Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Online-reisibüroodel ambitsioonikad plaanid
Ärimeeste Andres Liinati ja Kaido Saarma kevadel asutatud veebipõhine reisibüroo Bookinghouse.net soovib juba järgmisel aastal jõuda turuosalt viie suurema reisifirma hulka Eestis. "Oleme suutnud iga kuu teha 20-30 protsenti paremat tulemust kui eelmine kuu," iseloomustas ühegi kontorita reisibüroo arengut Liinat.
Sel kuul lisanduvad Liinati sõnul vene- ja ingliskeelne versioon ning aastavahetusel hakatakse pakkuma ka reisipakette. "Meie suurim konkurent on kliendi harjumused," naljatles Liinat, kes võrdväärset konkurenti endale Eesti turul ei näe.
Möödunud aastal alustanud odavpakette pakkuva Kliktop.ee omaniku TopTours ASi tegevjuhi Sabry Ibrahimi sõnul ei ole ka neil Eestis konkurente. "Bookinghouse on minu teada lennupiletite broneerimine, aga KlikTopil on reisipaketid," võrdles Ibrahim.
Ibrahim lisas, et selle aasta oktoobrist pakuvad nad veebilehel nii TopToursi kui ka teiste teenusepakkujate eripakkumisi. "Ma usun, et KlikTopi tulevik on väga hea, vaadates ettevõtte statistikat ja pidevalt kasvavat internetikasutajate arvu," ütles Ibrahim, kelle sõnul kasvab nende käive iga kuu. Võrreldes aasta varasemaga müüs KlikTop ligi veerandi võrra rohkem teenuseid, kuid täpsemaid arve Ibrahim ei teadnud.
"Meie eeliseks Bookinghouse'i ees on võimalus ka internetibroneeringu puhul alati vajadusel personaalselt suhelda reisikonsultandiga," sõnas ASi Estravel tegevjuht Anne Samlik.
Kuigi Estraveli käibest moodustavad broneeringud möödunud aasta kevadel avatud estravelshop.com-i kaudu ligi kaks protsenti, on Samliku sõnul internetimüügi arendamine väga oluline. "Lihtsamad lennuvariandid ja hotellid oleks mõistlik võimalikult automaatseks teha," rääkis Samlik. "Kui aga lugeda internetibroneeringuteks ka e-postiga või veebivormi kaudu esitatud tellimused, siis nende osakaal on kindlasti juba ammu ületanud 50 protsenti meie kogumüügist," lisas ta.
"Reisiost internetist on arenev trend ja ma arvan, et mida rohkem noorem põlvkond reisima hakkab, seda enam ta internetti suundub," arvas Samlik.
Ibrahimi sõnul on endiselt palju inimesi, kes ei usalda online-broneerimist ja -maksmist ning selle ületamiseks läheb veel aega, kuid tulevikus kolib reisikorraldus kindlasti üha enam internetti.
Reisimist loetakse üheks kiiremini kasvavaks majandusharuks maailmas. Nii osteti mullu USAs 29% kõigist reisidest ning koguni 97% odavlennufirmade piletitest interneti kaudu.