Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Asfaldiaugud purustavad rehve, velgi ja vedrustust
Eero Pesur on sel aastal lõhkunud juba neli rehvi. Enim saavadki aukudes kannatada madala profiiliga rehvid, nagu Pesurilgi, millel pole kuigi palju järeleandmisruumi ja mis sestap lõhkema kipuvad.
Viimased kaks rehvi lõhkus mees Tallinnas Kadaka teel. Kui eelmised korrad on kulud enda kanda võetud, siis viimasele korrale tahab ta ametliku käigu anda, sest suuri ja kalleid rehve ei jaksa lõpmatuseni ise kinni maksta, eriti kui selles on süüdi meie kehvad teed.
"Seekord ootasin politsei ära ja järgmine käik tuleb kommunaalametisse," lubab Pesur.
Teistmoodi kogemus on jagada Indrek Pajustel, kes lõhkus rehvi Kristiine keskuse parklas. Seal sõitis Pajuste läbi niigi teest madalama kanalisatsiooniaugu, millel oli ka ümbert tee ära lagunenud.
Tulemuseks oli katkine rehv ja velg. Seekord tuli nõue esitada Kristiine keskusele, kellega oli Pajustel suhteliselt lihtne asju ajada. Esitatud kahjunõudest korvati kohe rehvi ja velje kulu. Lisaks läks Pajuste Kristiine keskuse kulul United Motorsisse sillakontrolli ja kui midagi katki oleks olnud, oldi nõus ka see kinni maksma.
Jaanus Palm lõhkus Kadaka teel oma Ford Focus ST kaks rehvi ja ka kaks velge. Focuse sportmudelil on juba algusest peale kaheksateisttollised veljed ja rehvid.
Küll saab hakkama kaskokindlustusega, kuid omavastutus tuleb ikkagi maksta.
Ka ei ole peaaegu uue auto omanik kindel, et kõik vedrustuse komponendid terveks jäid. Et augus rehvide lõhkumiseks pole palju vaja, näitab seegi, et Palmi juhitud Focus sõitis auku kiirusel 10-20 km/h.
Tallinnas Peterburi teel sattus augu ohvriks Marge Iidel. Tema autol lõhkus katkine tee kaks velge, ühe rehvi ja kõigele lisaks vajab auto nüüd sillaremonti. Iidel kutsus politsei ja nüüdseks on avaldus kommunaalametis sees.
Lisaks temale tabas sama õnnetus ka suurt liinibussi, millel Iideli õnnetuse ajal kõrval olevas bensiinijaamas parasjagu rehvi vahetati.
Kui juba praegu kummitavad asfaldiaugud, on hullem siiski veel ees.
Autotöökodadega vestlemisest selgus, et põhiline purustuste parandamine läheb lahti kevadel.
Kui päeval paistab soe päike ja öösel on miinuskraadid, lõhub see asfalti omajagu ja purustustega autod ummistavad töökojad.
Kuulun minagi nüüd teeauku sõitnute parteisse. Juhtus see mõni nädal tagasi Tallinnas Peterburi teel, Neste bensiinijaama juures.
Oli õhtune tipptund, sügavhämar ja sadas vihma. Järsuservaline auk ootas sõidurajal, no ei olnud võimalik reageerida. Mingit märki loomulikult polnud. Pauk oli sedavõrd tugev, et esimese ratta valuvelg väändus.
Käisin kindlustuses ja seejärel teeninduses. Sõbrad ütlevad, et nõua kahju kommunaalametist. Kahjuks ei kutsunud politseid.
Moraal? Sõida ettevaatlikult ja karda tumedaid laike teel.