Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suhtlus, äritegevuse hapnik

    Kaitseväe Ühendatud Õppeasutuse ohvitseri hääl müristab telefonis: "No miks ma teie ülikooli siis ei tea! Seisin seal ükskord keset koridori ega saanud sammugi edasi või tagasi, tüdrukute joontihedus oli nii suur!"
    Kõrvalseisja spontaanne mulje ülikoolist oli pehme ja pilvedes hõljuv.
    Samal ajal on ülikoolid endale püstitanud õppe- ja teadustöö kõrval ülesande olla ühiskonnas partner innovaatilise majanduse väljaarendamisel.
    Kas ülikool, kus õppe- ja uurimistöö põhivaldkonnad kuuluvad nn pehmete teaduste alla (nagu humanitaar-, sotsiaal- ja loodusteadused), saab pakkuda majandussektorile uusi lahendusi, millega tõsta töö efektiivsust ja suurendada lisaväärtust?
    Kuigi sellises ülikoolis ei püüta saavutada looduslikule kütusele tulusat oktaanarvu ega tehta geenitehnoloogilisi avastusi, ei saa rääkida teadmistepõhisest majandusarengust ilma sotsiaal- ja humanitaarteadusteta. Toon selgituseks välja "pehmed" tegurid, millel on määrav roll äri õitsengus. Ettevõtte põhivara on inimene, olgugi et bilansi aktivas talle omaette rida pole eraldatud. Tööpingid vahetatakse perioodiliselt välja, sest seda nõuab tehnika areng. Inimesi ei peaks välja vahetama, kuna nad on olemuselt õppimisvõimelised ja nende töövõime on taastuv.
    Võime on aga nähtus, millega peab tegelema. Sekkumata toimub vaid taandareng ja läbipõlemine. Kommunikatsioon on äritegevuse hapnik, millega võib teha imet või lõhkuda ka parimad kavatsused. Tehniliste vahendite areng ainult võimendab kommunikatsioonioskuste rolli äris.
    Kui 100 inimest kulutavad kaks minutit neile kasutu listikirja läbitöötamiseks, on korstnasse kirjutatud kolm töötundi. Kui kirja ei saanud inimene, kes seda infot vajas, võib kahjudesse kanda ehk koguni mitu töönädalat. Õigesti suunatud informatsioon on võimas vahend tõstmaks töö efektiivsust, mis Eesti majandusel on teadaolevalt vaid 60% ELi riikide keskmisest.
    Telekommunikatsiooniettevõtted on probleemi ees, et tehnika inimese taskus pakub võimalusi, mida ei kasutata. Puudub sisu. M-sisu loojaid otsides tuleb vaadata spetsialistide poole, kes teavad palju inimesest, tema keskkonnast, infost ja selle tajumisest.
    Tõsi, on levinud seisukoht, et mobiililahendus saabki olla vaid m-meelelahutus (vt nt Andrus Hiiepuu, ÄP 30.10.06). Mina arvan, et tulevane mobiilikasutaja soovib leida oma nutifonist tuge ka tõsisemateks tegevusteks.
    Kui telekommunikatsiooni sisutootmise otsest seost humanitaar- ja sotsiaalvaldkondadega veel ei tunnetata, siis tootmissektoris on "pehme" faktori puudumisele tähelepanu pööranud Eesti Väliskaubanduse Liidu juht Tambet Made (ÄP 04.10.06).
    Made kirjutab, et Eesti majanduse oht ei ole tootmise vähesus, vaid hoopis tootjate jätkusuutliku tootearenduse ja turunduse puudumine. Puudus ei ole mitte niivõrd uutest masinatest ja tehnilistest lahendustest, vaid turu tundmisest. Seega ei pea keskenduma ainult leiutistele, vaid pigem järeldustele, mis tekivad inimesi ja infokandjaid uurides ning analüüsides.
    Innovatsioon on uue idee, meetodi või tehnilise lahenduse edukas kasutuselevõtt kasvu, tootlikkuse, eristumise, kasumlikkuse ja konkurentsivõime parandamise vahendina, defineerib Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsi Innoestonia korraldaja InnoEurope.
    Seega ei pea olema ilmtingimata Reuters, Kodak või Benz, et tegeleda innovatsiooniga. Tootlikkuse tõusuks piisab, kui rakendada fordilikult uuenduslikku töökorraldusskeemi või uurida kupeevaguni väljamõtleja Pullmani kombel inimest, et märgata tema lihtsaid vajadusi.
    Autor: Tiina Tambaum
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.