Jõuludeks valmistu suvel

Triin Raestik 14. november 2006, 00:00

Tere juhatuse liige Siret Liivamägi sõnab, et saamaks detsembris soovitud reklaampindu, on mõistlik need kuus kuud varem broneerida. Ta lisab aga, et kuna paljudel on turunduseelarve detsembriks läbi, võib aasta lõpus esineda isegi välimeedia pindade ülejääk.

Neile, kes alles täna detsembri osas otsuseid langetavad ning arvestasid välimeediaga, ütleb Trendmarki projektijuht Anti Siimer lohutuseks: välimeedia on nii mitmekülgne ja piirideta meedium, et mingeid pindu leiab alati.

Viimasel hetkel planeerides peab arvestama aga sellega, et ihaldatud formaati ei pruugi saada ning reklaamiagentuur peab pisut lisatööd tegema, et kliendi soovid veel saadaval olevasse formaati paigutada.

Kui toote või teenuse reklaam ei ole jõulueelse ostubuumiga otseselt seotud, soovitab Siimer reklaamimiseks kasutada pigem jõulude ning aastavahetuse vahele jäävat nädalat. Sel ajal on suurem valik vabu välimeedia pindu ja ka reklaamide intensiivsus on pisut väiksem. See omakorda tähendab, et on võimalus paremini esile pääseda.

Reklaamiagentuuri Droom projektidirektor Rait Reila märgib, et enamjaolt planeeritakse reklaampinnad koos meediafirmadega juba varakult.

"Siiski tekib aasta lõpus olukordi, kus ettevõtted tahavad leida kiireid reklaamilahendusi ja välireklaamipindu," nendib ta.

Asjasse süvenedes ja spetsialistide abi kasutades on enamasti ka võimalik kliendi soovile lahendus leida. Probleemi ei tohiks olla näiteks Tallinnas, kus suuri, ligi 6×3meetriseid välireklaampindu pakub vähemalt seitse välireklaamifirmat.

Haljas ASi turundusjuht Aare Piik sõnab, et Haljas kasutab jõuluaja reklaamides kauplusi, raadiot, brändiga autosid ja printreklaami. Nii suudetakse jõuda just õige sihtrühmani. Ta lisab, et 2007. aasta jõuluks kavatsetakse siiski leida ka sobivad välimeedia kanalid. Oma varasemale kogemusele toetudes soovitab Piik detsembrikuuks välireklaampinna broneerimisele mõelda lausa aasta alguses.

Piik ütleb, et alati ei pea reklaampindade arv olema suur. Oluline on hoopis õige asukoht. Näiteks jõulukuul võiks välireklaami pinna valida ostukoha läheduses asuvate seast.

Nii Anti Siimer kui ka Rait Reila soovitavad, et kui vabade meediapindade seast sobivaid ei leita, võib kasutada alternatiivseid ehk neid, mis pole traditsioonilistel välimeedia pindadel. Kaasa arvatud näiteks indoor-meedia. Siimer ütleb, et kui leitakse head spetsialistid, kelle abi alternatiivlahendustes kasutada, jõuab tulemuslikke kampaaniaid ka paari nädalaga realiseerida.

Erinevalt teistest meediakanalitest ei ole välimeedias seni kõrgperioodidel soolasemat hinda küsitud.

Trendmarki projektijuht Anti Siimer ja Tere juhatuse liige Siret Liivamägi lausuvad, et pigem on detsembrikuus lootust saada väikest jõulusoodustust. "Kui pinnad varakult broneerida, on hind nagu hind ikka. Ma pigem ütleksin, et kuu varem ostes võivad detsembri hinnad isegi tavalisest madalamad olla," lausub Liivamägi.

Ka Rait Reila reklaamiagentuurist Droom soovib ümber lükata müüdi, et detsembris on välireklaam kallis ja eelbroneeringute tõttu mõeldamatu. Ta kinnitab, et detsembrikuiseid hindu kartma ei pea, kuna meediapindu saab valida vastavalt planeeritud summale.

JCDecaux' klienditeeninduse juhi Liisel Kalda sõnul on see, et välimeedia jõuluhinndade püsimine tavapärasel tasemel tingitud tõigast, et turul oleva kuue formaadi kohta on kokku üle 3000 reklaampinna.

Anti Siimer, Trendmarki projektijuht
Kuldreegel on, et kui välimeedia pinda ei ole vaja pikaks ajaks, on piisav broneerida kuus kuud enne kampaaniat.

Näiteks täna detsembrisse välimeedia planeerimine on aga nagu hotellis viimasel hetkel hommikulauda jõudmine. Saad vorstiviilu, klaasi vett tee jaoks ja heal juhul tüki külma omletti. Valikuvõimalus ja paremad palad on läinud nendele, kes hommikul õigel ajal üles said. Varakult planeerides aga tagate teadmise, et olete õigeaegselt hommikulauda jõudnud.

Liisel Kalda, JCDecaux' klienditeeninduse juht
Peamiste magistraalide ääres olevaid reklaamtahvleid ja valguskaste on näiteks Tallinnas oluliselt vähem kui bussiootepaviljonide ja valgusvitriinide külgi. Seega võib olla raske reklaamtahvlite ja valguskastide kampaaniat praegu detsembrisse mahutada või saada just neid külgi, mida väga tahaks.

Välimeedial on aga lisaks reklaamtahvlitele pakkuda palju muidki võimalusi ja kliendid, kes on valmis kampaaniatele ebatraditsioonilises võtmes lähenema, leiavad alati väljundi. Olukord, kus klient on harjumuslikult kavandanud kampaania reklaamtahvlitele ja avastab, et hetkel seda formaati saada ei ole, on väljakutse leidmaks loov lahendus.

Kes ütleb, et näiteks autosid peab alati müüma just nimelt magistraalide ääres olevate 6×3 m reklaamtahvlitel lihtsalt seepärast, et nii on tavaliselt tehtud?

Kui paneks autoreklaami hoopis väiksemasse, aga teele oluliselt lähemal asuvasse bussiootepaviljoni? Või valgusvitriini? Nii oleks see nähtav mitte üksnes autoga liiklejatele, vaid ka jalakäijatele ja ühistranspordi kasutajaile.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing