Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vilkad ja nutikad Swift ja Getz

    Korea päritolu Getz mõjub sõites kerge, tundliku ja hõrguna, nagu lehttainapirukas. Väikese auto rool on kerge ja reageerib vähimalegi liigutusele, tehes manööverdamise parklates ja liiklusummikutes eriti lihtsaks.
    Kiirelt reageerib auto ka gaasipedaali vajutamisele ja kuna massi on vedada vähe, ei ole kiire paigaltvõtt mingi probleem - nagu ka mitte kiired möödasõidud, sest teel püsib auto oma väiksuse kohta suhteliselt hästi. Iste on kõrgel ja vaade kõikjale hea. Et tegemist on ikkagi väikeautoga, meenub suurematel kiirustel, sest vähegi auklikul teel hakkab auto kõikuma ja raputama, kruusateedest ei hakka rääkimagi. Mitte et asi väga hull oleks, aga kuigi mugav ka mitte.
    Jaapanlaste väljamõeldud Swift on tummisem ja tugevam. Kui kasutada jälle võrdlust kulinaaria vallast, siis umbes nagu pärmitainapirukas. Auto on võrreldes niigi väikese Getziga veelgi lühem ja laiem, ehk siis pontsakam. Rool on tuimem ja raskem keerata, mis tekitab manööverdamisel kohmaka tunde, kuigi pöörderaadius on väiksem kui Getzil ja auto pöörab tegelikult päris korralikult. Maanteel sõita oli raskema rooliga jällegi mugavam. Aga eks see, kui tundlik üks rool peaks olema, on samuti maitseasi.
    Getzi proovisõiduauto oli manuaalkäigukastiga ja selle kohta ei saa öelda mitte ühtki paha sõna. Käigud läksid kergete nõksudega sisse ning mootorit välja suretada ei õnnestunudki - auto liikus kergelt paigast igast asendist. Swiftil sain proovida automaatkasti ja selle kallal võiks juba norida. Käigud vahetusid jõnksudega, mis ei jäänud märkamata ka kõrvalistujal. Ei midagi hullu, linnasõidul jõnksud eriti ei häirinudki, küll aga maanteel.
    Tähelepanu väärib kindlasti tõik, et maanteel tuleks olla kiirete möödasõitudega üsna ettevaatlik. Nimelt mõtleb Swift kiirendusel käiku alla vahetades paar sekundit. See aeg tundub aga hetkel, kui vastutulevad autod järjest lähemale jõudma hakkavad, väga pikana. Samuti eeldab käiguvahetus rasket jalga - gaas tuleb põhja lükata kiirelt ja jõuliselt. Samas püsib Swift toekamalt teel ja läheb aukudest-konarustest sujuvamalt läbi.
    Getz näeb välja kui kena ja viisakas väikeauto, aga ei ole kuigi isikupärane. Swift meenutab natuke Mini Cooperit ning näeb põnevam välja. Lisaks on Swiftil kõrgem salong ja ees rohkem jalaruumi: mina oma 180 sentimeetriga mahtusin mõlemasse autosse kenasti ära, aga 198sentimeetrisel mehel olid Getzi roolis istudes põlved kronksus. Swiftile annab plusse juurde roolilt juhitav CD-makk ja õdusalt punane armatuurlaua taustavalgus. Swiftil on veel tuuleklaasi all näidik, kust näeb lisaks kellaajale ka välistemperatuuri ja kütusekulu. Tõsi, viimane tekitab segadust, sest näha pole mitte keskmine kütusekulu, vaid see, mis hetkel kulub. Iseenesest on huvitav näha, et täiest jõust kiirendades kulub bensiini 18 liitrit sajale kilomeetrile ja gaasipedaali lahti lastes kaks liitrit, aga pikema aja jooksul muutub selline virvendamine tüütuks.
    Swift ja Getz on kiired ja mugavad linnasõiduautod, mis tulevad vapralt toime ka spontaansetel väljasõitudel loodusesse. Getz on tavalisem, Swift sportlikum ja lahedam. Bensiini võtavad enam-vähem ühepalju ehk siis keskmiselt kuus liitrit saja kilomeetri peale (seda küll tootja andmetel, minu kogemuse järgi Getzil eriti alla seitsme ei läinud ja Swift keskmist kulu ei näidanud). Getz on Swiftist natuke odavam - hinnavahe umbes 10 000 krooni. Samas saab odavama raha eest pisut võimsama mootori. Kes tahab automaatkasti, peab juurde maksma umbes 20 000 krooni.
    Fotod: Julia-Maria Linna
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.