Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viktor Siilats: korralik tööjõud pole eal puu otsas kasvanud

    Milline on see piir, kus meie turu tohutu kasv lõpuks pidurdub ja jääme koos muu Euroopaga tiksuma paariprotsendilise kasvu juurde?
    Praeguste müüginumbrite ja kasvu jätkumisel on 25 000 sõiduautot vägagi reaalne tulemus.
    Arenguruumi jätkub meil piisavalt Kui vaadata uute autode müüki 1000 elaniku kohta aastas, siis on Eestil oma praeguse tasemega veel hulka maad minna, et jõuda järele näiteks paljudele endise sotsialismileeri riikidele Ida-Euroopas, saati siis Soomele ja Skandinaavia riikidele, keda aastaid endale eeskujuks oleme seadnud.
    Millal me võiksime selle piirini jõuda?
    Lähema viie kuni kümne aasta jooksul ei ole praeguse turu kahekordistumine, s.o 50 000 auto aastamüügini jõudmine kaugeltki mitte võimatu.
    Palju sõltub muidugi valitsuse maksupoliitikast, mille võimalikke keerdkäike on raske prognoosida.
    Ja globaalsest vaatevinklist vaadatuna - fossiilkütuste lõppemisest, nafta hinna jätkuvast tõusust jne.
    Enne, kui me selle piiri saavutame, on autokeskustel vaja kõvasti laieneda ja seda nii müügi kui ka teeninduse poole pealt, sest lihtsalt ei jõuta ju kogu seda mahtu teenindada, paljud on juba praeguse mahuga hädas?
    Ekstensiivne areng on turu tõusu tingimustes loomulik nähtus. Eriti oluline on see teeninduse poole pealt. Autoäri üldtuntud käibetõde on see, et järgmise auto müüb teenindus. Kui oma remontivajava autoga pääseb margiteenindusse löögile alles nädalate möödudes, siis võib selline olukord kliendi kergesti viia margivahetuseni.
    Kuidas automüüjad peaks kasvu tingimustes lahendama niigi kriitilise tööjõu probleemi ehk uut ja korralikku meest näiteks teenindusse on juba praegu väga raske leida?
    Korralik tööjõud pole kunagi puu otsas kasvanud. Praegusel ajal on asjatundlike töömeeste värbamine igal elualal raske.
    Euroopa Liidu rikkamate riikide meepotid paistavad liigagi ahvatlevad. Loomulikult on tinginud see vajaduse maksta siin sellist palka, mis tööjõudu piisavalt motiveerib ja neid paiksena hoiab.
    Õnneks hakkab oskustöölise, sealhulgas automehaaniku maine tasapisi jälle au sisse tõusma ja noori hakkajaid mehi ametikoolidest tulema. Loomulikult teeme õppeasutustega koostööd ja umbes 25% Info-Autos õppepraktikal käinutest oleme ka oma hingekirja saanud.
    Märkima peab seda, et ametikoolides baasteadmistega põhja alla saanud mehaanikute lõplik lihv ja margispetsialistiks kujunemine saab toimuda ikka ja ainult juba konkreetse automargi juures tööl olles.
    Tänapäevased autoteeninduses kasutatavad süsteemid on margiti liiga spetsiifilised, et kõike seda koolitööna selgeks saada.
    Kas võime meie turul kohata ka sellist trendi, et margiesindused hakkavad universaalseid töökodasid kokku ostma?
    Ei usu, et töökodade kokkuostmine siinsel turul etableerunud autofirmadel eriliseks trendiks muutuda võib. Kui, siis on huvitavamad terviklikud autoesindused. Kontrollitud kasvu tingimustes pigem laiendatakse olemasolevaid margiteenindusi, et suurenenud müügist laienev autopark hooldatud saaks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.