Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedu põleng näitas Eesti bensiinituru haavatavust

    Kuivõrd haavatav on Euroopa suurima majanduskasvuga riigi bensiiniturg, näitas äsjane tulekahju enam kui poole tuhande kilomeetri kaugusel asuvas Leedu bensiinitootjas Mažeikiu Nafta.
    Põleng tehases, mille nime pole enamik eestlasi kuulnud või vähemalt esimese hooga võimeline hääldama, tekitas väikestele tanklatele tõsiseid tarneprobleeme.
    Kuigi täna saabuv kütuserong leevendab ajutiselt olukorda, pole kriis veel kaugeltki möödas.
    "Kuuldavasti tuli Tallinna ka Neste laev bensiiniga, mis aitab bensiinikriisi lahendada," ütles ASi Go Oil juhatuse liige ning Wostok Oili omanik Aivo Pärn. "Meil on õnnestunud osta bensiini edasimüüjate käest."
    ASi Mokter juhatuse liikme Aleksander Terepi kinnitusel on neil õnnestunud viimastel päevadel oma tanklaketti muretseda bensiini 98E, kuid enim tarbitavat bensiini 95E ei ole seni jätkunud näiteks Vändra ja Saue tanklasse. Eile siiski Saue tanklasse bensiin saabus.
    Mažeikiu Nafta pressiesindaja Gedrius Karsokas tunnistas, et pärast oktoobri keskel toimunud põlengut on nad jäänud tarnete täitmisega jänni.
    "Kui varem töötlesime 27 000 tonni naftat päevas, siis pärast põlengut vaid 15 000," põhjendas Karsokas tarneviivitust. "Samas rabame selle nimel, et tarnetega mitte hilineda üle paari-kolme päeva."
    Mažeikiai naftatehase esindaja Eestis, OÜ Mažeikiu Nafta Trading House juhataja Tõnu Ääro kinnitas eile, et bensiini 98E raudtee-ešelon saabus nende terminali nädalavahetusel ja 95E ešelon tuleb täna-homme.
    "Järgmised kaks 95E ešeloni saadetakse Leedust Eesti suunas teele nädalavahetusel," ütles Ääro ja täpsustas, et ühes ešelonis on umbes 3000 tonni bensiini.
    "Eesti päevane tarbimine on umbes 1000 tonni bensiini 95E ja alla 100 tonni bensiini 98E," lisas Ääro.
    "Kisa on tõstnud need tanklad, kes meilt pole kunagi bensiini ostnud," seletas Ääro. "Kui nüüd aga kõik tormavad meilt endale varusid soetama, siis ilmselt ostetakse meie mahutid ruttu tilgatuks ja paanika kogub kahjuks uusi tuure."
    Kütuste hulgimüüja OÜ Mark Oil juhataja Jaan Soometsa sõnul on Eestis autokütusega varustamise pudelikaelaks terminalid. "Rotterdamis on bensiini küllaga saada, aga tankeriga meritsi toodud bensiini saab Eestis vastu võtta vaid Neste terminalis," rääkis Soomets.
    "Kõik teised terminalid on ehitatud raudteetsisternidest väljapumpamiseks ja tankerisse laadimiseks."
    Mažeikiu Nafta varustab 80% Eesti kütuseturust.
    Et mitte tarbijate ees jänni jääda, on peamiselt Lõuna-Eestis tegutseva Favora tanklaketi omanikud käinud oma tankla tarbeks bensiini ostmas ASi Neste Eesti kohalikust automaattanklast.
    "Oleme kahel ööl käinud Neste tanklast sularaha eest bensiini ostmas," tunnistas Favora kaubamärki kandvate tanklate operaatorfirma ASi Johnny juhatuse liige Kalmer Johanson.
    "Vastasel juhul oleksid kõik meie maatanklad olnud alates eelmise nädala neljapäevast tühjad."
    Johansoni sõnul õnnestus neil üleeile õhtul tänu suurtele jõupingutustele saada ühe hulgifirma käest 4000 liitrit bensiini, millega täideti Tallinnas Tondi tänaval asuva tankla mahutid.
    "Täna ei müü meie viiest tanklast ainsana bensiini vaid Põlvas asuv tankla," lisas Johanson.
    Neste Eesti juht Indrek Kaju sõnul loodab ta, et Mažeikiu Nafta täidab jõudumööda lepinguid.
    E-postiga saadetud küsimustele vastas üleeile hilisõhtul Eesti ühe suurema autokütuste jae- ja hulgimüüja Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju.
    Millest on põhjustatud olukord, mida väiksemad tanklad nimetavad lausa bensiinikriisiks?
    Tõenäoliselt on mõnel bensiinijaamal tekkinud probleeme teatud tarnijatelt bensiini ostmisega. Neste jaamades on kütust piisavalt ning olukorda kriisiks nimetada on enneaegne.
    Kas ma eksin, väites, et kuna Mažeikiai tehasest bensiini piisavalt ei tule, on sisuliselt ainsaks bensiiniga hulgivarustajaks kujunenud Neste Eesti?
    Peale Mažeikiu on Eestis vähemalt kolm rahvusvahelise taustaga kütusefirmat - Neste, Lukoil ja Statoil. Ühelgi neist ei tohiks üle jõu käia bensiini Eestisse tarnimine. Kõik Neste hulgikliendid, kellel on sõlmitud ostu- ja müügikohustustega lepingud, on meilt kauba kätte saanud. Loodan, et ka Mažeikiu Nafta täidab jõudumööda oma lepingulisi kohustusi.
    Millistest tehastest ostab Neste Eesti bensiini?
    Neste tarnib Eestisse erinevate tehaste kütust, sh Soomes asuvatest Neste Oili tehastest.
    Kas vastab tõele, et eile tuli lisalaev bensiiniga, mis täna öösel tühjaks pumbati ja täna keskpäeval alustab Neste Eesti taas hulgimüügiga?
    Me ei kommenteeri kuulujutte.
    Kas Neste Eesti jätkab bensiini hulgimüüki eelmise nädala hindadega või kavatsete olukorda ära kasutada ning tõsta hinda?
    Hinnad on sõltuvuses maailmaturuhindade arengust ning nõudmise ja pakkumise vahekorrast ehk turusituatsioonist konkreetsel ajahetkel. Me ei saa kahjuks ette teavitada eelseisvaid hinnamuutusi.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.