Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Makse laekus kolmandas kvartalis rekordiliselt

Annika Matson 14. november 2006, 14:39

Kolmanda kvartali ning üheksa kuu maksulaekumised
on olnud rekordiliselt kõrged, kus hästi laekusid nii sotsiaalmaks, füüsilise
isiku tulumaks kui ka käibemaks, teatas maksu- ja tolliamet.

Maksu- ja Tolliameti peadirektri asetäitja Dmitri Jegorovi sõnul on sotsiaalmaksu heade laekumiste taga olukord tööturul, mis soodustab palkade kasvu ning tööhõive suurenemist. Samuti on maksuhaldur koostöös partnerorganisatsioonidega teinud pidevat teavitustööd ümbrikupalga ja muude maksurikkumiste ennetamiseks, mis on taganud vabatahtliku maksulaekumise kasvu olulises mahus.

Ka füüsilise isiku tulumaksu paremat laekumist mõjutab eelkõige üldine olukord majanduses, ent lisaks sellele avaldab mõju ka varasemast suurem deklareeritud tulu vara võõrandamisest saadud kasu osas, kuna juurdemääratud tulumaksu laekumise kõrgaeg langes kolmanda kvartali lõpupäevadele. Kui 2005. aastal deklareeriti tulumaksu juurdemakseid summas 277 miljonit krooni, siis käesoleval aastal on juurdemaksmisele kuulunud tulumaksu summa ligi 500 miljoni krooni võrra suurem ehk 768 miljonit krooni.

Käibemaksu üle ootuste hea laekumise oluliseks põhjuseks käesoleval aastal on elanikkonna optimistlikud tulevikuootused. Oma mõju käibemaksu heale laekumisele omab kindlasti ameti järjekindel töö käibemaksupettuste tõkestamisel ja peatamisel, amet on aasta esimese 9 kuuga saavutanud olulisi tulemusi maksupettuste avastamisel.

Alkoholiaktsiisi laekumiste suurenemiste taga näeb amet kange alkoholi maksumärgi süsteemi rakendumist alates 1. juulist 2006. Ainuüksi aktsiisi muult alkoholilt, mille alla kuulub suuresti maksumärgistamise kohustusega kange alkohol, laekus käesoleva aasta kolmandas kvartalis üle 44 miljoni krooni rohkem kui eelmise aasta sama perioodi eest (kasv on 13%).

Olulisim üritus oli septembri keskel Maksu- ja Tolliameti poolt korraldatud rahvusvaheline konverents e-teenuste teemal, kus 11 riigi maksu ja tolliadministratsioonist õppisid Eesti kogemusest e-maksuameti vallas. Töökohtumise eesmärgiks oli vahendada erinevate riikide praktikaid ja kogemusi e-teenuste valdkonnas ning saada uusi ideid oma arendustegevusteks.Maksu- ja Tolliameti ühendamiskogemusest õppimas ja e-maksuametiga tutvumas käisid kolleegid Gruusiast ja Maltalt.

Kontaktkeskuse infotelefonile helistas 9 kuuga 137643 klienti, neist enim pöörduti üldnumbrile 1181 ning füüsiliste isikute maksustamise seerianumbrile. Kolmandas kvartalis oli kõige rohkem, 6865 kõnet, e-maksuameti seerianumbrile. Keskmine infotelefoni ooteaeg III kvartalis oli 16,9 sekundit.

E-maksuameti kasutamisaktiivsus on kolmandas kvartalis olnud jätkuvalt kõrge. Maksudeklaratsioonide e-protsent püsib ligi 84 protsendi tasemel, seda nii tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsioonide esitanute osas, kui ka käibemaksudeklaratsioonide osas.

Kolmandas kvaratalis on küll vähenenud deklaratsioonide mitteesitanud isikute arv, kuid amet tegeleb edasi nende FIEde ja käibedeklaratsooni esitajatega, kes kohustused veel täitmata. Vähenes ka vigadega esitatavate deklaratsioonide arv.

Maksu- ja Tolliamet korraldas kolmandas kvartalis kümme kliendikoolitust rohkem kui 200 maksumaksjale. Tavapäraselt on kolmas kvartal ameti koolitustegevuses rahulikum.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. November 2006, 14:38
Otsi:

Ava täpsem otsing