raske leida ka sobivat saali. Läbikukkumine on teha koolitus suures saalis nii vähestele osavõtjatele kui ka väikest ruumi üle rahvastada. Tulemisprotsent on väiksem, kui koolitus on tasuta ja see saadakse justkui boonusena. Lahenduseks on varajane ja registreerimist nõudev teabekorraldus, põnevad kutsed või ees ootav üllatus. Muidugi peab ka koolitus ise olema atraktiivne. Kogemused ütlevad, et välja saadetud kutsetest saab vastuse umbes 30% ja vastanuist pool osaleb reaalselt.
    Koolituspäev ei tohiks olla pikk ja parim on see planeerida nädala keskele enne- või pärastlõunasele ajale. See lihtsustab osalejail töökohustuste ümber planeerimist. Toimumiskoht olgu hea ligipääsu ning parkimiskohtadega.
    Koolitusturundusüritusel võiks olla oma toimkond, kus on ülesanded jagatud. Kes tegeleb teabekorraldusega, kes sisuga, kes registreerib osalejad, organiseerib materjalid ja suhtleb esinejatega. Ka kohapeale peaks jaguma piisavalt personali.
    Kui idee küps ja tahe koolitust sihtgrupile oma teenuste kontekstis pakkuda, ei pea seda tingimata veel ise läbi viima. Kampa võib lüüa mõne konverentsikorraldaja, koolitaja või üritusturundajaga. Kogemuse mõttes on isetegemine hea ja hoiab ka kulusid kokku. Kui aga koostööpartnergi on enda reklaamimisest huvitatud, võib see hoopis aidata kulusid optimeerida.
    Autor: Tiina Saar
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.