Alaküla süüdistab Tallinki skandaalis välisomanikele kuuluvat meediat

15. november 2006, 09:59

Kesknädala peatoimetaja Allan Alaküla
arvates ründavad Skandinaavia omanikega kohalikud meediaettevõtted Tallinki, et
pidurdada eestlastele kuuluva laevafirma arengut.

"On loomulik, et eestlastele kuuluvat Tallinki klobivad igal võimalikul ja võimatul juhul üksmeelselt kõik Skandinaavia meediad. Mida suuremaks on kasvanud eestlaste turuosa, seda teravamaks on läinud nende vastu sihitud rünnakud. Mängus on Põhjamaade rahvuslikud huvid," kirjutab Alaküla Kesknädalas.

"Niisamuti on arusaadav, et eestlastele kuuluva firma arengu pidurdamiseks on rakendatud skandinaavlastele kuuluvate Eesti meediafirmade harud," märgib Alaküla. "Norra Schibstedile kuuluv Eesti Meedia annab nii Postimehe ja Kanal2 kui ka Kuku Raadio kaudu regulaarselt teada, kui viletsad mehed on eestlastest ettevõtjad ja kui tore on Tallinki aktsia langus.

Soome Alma Media kontserni kuuluva BNS-i peatoimetaja Anvar Samost kasutab lisaks Eesti ainsale infoagentuurile selle sõnumi levitamiseks ka avalik-õiguslikku Eesti Raadiot. Oma jõukohase panuse sama arusaama kultiveerimisse annab ka Rootsi juurtega TV3."

Alaküla näeb antud probleemi lahendusena ainult Eesti rahvuslikest huvidest lähtuvate meediakanalite loomist. "Eestlastele kuuluv Ekspressgrupp ja Maaleht seda rolli kahjuks ei täida," lisab ta. "Niisamuti on arusaadav, et Eesti omanikega firmade suhtes on igal võimalikul ja võimatul juhul õelad Põhjamaades ülitugeval positsioonil olevad ametiühingud. Mängus on nende selgelt rahvusliku kapitali huvid. Arusaadav on seegi, et Põhjamaade ametiühingute sabas võtavad Eesti omanike vastu selge seisukoha ka Eesti ametiühingud, keda siinsed omanikud seni tõsiselt pole võtnud. Siin aitaks Eesti omanikke ainult oma ametiühingutega reaalsesse dialoogi astumine," kirjutab Alaküla.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. November 2006, 09:58
Otsi:

Ava täpsem otsing