Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode maaletooja peab tagama ka romude vastuvõtu
Autode maaletoojad peavad Euroopa Liidus tagama, et kasutuskõlbmatuid autosid oleks võimalik koguda ja taaskasutada keskkonnaohutult kogu riigi ulatuses, Eestis muutus see kohustuslikuks 2005 augustis.
Kohustuse mõte on motiveerida autode tootjaid looma autode kogumise ja töötlemise süsteeme seal, kus see ei ole autolammutustele ja jäätmekäitlejatele äriliselt tasuv.
Reeglite järgi peaks igas maakonnas või 50 kilomeetri raadiuses olema nõuetekohane autoromude vastuvõtmise koht, kus vana autoromu vastuvõtmise eest ei tohi selle omanikult raha küsida. Nõue on mõistlik just harvalt asustatud Eesti tingimustes. Suurtes linnades on juba pikka aega võimalik viia vana auto korralikku autolammutusse, kuid väikestes kohtades ei ole legaalne autolammutus majanduslikult tasuv.
Praktikas tähendab see auto lammutamist nurgataguste meetoditega, millele ei ole võõrad õli mahavalamine ning auto sisustuse puhastamine "põletamise meetodil".
Tänaseks on üks suur autode maaletooja sõlminud lepingu, mille alusel Kuusakoski vanametalli kogumisvõrgustik täidab selle maaletooja kohustusi autoromude vastuvõtmisel ja käitlemisel. Pikka aega väldanud eeltöö tulemusena "valmis treitud" teenus võib olla sobilik ka teistele autode maaletoojatele.