Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotöösturid käisid muret kurtmas

    Nn Detroidi kolmiku juhid (lisaks Fordile ning General Motorsile kohtus Bushiga DaimlerChrysleri tütarettevõtte Chrysler Groupi juht) loodavad administratsiooni abi üha paisuvate tervisekindlustuskulude leevendamiseks. Esimesed kommentaarid pärast General Motorsi juhi Rick Wagoneri, Fordi uue juhi Alan Mulally ning Chrysleri grupi juhi Tom LaSorda lahkumist Ovaalsaalist olid rahulolevad, kuid hiljem joonistusid välja erimeelsused.
    "Ausalt öeldes on mõned teemad, mida me näeme erinevalt, eriti puudutab see valuutakursside poliitikat," vahendas Rick Wagoneri sõnu telekanal CNN.
    Autokompaniide juhid toonitasid, et vaatamata viimastel kvartalitel suurtele kahjumitele, mida nad viimastel kvartalitel on saanud, ei otsi ettevõtted ei laenugarantiisid ega föderaalabi.
    5. septembril Fordi tegevjuhiks saanud Alan Mulally sõnul sai Bush täielikult aru autotööstuse tähtsusest USA majandusele.
    USA tööstuse kunagised ikoonid General Motors ning Ford jäävad Jaapani konkurentidele alla ning kihlveokontorites panustatakse juba selle peale, kas ettevõtted lähevad pankrotti lähimas tulevikus või tuleb veel mõni aasta oodata.
    Küsimus pole ainult selles, et mõlemad ettevõtted kaotavad Jaapani tootjatele turuosa koduturul Põhja-Ameerikas. Kõige suurem probleem on selles, et üha suurenevate pensioni- ja tervisekindlustuste tõttu on kompaniide bilansid tugeva surve alla, mistõttu alandas reitinguagentuur Standard & Poor's mõlema ettevõtte võlakirjareitingu rämpsvõlakirja staatusesse. See aga tähendab, et laenud muutuvad neile üha kallimaks ning laenude tagatisteks tuleb panna üha rohkem vara.
    Nii oli möödunud aastal 10,6 miljardit dollarit (130 miljardit krooni) kahjumit saanud General Motors sunnitud 4,6 miljardi dollari suuruse laenu tagama Põhja-Ameerikas asuva tehaste, inventari ja muu varaga. Sama teed läheb ajalehe The Wall Street Journal teatel Ford. Finantsjuhi Don Lelair' sõnul paneb kontsern kokku laenulepingut, mille tagatiseks on "olulisel määral ettevõtte varasid". Fordi kahjum on esimese kolme kvartaliga kokku juba 7 miljardit dollarit ning ettevõtte liigub General Motorsi möödunud aasta kahjumi ületamise graafikus. Ajalehe sõnul ei olnud ettevõte nõus avaldama laenusumma suurust ning kas varade all mõeldakse ka perekond Fordile kuuluvaid varasid, kellele kuulub umbes 3 protsenti ettevõttest aga 40% hääleõiguslikest aktsiatest.
    Aasia juhtidega kohtumisele sõitev Bush lubas neile autotootjate mured edastada. "Meie turud on avatud teie toodangule ning me eeldame, et ka teie turud on avatud meile," lausus ta.
    Hansabank Marketsi maakleri Raido Lillemetsa sõnul on mõneti üllatuslikult viimase kahe ja poole kuu jooksul autotootjate aktsiatega tavapärasest rohkem tehinguid tehtud - mõned tehingud nädalas.
    "Natuke hilja on küll ärgatud, sest autotootjate aktsiad on juba päris palju tõusnud," sõnas Lillemets, kes eestlaste autoettevõtete lemmikaktsiateks nimetas eelkõige DaimlerChryslerit, aga ka BMWd.
    Ka LHV kliendid on sealse maakleri assistendi Ragnar Pleesi sõnul kaubelnud eelkõige Euroopa autotootjate aktsiatega, temagi nimetas Saksamaal noteeritud BMWd ja DaimlerChryslerit. Nii Hansabank Marketsi kui ka LHV vahendusel on ostetud ka USA autokontserni Fordi aktsiat.
    "Autotootjate aktsiad on iseenesest kaubeldavad küll," ütles Plees.
    SEB Eesti Ühispanga maakler Karoli Kirber märkis, et nende kliendid erilised autoaktsiate ostjad ei ole, kuid umbes 10 tehingut aastas siiski tehakse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.